Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Får godkjent datsprut jo, vipec styresystem ble nevnt i søknaden, Verksted eller lignende som er godkjent for denne type arbeid står det, må ringe og undersøke nærmere når den tid kommer.

men over til noe annet, bremset 440 hjul hk på 1.36 bar

440:2.36=186hk uten ladetrykk

186*1.5=279hk

så når jeg skal bremse, vil jeg klare meg med 0.5 bars trykk, eller tenker jeg feil?

Skrevet

Kommer ann på om det regnestykket der viser deg hjulhester eller motorhester. Jeg tror det gir deg hjulhester, ettersom det er hjulhester du regner ut ifra. :) Men meget mulig jeg tar feil, for jeg er ikke så glad i matematiske formler. :)

Skrevet

ja, de er nok ute etter motoreffekt, ettersom det er motoreffekt som blir oppgitt i vognkortet. Samt at hjuleffekt kan variere utifra åssen drivverk man har osv. Så du må nok bremse en lavere hjuleffekt og oppgi et drivverkstap som er rimelig, eventuellt bremse på rull og ikke dynapack, for rullene måler drivverkstapet.

Mvh

Joachim

Skrevet

Jeg gikk for omfavnet motkreftene på min. Orket ikke Fusa om det, så det ble spesifisert begge deler i papirene

edit: helvetes autocorrect på ipad da. skjønner jo ikke hva jeg selv skriver

Skrevet

Fikk godkjent fra 4 til 6 silyndra i Aug 31, 2009.

En E30 316i med E36 325i (m50)

Søkte i god tid, og skrev ut papirer fra bmwinfofans på delene som er anderledes. Dem hadde den på suland en dag å de så over alle delene var i samsvar med det vi hadde sagt vi skulle bruke. Søknaden tik utganspunkt i E30 320is.

Det sto også spesifisert i svaret på søknaden at vi ikke kunne øke akselvekten. Disse vektene gikk bra:

Oppgitt vekt (vognkort):

Tilltatt totalvekt: 1545kg

Tillatt aksellast: 780/865kg

Egenvekt m.fører: 1165kg

Egenvekt aksel: 570/520kg

Orginal vekt E30 316 (veid vekt):

Egenvekt: 1120kg

Egenvekt m.fører: 1195kg

Vekt E30 M50 (veid vekt)

Egenvekt m.fører:1235kg

Egenvekt aksel: 640/520kg

Totalt har vi lagt til:

Totalvekt: 40Kg (veid vekt), 70 (vognkort)

Akselvekt: 70/0kg(vognkort)

Det vil si at vi har tilgode (nyttelast)

Akselvekt: 140/345

Link til tråd om bilen: viewtopic.php?f=11&t=118714

• 5 months later...
Skrevet

Har 2 spørsmål:

1: Noen som vet/har erfaring med å få godkjent en E34 sugetrimmet motor?

2: Hørt det er en egen avdeling i BT for ombygging i Oslo, og at de er lettere å ha med å gjøre. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Skrevet
Har 2 spørsmål:

1: Noen som vet/har erfaring med å få godkjent en E34 sugetrimmet motor?

2: Hørt det er en egen avdeling i BT for ombygging i Oslo, og at de er lettere å ha med å gjøre. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

ingen som vet?

Skrevet

jeg fikk godkjent søknaden på å bygge om min 91 mod E36 320i med M60B40 motor og M3 3.2 drivverk, dette var høsten 2010 og nå begynner bilen å nærme seg godkjenning

Skrevet
jeg fikk godkjent søknaden på å bygge om min 91 mod E36 320i med M60B40 motor og M3 3.2 drivverk, dette var høsten 2010 og nå begynner bilen å nærme seg godkjenning

Ok planen min er å enten sugetrimme eller supercharge.

Har mest lyst på sugetrim men Gudene skal vite det er dyrt også, så ikke sikkert det blir noe av.

MEN, blir det noe av så står bl.a følgende på tapeten:

- fetere grenrør

- vassere kammer

- porta topp

- nytt datasprut

Skrevet

ser du har 540, kan si at det er ekstremt dyrt å sugetrimme de motorene, kammer er det kun vacn som har, men koster fort 20 lapper, grenrør koster 16 lapper, ess kompressor koster 32 lapper + moms

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...