Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
nå har det jo kommet nye regler som sier at du ikke kan forandre på aksel vekta.. der problemet ligger tror jeg. spørs jo hva du bygger, men 318is til m3 tror jeg kan bli vrient å få godkjent..

Fått godkjenning fra biltilsynet senest i dag om at de ville godkjenne 318is'n min til m3 3,2.

Skrevet

men de sier ingenting i brevet om at totalvekt ikke kan overstige original totalvekt? For det er nemlig det reglene sier. Ikke de nye reglene, for slik har det vært hele tiden. Vektene i vognkortet kan man ikke forandre på. Nytt fra 1.1.2008 er at man ikke får redusert antall sitteplasser for å komme under vektgrensen. (nyttelast).

Skrevet

bilen i vognkorte veier 1400 eller no å nå veier den 1800 med 535 motor men så står d at tillat totalvekt er på 1900.. er jeg safe da?

de kommer jo til å klikke når de finner ut at skiltene står på bilen og jeg bruker den daglig..

Skrevet

nei, den må veie under 1900 med alle passasjerene i bilen, max nyttelast i bagasjerommet og full tank. De regner seg frem til dette (4x75 kg passasjerer,pluss x antall kg nyttelast, det står vel i vognkortet)

Skrevet

når det gjelder det siste du skrev, så bør du ringe og spørre om du får lov til å kjøre dit. Jeg gjorde det, og det var helt i orden sa damen på BT. Da har jeg ihvertfall mitt på det tørre.:)

Skrevet
nå har det jo kommet nye regler som sier at du ikke kan forandre på aksel vekta.. der problemet ligger tror jeg. spørs jo hva du bygger, men 318is til m3 tror jeg kan bli vrient å få godkjent..

Hvis det er E36 det er snakk om så går det fin.. E36 318IS har identisk karosseri som M3 har. Samme delenr i ETK. Bruker du en E36 316i så blir det litt mere styr siden den har lavere akselvekt enn feks 318. Skal du ha 316 som M3 må du redusere sitteplasser. Det måtte naboen gjør med sin for å få den godkjent siden de nekter å endre akselvekten i vognkortet.

Skrevet

virker som det erstor variasjon rundt om, snakket med in på forumet her, bt ville ikke godkjenne hans 318is ombygget til 325i, pga det ikke gikk å sette inn 6'er i bil med 4'r orginalt mente de..

Skrevet
Vekt var ikke et tema nei. regner med de gjør som sist og setter ned til 4 seter.

Når var sist da? Var det før 1.1.2008 så satt de ned antall seter. Etter den datoen gjør de ikke det.

Skrevet

Hvis det er E36 det er snakk om så går det fin.. E36 318IS har identisk karosseri som M3 har. Samme delenr i ETK. Bruker du en E36 316i så blir det litt mere styr siden den har lavere akselvekt enn feks 318. Skal du ha 316 som M3 må du redusere sitteplasser. Det måtte naboen gjør med sin for å få den godkjent siden de nekter å endre akselvekten i vognkortet.

316 har da også identisk karrosseri, det er ikke noe forskjell på 316 og 318IS bortsett fra bremsene. IS har like bremser som opp til 325i. Eneste forskjell på 316i og 318IS er at 316 har massive skiver foran og tromler bak, mens IS har ventilerte skiver foran og massive skiver bak. (Noen 316/318 ble levert med skiver bak, da vil de duge, men calipper og skive foran må byttes.

Skrevet

08 ja? OKei,jeg søkte i desember 07 og godkjente i september 08.

Men da ser det ut som det varierer fra BT til BT da. Trondheim var hvertfall veldig ok folk, godkjente uten problemer. Men der får jeg altså ikke nedregistrert sitteplasser lengre. Hvilken BT er det du bruker? Går det an å bruke andre BT, eller blir man automatisk rutet til lokal?

Skrevet

Spørsmål.... Om jeg bygger om bilen min til 325 (E30) Og får den godkjent. Oooog jeg tar ut 325 motoren, og klemmer nedi en 320 turbo. Er det noe prob?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...