JonasD Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 jeg har bygd om 318i E36 til 325 og fått det godkjent Hva gjorde du da? Skal gjøre det samme, bare E30
bård Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 jeg har bygd om 318i E36 til 325 og fått det godkjent Hva gjorde du da? Skal gjøre det samme, bare E30 Sende søknad til BT, så bytte over slik at alt er identisk med 325i.
bård Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 virker som det erstor variasjon rundt om, snakket med in på forumet her, bt ville ikke godkjenne hans 318is ombygget til 325i, pga det ikke gikk å sette inn 6'er i bil med 4'r orginalt mente de.. Det er bare tull.. Er han fyren på BT som ikke vet hva han snakker om.. Hvis du sende en søknad om å bygge om og dokumentere det de forlanger så er det ingen problemer å gjøre en 318is om til 325. Nå er det ikke jeg som har snakka med han på biltilsynet, men en her inne som fortalte meg at han hadde ringt, og fått det til svar. Men jeg sier at han bør sende en søknad, da har han krav på begrunnelse for eventuellt avslag i samsvar med loven, men ringer du og spør er det enkleste for dem å bare si at det ikke går. Han hadde også spurt om det hjalp å henvise til biler som var blitt godkjent med dette. Da hadde han på BT sagt at han avskiltet den bilen som eventuellt var godkjent ombygget fra 4-syl til 6-syl på stedet. Så er jo tydeligvis at han har truffet på en som ikke kan jobben sin overhodet. Har nettop fått innvilget søknad om å bygge om fra 318is til M3 3,2 så vet det ikke skal være noe problem fra 318is til 325i.
jensemann23 Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 virker som det erstor variasjon rundt om, snakket med in på forumet her, bt ville ikke godkjenne hans 318is ombygget til 325i, pga det ikke gikk å sette inn 6'er i bil med 4'r orginalt mente de.. Det er bare tull.. Er han fyren på BT som ikke vet hva han snakker om.. Hvis du sende en søknad om å bygge om og dokumentere det de forlanger så er det ingen problemer å gjøre en 318is om til 325. Nå er det ikke jeg som har snakka med han på biltilsynet, men en her inne som fortalte meg at han hadde ringt, og fått det til svar. Men jeg sier at han bør sende en søknad, da har han krav på begrunnelse for eventuellt avslag i samsvar med loven, men ringer du og spør er det enkleste for dem å bare si at det ikke går. Han hadde også spurt om det hjalp å henvise til biler som var blitt godkjent med dette. Da hadde han på BT sagt at han avskiltet den bilen som eventuellt var godkjent ombygget fra 4-syl til 6-syl på stedet. Så er jo tydeligvis at han har truffet på en som ikke kan jobben sin overhodet. Har nettop fått innvilget søknad om å bygge om fra 318is til M3 3,2 så vet det ikke skal være noe problem fra 318is til 325i. At du har fått innvilget er en ting, en helt annen ting er når du skal inn og vise bilen og få det godkjent. Jeg søkte før 1.1.2008 og fikk derfor med nød og neppe lov til å skrive ned bilen til 4-seter. Hadde jeg søkt etter 1.1.08 hadde jeg ikke fått det, og da hadde jeg aldri klart å få vekten under tillatt totalvekt.
bård Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Det er jeg fullt klar over, men det står i svarbrevet at dersom det og det blir gjort osv, så godkjennes ombyggingen. Jeg ringte han som skal godkjenne bilen her om dagen og spurte hvordan det ble med vekt og slikt, og det mente han ikke var noe problem, i verste fall satt han den ned til 4 seter, men det har de lov til, står ingen plass at det ikke er lov. Fikk forøvrig satt ned til 4 seter på en bil jeg godkjente høsten 08.
bård Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Det går nok veldig greit, veldig hyggelig kar på biltilsynet, han så heller ingen problemer med å godkjenne dette. Endelig svar får jeg vel i juli engang, må bare få ferie og komme meg hjem først:)
JonasD Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 jeg har bygd om 318i E36 til 325 og fått det godkjent Hva gjorde du da? Skal gjøre det samme, bare E30 Sende søknad til BT, så bytte over slik at alt er identisk med 325i. Alt er allerede byttet, men hørt mange som har sagt at det er smart å ta kontakt før du begynner ombygginga?
bård Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Det beste er å ta kontakt FØR du begynner ja. Har du dokumentasjon på hvilken bil delene stammer fra vil det være en stor fordel. Enkleste er vel om du har et bmw verksted i nærheten som er villige til å gå over bilen og gå god for at alt av nødvendige komponenter er byttet over.
SweetBMW Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 fikk brev fra BT her på fredag om godkjenning av ombygg av min til 323\328.. var ok det, bare og fremlegge dok. for alt jeg bruker og sånt, så gikk det fint.
SpiderPig Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 det er ikke bare tull at man må det nei, men det er umulig å få de papirene. Du må til Bayern for å få dem, og da må bilen ned dit og få en total gjennomgang, gjennomgå tester osv og få ny fabrikkgaranti Ringte strandveien auto forleden, dem sa at det ikke var noe problem for dem å skaffe sånne papirer til meg, så lenge de fikk gå over bilen å jeg hadde delenr på alle delene som ble bytta..
jensemann23 Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 fikk brev fra BT her på fredag om godkjenning av ombygg av min til 323\328.. var ok det, bare og fremlegge dok. for alt jeg bruker og sånt, så gikk det fint. ja 323 til 328 er no problem, der har du allerede 6-er, så vekten blir så & si den samme
sv90 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg snakket med bt i Bergen på tirsdag. Da jeg skulle sende inn søknad på min 318is men da fikk jeg beskjed av han som er fremst på ombygging av biler i Norge ( Knut ekkeren) at jeg det ikke kom til og bli noe problem med om bygg annet en at jeg må holde meg innen for. Går ikke Ann og sette ned antall sitte plasser lengre. Det er ikke alle som følger denne regelen dermed får noen godkjent med nedsatt sitte plasser. Jeg ringte bt på østlandet og de sa ikke noe problem og godkjenne de kunne bare sitte ned sitte plassene. Men da jeg spurte om dette med at dt ikke er lov lengre sa han at jeg måtte ta kontakt med "Knut ekkeren" i region vest for han hadde mest kunskap om dette. Så man kan få ting godkjent. Bare ikke i Bergen. Vis du skal bygge om fra 318is til 3,2 så gjør du bilen ca 240kg tyngre eller noe? Og man har mellom 60-85 kg man kan stige i vekt, over dette så er det fail! Dette var det jeg fikk beskjed om. Så vis det er noen i Bergen som skal bygge om til m3 basert på noe annet en bilmed 6'er må dere reise til Oslo og vise bilen eller noe. Han "ekkeren" sa i grunn at jeg kunne sende inn søknad men jeg kom til og slite hardt med Akselvekten!
Fixfax Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg har fått godkjent søknad om og bygge om fra e30 320 til 325 turbo "viser til deres søknad om godkjenning av BMW E30 320 med reg nr. ****** Søknaden beskriver ombygging til større motor hentet fra BMW E34 525. Videre skal bremser bygges om med deler hentet fra porsche og annen type bmw (7 serie hovedsylinder) Ombyggingen godkjennes under følgende forutsetninger: - Maks 210Kw (286hk) skal måles i dynotest, av godkjent instans, målding skal vise turbo trykk, type/merke styrings system (vipec i dette tilfelle) og merking av eksosanlegg (vet ikke helt hva de mener med det men) - Karrosori må være identisk med BMW E30 M3 - Alle deler som berøres av ombyggingen skal tilsvare BMW e3 m3, dette innebærer bremser, hjuloppheng foran og bak, traver med mer. -Ombyggingen kan innebære en endring av egenvekt. Bilens nyttelast og sitteplasser kan bli berørt av ombyggingen. - Det kan ved tvil stilles krav til test av bremsekraft fordelingen, det kan bli aktuelt og montere manull, låsbar justeringsventil -bilen skal etter ombyggingen tilfred stille de tekniske krav som gjalt da bilen først ble registrert.
Joachim_M5 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Jeg har fått godkjent søknad om og bygge om fra e30 320 til 325 turbo"viser til deres søknad om godkjenning av BMW E30 320 med reg nr. ****** Søknaden beskriver ombygging til større motor hentet fra BMW E34 525. Videre skal bremser bygges om med deler hentet fra porsche og annen type bmw (7 serie hovedsylinder) Ombyggingen godkjennes under følgende forutsetninger: - Maks 210Kw (286hk) skal måles i dynotest, av godkjent instans, målding skal vise turbo trykk, type/merke styrings system (vipec i dette tilfelle) og merking av eksosanlegg (vet ikke helt hva de mener med det men) - Karrosori må være identisk med BMW E30 M3 - Alle deler som berøres av ombyggingen skal tilsvare BMW e3 m3, dette innebærer bremser, hjuloppheng foran og bak, traver med mer. -Ombyggingen kan innebære en endring av egenvekt. Bilens nyttelast og sitteplasser kan bli berørt av ombyggingen. - Det kan ved tvil stilles krav til test av bremsekraft fordelingen, det kan bli aktuelt og montere manull, låsbar justeringsventil -bilen skal etter ombyggingen tilfred stille de tekniske krav som gjalt da bilen først ble registrert. Gøy at noen har fått til dette! Fikk selv samme beskjed da jeg snakket med en på BT i Trondheim, at 325 turbo skulle gå "greit" å få godkjent. Tøft! Good work!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå