hauken Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 en snittmåling på 150 meter høres tvilsomt ut,tiendedels sekund vil jo gjøre store utslag...
TommyL Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 ...litt synd du samtykket. Tror faktisk du kan trekke dette, men da må du skynda på ! Ja, du har jo en angrefrist på å vedta førerkortbeslaget...nettopp fordi man ikke alltid tenker rasjonelt der og da. Hvor lenge vet jeg ikke...noen dager er det vel? Hva du enn gjør, ikke kjør uten lappen! Det gjør bare tullinger som ikke skjønner hvilke konsekvenser det kan få. Du kan stå i milliongjeld før du vet ordet av det. Lykke til jonr! Ren uflaks, det kunne like gjerne vært meg...mer enn en gang for å si det sånn....
336mik Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Etter en rekke førerkort beslag har jeg lært meg,som du også lærte denne gangen,at det å være lovlydig og vente på dem ikke er et sjakktrekk. Du hadde jo redskap som ikke burde gitt deg noen spesielt store problemer med å komme deg unna. Men som sagt,etterpåklokskap er en dum ting.
Rao Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Tenkte for moro skyld å titte litt nærmere på tallene.... Sett at farten ble målt over 150 m. Snittfarten var 103 km/h Det betyr at hele målingen tok 5.24 sekunder. Anta at det totalt sett ble trykket ørlite feil hver gang til din ulempe slik at det totalt utgjør 0.5 sekund i din disfavør. Dette er fullt ut mulig, så lenge betjentene også må ta hensyn til annen, forstyrrende, møtende trafikk. Den totale tiden målingen ble gjort over skulle da vært 5.75 sekunder. Ny snittfart vil da bli: 93.9 km/t !! Poenget er at målinger der 0.5 sekund blir så utslagsgivende for straffeutmålingen må forkastes da de menneskelige feilkilder ikke lenger kan anses å være ubetydelige.
Kristov Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 en snittmåling på 150 meter høres tvilsomt ut,tiendedels sekund vil jo gjøre store utslag... Vel nå har det seg lik at jeg har lest forskriften ifbm. et "uhell" jeg hadde i fjor vinter. Ser nå at det faktisk er 100m som er minste måleavstand. De som vil kan jo lese selv: http://home.no/kjetta/GP-4027.doc Så lenge man har fått sikkerhetsmarginen trukket fra og kalibreringspapirer er i orden så er det lite man får gjort. I mitt tilfelle så klarte de faktisk å spille over filmen min dagen derpå. Konfererte med advokat og han sa det bare var å samtykke. Politirapporten samt politimannens ord var mye sterkere enn menigmanns eventuelle innsigelser på feilmåling selv med overspilt film. Jeg sjekket mange saker bakover i tid og de eneste som hadde blitt frifunnet var de som hadde faktafeil i måling - f.eks. at det ikke var fysisk mulig å oppnå/ha den hastigheten. Disse måtte da trå til med forskere og fysikere for å bevise dette. Tror det beste er å håpe på lavest mulig tapstid og du får 10% tilståelsesrabatt på boten om det ikke går til rettssak.
Kristov Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Tenkte for moro skyld å titte litt nærmere på tallene....Sett at farten ble målt over 150 m. Snittfarten var 103 km/h Det betyr at hele målingen tok 5.24 sekunder. Anta at det totalt sett ble trykket ørlite feil hver gang til din ulempe slik at det totalt utgjør 0.5 sekund i din disfavør. Dette er fullt ut mulig, så lenge betjentene også må ta hensyn til annen, forstyrrende, møtende trafikk. Den totale tiden målingen ble gjort over skulle da vært 5.75 sekunder. Ny snittfart vil da bli: 93.9 km/t !! Poenget er at målinger der 0.5 sekund blir så utslagsgivende for straffeutmålingen må forkastes da de menneskelige feilkilder ikke lenger kan anses å være ubetydelige. Det er dette sikkerhetsmarginen er for - dessuten kan du se på filmen både strekning og tida. Har de gjort noe feil kan man se det der.
Markn Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Du var kjempeheldig som mista i kun, merk kun 8 månder. Men en kompis som kjører 520i lå vell i 72 i 50 sonen og han holdt på å miste lappen i 2 år. Er veldig ymse med politiet, forskjell over alt Jeg vet ikke om jeg skal kondolere eller gratulere her, iom at du kanskje kunnet ha kjørt deg ihjel med en slik bil på disse 8 måndene. Men satser på kondolering her, utrolig kjipt.
336mik Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Er jo faktisk regler for hvor lenge man skal miste lappen i forhold til hvilken hastighet man har hatt da. Men som skrevet av kristov,en politimann som ikke gir seg,det får man ikke gjort noe med,siden menigmann ALDRI blir trodd(med mindre man har sterke bevis) i retten. Mtp hvordan snuten oppfører seg i sånne saker,og sjansen man har får at man bare får en advarsel,evt bare bot,så syns jeg definitivt man skal vurdere å fordufte hvis man har redskap til det. En ting som også må opplyses om,er at det IKKE finnes formildende omstendigheter i trafikken,bare skjerpende.
BreitBau Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Etter en rekke førerkort beslag har jeg lært meg,som du også lærte denne gangen,at det å være lovlydig og vente på dem ikke er et sjakktrekk.Du hadde jo redskap som ikke burde gitt deg noen spesielt store problemer med å komme deg unna. Men som sagt,etterpåklokskap er en dum ting. Vel.. Er det så smart å stikke av når de sitter med film av både forseelsen, og "flukten"? Hehe..
336mik Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Folk har virkelig misforstått her.Skiltnummer sier ingenting om hvem som har kjørt bilen.
BreitBau Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 Hmmm.. Så det fungerer ikke som i en fotoboks.. At eier av bilen sitter med alt ansvaret?
Springsteen Skrevet Mai 16, 2009 Skrevet Mai 16, 2009 De må ha trynet ditt i fotoboks også. Derfor mange aldri hører noe mer etter blink.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå