Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 545
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde eit liknande problem på min, var ikkje noke problem med frost men gnist forsvant plutslig etter litt kjøring.. Då var ledningen til triggersensoren på veiva som var blitt gnagd av, av hjulet til vannpumpå.. Dette var på en m20 då:)

Skrevet

det er før resten er skjøta på.. måtte skjøte 21 ledninger siden det var lodda sammen en gang i tiden.. off.. men det funker heh.. blir nok datasprut for detta er for tungvint!

Skrevet
hei du.. er ikke så mye som må tilpasses men litt, og noe kan kjøpes tilpasset hvis du ikke gidder å lage det selv.

motorfester kjøpte jeg på koed til 3000kr

tilpasset noe hardplast som motorputer

radiator tok jeg fra en e36 og satt i frontkasseten

ic og oljekjøler fra 745 og tilpasset i fronten

downpipe fra 745 passet nesten heh

måtte kappe litt på eksosiden ved depertårn for å få plass til wastegate.

girkasse fra e28 535 med svinghjulsfølere, kan bruke gamletypen men må borre ut for følere.

mellomaksel fra m20, løsna midten og korta litt.

tok av medbringer fra 535 kassa og bytta med en 325 getrag 260 siden det passa rett over passa m20 melloaksling og hardy.

girkasse travers passa fra 325.

videre brukte jeg m3 e30 svinghjul jeg fikk av en kompis, en 325 lamell og trykkplate, men denne clutchen er ikke å anbefale. takler ikke 0,5bar så her er invistering som gjelder.

ellers er vannslanger random og tilpasset, trykkrør er mest fra 745, noen kortet inn eller forlenget, alltid noe som passer.

dette er iallefall billigvarianten som jeg fikk til å funke:)

tenkte jeg kunne slenge ut denne siden var en som lurte på hva jeg gjorde for å dette til å passe:)

og her er ett utdrag fra problemet jeg har nå

Fekzen skrev:

Hallå igen,

Det är antagligen så att du får galen blandning på dellast och tomgång. Därför kan inte systemet reglera det och då blir det att den går dåligt där.

Du har dyser och luftmängdemåler från 745i?

Bäst är om du kan köra med bredbandslambda för då vet man vad som händer. Är också intressant att se hur blandningen ser ut vid full gas.

En sak du också borde undersöka är att den inte drar tjuvluft någonstans, för det brukar också märkas mest på tomgång och låg last men ibland knappt alls på fullgas.

Mvh//A

hei igjen... med datasprut hadde sikkert dette problemet blitt løst:)

falskluft tror jeg kan utelukke nå meeeen, min egen mening om dette er at jeg er ganske sikker på at denne kammen som sitter i nå er problemet, 745 hjernen er neppe mappet for en kvass sugekam?

med 535 ledningsnettet og hjerne gikk den jo fint på tomgang og delast!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...