GiljeN Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 har en m30b35 med turbo som lader 0.5 og går som et uver (til tider) av og til går den dårligt. lader 0.5 men får ikke noe trykk. går veldigt seigt. og lurer på om det er wg som holder på og ta tur da denne ikke er av siste sort og føler denne kurven ikke er helt av beste sort til å være turbo bil..detter av på 4500 omdr. sry for dårligt bilde.. er 100% sikker på at bilen desverre gikk dårligt under måligen.. ble benka oss stig bakke i dag.
Bmw_325i_ Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 ekke det der litt opp/ned a tru litt rare kurver den veien hvertfall. hehe
GiljeN Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 ja rart den var på hode skal vi se her Viss jeg trør på i andre så går den akuratt som det ikke er turbo men måleren går liksom opp til 0.5:S
336mik Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Burde sjekke nøye over tenning og bensin da. Og sjekke bensintrykk og sjekke for tenningsbank.
GiljeN Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 er lite tennings bank som jeg kan høre :S air/fuel linja var jo veldigt fin i grunn? Noen tips hvordan jeg kan sjekke dette nøyere. som sakt er noe som kansje varer et par timer og er god som gull etter på..sist gikk jeg bare over små ting å fant ut at det var litt stor krøll på retur slangen fra btren og byttet den og det fynket fint.er ikke antydning til feil tenning, fjusking eller lignene
Turbo-Tommy Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Bredbåndslambda er en fordel om du har, eller har fått mulighet til å få tak i. Når du hører tenningsbank når du sitter inne i bilen, så er motoren din allerede på god vei inn i evigheten.
GiljeN Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 har vente en stund på en fra eivind finne men nå fikk jeg jo se den i benken og den gikk jo fint på air/fuel ? var vertfall det stig bakke og rune hove sa. ligger jo jevnt på 13 er jo ikke mer en 0.5 i trykk.. Problemet er jo nå at når jeg kjører så lader den dårligt står 0.5 på målern men det sjer ikke noe og den detter av på høyere turtall, mister trykk.noe sier meg dette er wg.har en orginal jeg skal prøve med en dag det passer
Frode_E30 Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Er det intern wg du har? Hvilken turbo har du? At ladetrykket detter etter 4500/5000rpm tyder ofte på at turbo er for liten/tom. Men det ville vært rart at en turbo er tom allerede på 0.5bar. Ville nok sjekket grundig over wg ja. Men hviss du har 0.5bar og det ikke skjer noe så er det jo noe annet galt.
GiljeN Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 er vell en ar70 av noe slag..kjørt ca 100mil. er ekstern wg stor og sliten fra en audi.. den er ikke ofte det ikke sjer noe.men det hender.når den virker godt så har jeg godt drag fra ca 4000 til 6000. noe jeg ikke hadde i følge benken :S wg står tilnarma på det slakkeste så tenkte jeg kunne prøve å stramme den inn å se om den blir bedre med en gang
Turbo-Tommy Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Om du har 0.5bar, så skal den gå like godt hver gang. Om den ikke gjør det, så må det være noe annet enn wg antar jeg.
Morty999 Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 jeg syns nå afr på 13 var litt magert jeg da men, selv på 0,5 bar, den varierer jo opp og ned i følge papiret ditt, og det er ikke bra
GiljeN Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 du greier aldri få det så mye jevnere med bare chip vil jeg tro ? men vil tro du skal greie å benke mer en dette med m30b35 på 0.5
E30 ex Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Du skal få mere enn det ut av den på 0,5bar. Jeg fikk 259hk 333nm på 0,5 med en m20b25. Men det er ikke helt enkelt å få disse hjemmesnekra bygga til å gå ordentlig uten et ordentlig datasprut og mapping dessverre!
325ti Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 sjekka bensin tilførsel skikkli? syns de kan ligne litt på et luft problem og egentli men, rart at det da kommer og går. forøvrig er jeg enig i att 13 afr er magert på attack. Hadde du vert på rundt 11 -11,5 på maks attack ville jetg vert fornøyd. 13-14,7 på cruising. Syns i talla var spesielt imponerende heller egentli. holder faktisk en knapp på en stup klar actuator ja. (wg)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now