egil s Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 5.4 literen er det KUN 1218 produsert av, færre enn CSI (1510stk). man fikk 5.0 literen hele bilens levetid, og disse finnes det desidert mest av (20.076). Ble laget 7800 stk 840'er. Totalt er det kun laget 30.621 E31. og man kan vel anta at kanskje 1/3 er vraket, så er det endel som er høyre rattet også. Totalt 6 stykk ble solgt nye i Norge. eneste som opplevde slagvolums endring var 840, de første modellene hadde 4.0l V8, mes de senere modellene fikk 4,4 literen. Det jeg beit meg merke i var at denne 95 modellen hadde 4 trins automat og ikke 5 trinns eller steptronic kassen.
Stian Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Kjøper du en bil så gi meg beskjed. jeg holder på å samle de norske e31 eierne, har fått tak i en 15-20 stykker som jeg har på en mailing liste. Har du ein i fra Øvre Årdal på lista di?
egil s Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Har du ein i fra Øvre Årdal på lista di? nei jeg tror ikke det, kan be han kontakte meg på mail om du kjenner han. egil.sandvik@gmail.com
Trono Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Da ble det faktisk en 850 på meg, og for en bil! Har akkurat fått kjørt den ned fra Rogaland. Så langt virker det som et veldig bra kjøp, tight og fin og går veldig stille og rolig. Hatt èn voksen eier i norge og ser ut til at alt av papirer fulgte med. Det er en feil registert på kjørecomputeren og det er gåent skiltlys ;P Ellers siden jeg kjøpte av forhandler har jeg jo vanlige 3 mnd garanti på motor og drivverk, så tror det her er et greit kjøp. Bilen er også 100% orginal. Har oppdaga èn feil som jeg må få titta på i morgen og det er at motoren til solgardinet bak ikke slutter å gå, men hakker på tannhjula når de har gått helt ned. Fungerer fint å heise det opp, så er vel en bryter eller sensor her som er litt på tur. Satser på å få kjørt en skikkelig diagnose på den i morgen, så får jeg se hva som evt. dukker opp der.
egil s Skrevet Mai 30, 2009 Skrevet Mai 30, 2009 Rulle gardin problemet er vanlig problem, har det samme på min. Det er en arm som er knekt inne i mekanismen, og deler er ikke å få kjøpt. må bytte ut hele gardina, eller finne den ødelagte delen og få laget en ny. Jeg har egentlig ignorert dette på min siden gardina står oppe hele tiden. Skiltlys problemet kan skyldes ledningene som går inn i bagasjeroms lokket. jordings ledningen her bruker å ryke med medfølgende lys problemer bak. har hatt dette på min bil også NB. er ledninger på begge sidene av lokket så sjekk begge. Sett på lysene, sett bilen i revers og klapp igjen lokket, se om alt lyser eller ikke. Sjekk også om begge ryggelysene lyser fullt ut. Jeg hadde også kun skiltlys varsel, men et svakt rygge lys. når luka var åpen lyste alt fint, men lukket jeg den slukket det innerste baklyset og ryggelyset dimmet. Viste seg å være røket jordings ledning og lysene fikk dårlig jord gjennom bakluke bryteren når luka var igjen.
Trono Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Skrevet Mai 30, 2009 Aha, antageligvis jordingsfeil, ja.. Feilmeldingen kommer bare i ny og ne og skiltlysene lyser skarpt og fint når jeg sjekket. Kjedelig med rullegardinet, men ja, det er jo det minste problemet man kan ha. Ellers etter diagnose i dag viser carsoft feil nr. 2 på airbag'en. Circiut drivers defective eller noe sånt. Hornet fungerer heller ikke. Har vært borti akkurat samme feilmeldinger og symptomer på andre bmw'er. Virker litt som en kontakt til rattet som er gåen. Det rare her er at et av releene i sikringsboksen klikker når man trykker inn hornet, men ingen lyd ellers. Alarmen fungerer derimot så hornblåsa er ikke koblet fra. Skal se om jeg finner ut av det, mulig et defekt relee? Ellers om noen vet noe om det her så tar jeg gjerne i mot tips. Jeg leverer den nok til en gjennomgang hos naf til uka og skal få tatt en service. Etter det burde den gå en stund..
Jesse Skrevet Mai 30, 2009 Skrevet Mai 30, 2009 Da ble det faktisk en 850 på meg, og for en bil! Hva venter du på? Legg ut bilder! Hehe.
Trono Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Skrevet Mai 30, 2009 Hehe, de kommer. Men det er altså samme bilen som jeg linka til i første post, men må si at jeg synes bilen faktisk var mye penere i virkeligheten enn på bildene. Ikke ofte man kan si det Eneste jeg ser jeg kjapt må gjøre er å bytte eller iallfall gjort noe med plastikkdekselet i midtkonsollen. Ser ut som lakka sponplate.. Får skiltene tilsendt til uka, så da skal jeg ta en vask og noen bilder.
Trono Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 Da ligger egen tråd med bilder her http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1226147#1226147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå