tomasbaj Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 ser du har 540, kan si at det er ekstremt dyrt å sugetrimme de motorene, kammer er det kun vacn som har, men koster fort 20 lapper, grenrør koster 16 lapper, ess kompressor koster 32 lapper + moms Klar over det:) Men vet du om det er noe som helst mulighet for å få det godkjent? Det JEG vet er at det lønner seg legge frem papirer for BT FØR ombygging starter hehe
baremats91 Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 søk før du starter å trimme, men på søknaden må du skrive ønsket effekt, ESS kittet gir jo 411 hk ca, så der har du jo allerede en effekt å gå ut i fra, men om du skal sugetrimme så er det vanskeligere å finne effekt du har lyst på, koster som regel 1k per hk når man sugetrimmer, sammenligner man da med kompressor blir det mye billigere med kompressor, der får du ca 130hk effektøkning på ca 40-50 lapper om man monterer selv noe som er halvparten av hva sugetrim koster
tomasbaj Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 søk før du starter å trimme, men på søknaden må du skrive ønsket effekt, ESS kittet gir jo 411 hk ca, så der har du jo allerede en effekt å gå ut i fra, men om du skal sugetrimme så er det vanskeligere å finne effekt du har lyst på, koster som regel 1k per hk når man sugetrimmer, sammenligner man da med kompressor blir det mye billigere med kompressor, der får du ca 130hk effektøkning på ca 40-50 lapper om man monterer selv noe som er halvparten av hva sugetrim koster Klar over det også, men syns sugetrim er det desidert råeste da:)..... Vi får se hva det blir til... Men ryktene sier det finnes en egen avdeling for godkjenning av ombygde kjøretøy i oslo (BT). Vet du om dette stemmer? Ringte BT om dette for en stund siden men fikk ikke noe ordentlig svar
baremats91 Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 joda, mener den stasjonene ligger på Grünerløkka ell hva det nå enn het, det svaret jeg fikk fra BT ang, min ombygging var at jeg måtte vise bilen der
tomasbaj Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 joda, mener den stasjonene ligger på Grünerløkka ell hva det nå enn het, det svaret jeg fikk fra BT ang, min ombygging var at jeg måtte vise bilen der Ok skal sjekke opp....burde vel ikke være no problem å få godkjent en sugetrimmet motor på 360-70hk? Originalt 286..... Hmmm bremser er vel overdimensjonert på 540? må vel kanskje skifte understell, foringer etc.... Prøvde forresten ringte BT for at de kunne sette meg over til denne spesialenheten, men da skjønte de ikke hva jeg prata om.... Clutchen har jeg allerede skiftet ut (samt svinghjul). Skal tåle 650hk så er bra overdimensjonert heheh Du har vel ikke tlf.nr dit vel?
baremats91 Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 er det E34 eller E39 du har? driv å leter etter clutch og sånt til min, men må ha til E39, skal se om jeg igjen brevet jeg fikk fra BT, men bruker bare det vanlige nr, men så kan du bare bli satt over til en stasjon
tomasbaj Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 er det E34 eller E39 du har? driv å leter etter clutch og sånt til min, men må ha til E39, skal se om jeg igjen brevet jeg fikk fra BT, men bruker bare det vanlige nr, men så kan du bare bli satt over til en stasjon Er E34 ja 1995mod Hva type clutch har du tenkt deg? fint om du finner tlf.nr
baremats91 Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 ikke sinter hvertfall, men noe som holder, skal ha Ess kompressor + at jeg har grenrør, portet topp og skal kjøre e85, så må ha noe som tåler 500++ hk og 700+NM
tomasbaj Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 ikke sinter hvertfall, men noe som holder, skal ha Ess kompressor + at jeg har grenrør, portet topp og skal kjøre e85, så må ha noe som tåler 500++ hk og 700+NM Ok da tror jeg du kan bruke samme clutch som min:) Husker ikke helt hva den heter, en kompis som har stått for bestillinga. Kan sjekke opp Er bestilt fra USA Skal den kun brukes på bane?
Tam Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Har 2 spørsmål:1: Noen som vet/har erfaring med å få godkjent en E34 sugetrimmet motor? 2: Hørt det er en egen avdeling i BT for ombygging i Oslo, og at de er lettere å ha med å gjøre. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Det er Sfoor gruppa som godkjenner ombygde biler. De er nødvendigvis ikke lettere å a med å gjøre enn " vanlig" bt ansatte. Forarbeid er viktig. Jeg har fått til mye men har jobbet mye med søknader osv..
baremats91 Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 ikke sinter hvertfall, men noe som holder, skal ha Ess kompressor + at jeg har grenrør, portet topp og skal kjøre e85, så må ha noe som tåler 500++ hk og 700+NM Ok da tror jeg du kan bruke samme clutch som min:) Husker ikke helt hva den heter, en kompis som har stått for bestillinga. Kan sjekke opp Er bestilt fra USA Skal den kun brukes på bane? skal brukes på vei, kanskje noe banekjøring
bmw-520i Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 hva må til for og bygge om en e28 518 til en 525 dette er en 83 modell
Tzunami Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Hva slags papirer trenger jeg for å få godkjent søknad om å bygge om til e39 m5? er det kun søknad? må jo få det godkjent at jeg har byttet de riktige delene osv, men det kommer jo i etterkant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå