Jump to content

Recommended Posts

Posted

Satte bilen fra meg for 3 timer siden, kommer ut nå og vrir om nøkkelen alt lys i display og ellers kommer på men ikke noe skjer i motor rommet. det er bra med strøm på batteriet.

noen som vet hva det er?

kan det være en bryter på girkassen som sier at den står i drive eller noe i tenningslåsen-

Posted

Hei

Nei det er ikke noe som skjer, det er som om man vrir om nøkkelen når bilen står i drive, altså ikke noe lyd fra starter

Posted

Merkelig greie dette,

Nå gikk jeg og prøvde en gang til, å bilen startet med en gang.

Skulle gjerne funnet ut hvä dette kommer av,

Posted

Startsperre er det det på denne bilen min tro, kanskje det vil hjelpe å låse opp bilen med nøkkel i stedet for fjernkontroll, eller er det noe annet jeg kan gjøre

Posted

Startsperre har du garantert. Det sitter en "antenne" i ringen rundt tenningslåsen. Kan høres sannsynlig ut at det er startsperra som har fjuskalitt, men ikke vet jeg...

Posted

Høres ut som det startsperren som er synderen ja. Har opplevd et par ganger på Peugeot å måtte ta nøkkelen ut ogg inn igjen i tenningen for å få start.

Var nettopp en tråd her om en som hadde tilsvarende problemer, og etter det jeg husker var det da en styringsenhet for startsperren som var problemet, men prøv å søke etter den tråden!

Posted

hadde samme problemet, da var det alarmen som hadde slått seg vrang.. klipte av ei ledning til alarmen og lodda den sammen med en annen, så starta bilen med en gang.. husker ikke helt farger på kablene :(

Posted

Ok men det er ike alarm på bilen min, har nå prøvd å bytte antenneringen som sitter ytterst på tenningslåsen, men det hjalp ikke så regner med at ews(startsperre enhet) som må byttes. Men det tar jo en uke å få ny dessverre.

Posted

Har vært ute for eksakt samme greia på en volvo med automat, bryter som sier den står i park virker ikke. Men slår du av all strøm og prøver igjen etter en stund så virker den igjen.. Det beste i din situasjon er å få tatt en diagnose.

Posted

Ja skal ha den på verksted i morgen,

Tenkte også på at det kanskje var en bryter i girkassa, men snakket med 3-4 forskjellige BMW verksted i dag for å få en ringantenne, men alle rodde det var ews som var gåen