Larz Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Skrevet Mai 25, 2011 Har gjort litt sesong klargjøringer de siste dagene men bare småtteri. - Fått satt i ny viftemotstand slik at cupè viften ikke plutselig stopper når den selv vil. - Powerflex foringer i forstilling - Nye pollenfilter - Fått skiftet olje og oljefilter - Venter på ny hardyskive i posten som skal skiftes så snart som rå Samtidig er det ting som slutter å fungere underveis, plutselig en dag sluttet aricondition å fungere var varmt i været og det kom bare lunken luft. Skjedde et par timer etter at jeg hadde vært ute å kjørt og da fungerte alt helt fint. Noen som har tips? er det være lekkasje slik at AC gassen har funnet veien ut eller kan det være andre ting?
pkgrette Skrevet Mai 25, 2011 Skrevet Mai 25, 2011 jepp acen fungere slik at når det blir lite nok trykk er det en trykk styrt bryter på annlegget som gjør at ikke acpumpa starter vis det er lite gass så vis du prøver og fylle gass er det stor sansynlighet for at det er det;)
Larz Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Skrevet Mai 26, 2011 Men hvis gassen er borte så er det jo lekkasje og lite vits i å bare fylle etter, vet du om det er en spesiell pakning eller noe som vanligvis ryker?
Larz Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Da er jeg endelig igang med å få laget sub-kasse til de to 10" hertz elementene Fikk begynt med litt glassfiber idag bunnen er i glassfiber og ligger nedi reservehjul-brønnen, over den kommer det en treplate som skal trekkes i filt Så er det bare å vente til det tørker....
EasyShare Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Stilig, skal følge med på fremgangen på den kassen din Kan bli bra om du gjennomfører.
Larz Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Jepp, håper den bare blir tett så får vi se hvordan lyden blir Må få tak i MDF plate snart som skal plasseres oppå og ordnet til hull til sub elementene. Så skal den trekkes i filt
Aroid Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Men hvis gassen er borte så er det jo lekkasje og lite vits i å bare fylle etter, vet du om det er en spesiell pakning eller noe som vanligvis ryker? Det er helt vanlig at AC gass siger ut. normalt med 50-100gr pr.år fra med bilen har vårti 5år gammel
Toor1988 Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Rakk såvidt å begynne med folieringen idag, kommer flere bilder når jeg for gjort mer Hvor mye hadde det kosta og lag sånn på panseret mitt? Haren svart e39 jeg å
Larz Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Hvor mye hadde det kosta og lag sånn på panseret mitt? Haren svart e39 jeg å Ca 1 000,- inkl. folie og arbeid
Larz Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Endelig klar for sommeren (PS: Bilen har blitt svart igjen)
Larz Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Da er M52B28 motoren på plass, det fulgte selvfølgelig ikke med svinghjul så dette er nå bestillt på oppfordring av ///Naitsirk Planen var å monteren den nå til helgen men siden jeg må vente på svinghjul så blir det vel ikke før helgen etter der igjen
Larz Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Da var endelig motoren byttet, her er litt bilder fra jobben. Det er enda litt arbeid som gjenstår, det var en del tikking i motoren noen som vet hva dette forårsakes av? det ble fyllt på 6,5 liter olje så det skal vel stemme, ser også at det er hydrauliske løftere på ventilene.
Larz Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Skrevet Juli 2, 2012 Da er motoren ordnet, tikkingen ble borte av seg selv og motor oppgraderingen ga en helt annen kjøreopplevelse. Vi var to stykker som brukte ca 16-17 timer over en helg på hele operasjonen og har aldri gjennomført et motorbytte før men har generelle kunnskaper om funksjonene til det meste i motorrommet. Anbefaler dette til alle som kjører med en lat M52B20 Neste steg er nå godkjenning og jeg har vært i kontakt med biltilsynet som ba meg sende inn søknad om ombygging og skaffe følgende: * Dokumentasjon på at karosseri er det samme for E39 med B20 som med B28 - Dette ordnet GS Bildeler på Bud til meg på dagen via epost. (Og den viser at karosseriet er det samme helt opp til 540i) * Bilen må møte kravene for støy og utslipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå