lorensius Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 snakket med statensvegvesen og de sa at for å godkjenne en ombygd bmw så måtte man kontakte bavaria for å få en teknisk brosjyre om det vi skulle bygge bilen om til for å kartlegge at alt av deler etc. var på plass etter ombygging. når jeg ringte til bavaria sa de ikke hadde noen form for tegninger/ brosjyrer og at bmw sluttet og godkjenne ombygging for mange år siden. hvis dette er tilfelle så regner jeg med at det er ingen i hele verden så har fått godkjent ombygging av bmw på et par år. STEMMER DET? har andre fått bilene godkjent i det siste? og hvor gjor dere det?
S.Arnesen Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Det stemmer at bmw må gi typegodkjennings papirer på visse ombygninger ja. men det gjelder vel ikke om du skal bygge en bil som er lik en annen fabrikksny bil.
Tam Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Har i løpet av siste år fått godkjent at en E34 525 skal bygges om til M5 og en 1973 2002tii som de godkjenner med E36 IS motor.
jensemann23 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 jeg har bygd om 318i E36 til 325 og fått det godkjent
hansol123 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 hvordan blir det for meg da skal kjøpe en 535ia som er ombydg til 540ia. alt skal vist være iorden til å få det godkjent men hvordan blir fremgansmåten?
GiljeN Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 er vell slik at du skal gå på bavaria og få papirer på alt som er anderledes og så reise hjem og bytte og levere den inn når du har jort det så skal bavaria skrive under på at alt er byttet så vips inn til bt og vise chassi nr osv det fikk jeg besjed om..problemet er et bavaria ikke kan holde på og bruke masse tid på og få ting godkjent uten å tjene en kr på det..tar lang tid..og mange som ringer og maser og mvh
hansol123 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 bavaria? er enten eller at man får det godkjent hos de?
Halvorsen Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Tror dere det er noe problem å få godkjent BMW E34 520i 12v ombygd til 525 12v (1989 på begge) med dagens regelverk? Og hvordan går jeg fram med papirer og slikt?
lorensius Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 snakket med bt igjen og de sa bavaria var rauhål og at man bare måtte komme innom hos biltilsyne så skulle de se over bilen men måtte få papirer på at noen har sett over bilen og at alt er 535. men i mitt tilfelle har jeg m5 bremser, 750 stabstag og radiator og litt sånn her og der så regner med at jeg må bytte alt. men fikk nr til han som er bmw eksperten på bt så skulle forklare meg NØYAKTIG hva som måtte til:) kjempe kjekke folk å prate me der inne..
GiljeN Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 kall de hva du vil han som er bmw eksparten ? gammel mann som jobbet på bavaria før ? tror det skal litt til før jeg kjører min inn på bt.er jo landets lureste samlet på en plass der..trangsynte idioter. klart de har regler og gå etter de og. men mer firkanta folk skal du lete lenger etter...JA det gjeller alle Mvh
Øyvind L. Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Ombygging av E36 og E34 er ikke så vrient. Det som er problemet er E30 som bygges om med store 6ere.. Der er det noen år siden den siste ble godkjent så vidt jeg vet.. Mange som sier at de skal og kan godkjenne, men ingen av de gjør det.. Noen som kjenner til noen E30er som er blitt godkjent med S motor i siste året eller årene?
Bmw 523iat Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Det er ingen problem å få godkjent ting, man må bare være nøye å ha papirene i orden. Godkjente for ett par år siden en granada fra 78mod 2,3L til 85mod 2,8ighia s. Ford sa akkuratt det samme som bavaria i dette tilfellet. Da sa jeg at jeg har kjøpt bilen i fra ett dødsbo ferdig ombygd av forrige eier, om dere kunne være så vennlige å se på bilen at alle komponenter og deler er der som en 2,8i skal ha! Etter mye om og men var det greit. Fikk deretter ett papir på hovedforskjellene fra 2,3l til 2,8ighia var som var forskjell, deretter godkjennte jeg det ho statens vegvesen/biltilsynet/tviltilsynet skrev en ryddig søknad med alle vedlegg og fikk til svar at dette var greit. Godkjente deretter på biltilsynet. Alt dette hadde ikke vært nødvendig hvis biltilsynet hadde litt mer kunnskaper. Finnes også noen moment beregninger å henvise til når det gjelder drivverk. Lykke til:) Kan poste søknaden min her så kan man se fremgangsmåten. Ps: kristiansand biltilsyn er regnet for å være vanskelige, men fikk det til. Mvh
halsen89 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Vil veldig gjerne se den søknaden din, driver med det samme selv nå. kjekt og ha noe å se etter
SanMiguel Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 nå har det jo kommet nye regler som sier at du ikke kan forandre på aksel vekta.. der problemet ligger tror jeg. spørs jo hva du bygger, men 318is til m3 tror jeg kan bli vrient å få godkjent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå