Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ser du har 540, kan si at det er ekstremt dyrt å sugetrimme de motorene, kammer er det kun vacn som har, men koster fort 20 lapper, grenrør koster 16 lapper, ess kompressor koster 32 lapper + moms

Klar over det:)

Men vet du om det er noe som helst mulighet for å få det godkjent?

Det JEG vet er at det lønner seg legge frem papirer for BT FØR ombygging starter hehe

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

søk før du starter å trimme, men på søknaden må du skrive ønsket effekt, ESS kittet gir jo 411 hk ca, så der har du jo allerede en effekt å gå ut i fra, men om du skal sugetrimme så er det vanskeligere å finne effekt du har lyst på, koster som regel 1k per hk når man sugetrimmer, sammenligner man da med kompressor blir det mye billigere med kompressor, der får du ca 130hk effektøkning på ca 40-50 lapper om man monterer selv noe som er halvparten av hva sugetrim koster ;)

Skrevet
søk før du starter å trimme, men på søknaden må du skrive ønsket effekt, ESS kittet gir jo 411 hk ca, så der har du jo allerede en effekt å gå ut i fra, men om du skal sugetrimme så er det vanskeligere å finne effekt du har lyst på, koster som regel 1k per hk når man sugetrimmer, sammenligner man da med kompressor blir det mye billigere med kompressor, der får du ca 130hk effektøkning på ca 40-50 lapper om man monterer selv noe som er halvparten av hva sugetrim koster ;)

Klar over det også, men syns sugetrim er det desidert råeste da:).....

Vi får se hva det blir til...

Men ryktene sier det finnes en egen avdeling for godkjenning av ombygde kjøretøy i oslo (BT).

Vet du om dette stemmer?

Ringte BT om dette for en stund siden men fikk ikke noe ordentlig svar

Skrevet
joda, mener den stasjonene ligger på Grünerløkka ell hva det nå enn het, det svaret jeg fikk fra BT ang, min ombygging var at jeg måtte vise bilen der

Ok skal sjekke opp....burde vel ikke være no problem å få godkjent en sugetrimmet motor på 360-70hk?

Originalt 286.....

Hmmm bremser er vel overdimensjonert på 540? må vel kanskje skifte understell, foringer etc....

Prøvde forresten ringte BT for at de kunne sette meg over til denne spesialenheten, men da skjønte de ikke hva jeg prata om....

Clutchen har jeg allerede skiftet ut (samt svinghjul). Skal tåle 650hk så er bra overdimensjonert heheh

Du har vel ikke tlf.nr dit vel? :-P

Skrevet

er det E34 eller E39 du har? driv å leter etter clutch og sånt til min, men må ha til E39, skal se om jeg igjen brevet jeg fikk fra BT, men bruker bare det vanlige nr, men så kan du bare bli satt over til en stasjon

Skrevet
er det E34 eller E39 du har? driv å leter etter clutch og sånt til min, men må ha til E39, skal se om jeg igjen brevet jeg fikk fra BT, men bruker bare det vanlige nr, men så kan du bare bli satt over til en stasjon

Er E34 ja 1995mod :)

Hva type clutch har du tenkt deg?

fint om du finner tlf.nr :-P

Skrevet

ikke sinter hvertfall, men noe som holder, skal ha Ess kompressor + at jeg har grenrør, portet topp og skal kjøre e85, så må ha noe som tåler 500++ hk og 700+NM

Skrevet
ikke sinter hvertfall, men noe som holder, skal ha Ess kompressor + at jeg har grenrør, portet topp og skal kjøre e85, så må ha noe som tåler 500++ hk og 700+NM

Ok da tror jeg du kan bruke samme clutch som min:)

Husker ikke helt hva den heter, en kompis som har stått for bestillinga. Kan sjekke opp

Er bestilt fra USA

Skal den kun brukes på bane?

• 3 weeks later...
Skrevet
Har 2 spørsmål:

1: Noen som vet/har erfaring med å få godkjent en E34 sugetrimmet motor?

2: Hørt det er en egen avdeling i BT for ombygging i Oslo, og at de er lettere å ha med å gjøre. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Det er Sfoor gruppa som godkjenner ombygde biler. De er nødvendigvis ikke lettere å a med å gjøre enn " vanlig" bt ansatte. Forarbeid er viktig. Jeg har fått til mye men har jobbet mye med søknader osv..

Skrevet

Ok da tror jeg du kan bruke samme clutch som min:)

Husker ikke helt hva den heter, en kompis som har stått for bestillinga. Kan sjekke opp

Er bestilt fra USA

Skal den kun brukes på bane?

skal brukes på vei, kanskje noe banekjøring

• 5 weeks later...
Skrevet

Hva slags papirer trenger jeg for å få godkjent søknad om å bygge om til e39 m5?

er det kun søknad? må jo få det godkjent at jeg har byttet de riktige delene osv, men det kommer jo i etterkant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...