Gå til innhold

-


FredrikE24
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå som bilen er ribba for brukbare deler så kan jeg vel alltids legge ut et bilde av donorbilen :)

Jan Magnus, var det du som polerte bilen min en gang?

[ Bilde ]

Det stemmer det :) har avansert litt mer fra den gang. :)

Om du tar slike detailingjobber fremdeles kontakter jeg deg nok på vårparten en gang :)

Jeg har ikke avansert meg når det gjelder polering siden den gang.. Det er faktisk noe jeg overhodet ikke får til.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som bilen er ribba for brukbare deler så kan jeg vel alltids legge ut et bilde av donorbilen :)

Jan Magnus, var det du som polerte bilen min en gang?

[ Bilde ]

Det stemmer det :) har avansert litt mer fra den gang. :)

Om du tar slike detailingjobber fremdeles kontakter jeg deg nok på vårparten en gang :)

Jeg har ikke avansert meg når det gjelder polering siden den gang.. Det er faktisk noe jeg overhodet ikke får til.. :(

åjada, jeg har holdt på siden jeg, så det er bare å rope ut :) har mulighet til å rense tepper, matter, skinn osv også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Struktur er tingen for å holde gammel bil i orden. Har laget lignende huskeliste selv, slik at jeg får bestilt deler i vinter fram til jeg tar den ut. Føles ikke minst billigere når jeg handler litt og litt hver mnd.

Lo litt av enkelte komentarer :) Se etter rust, utbedre - Ush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har man demontert HELE bilen innvendig, gulvet er veldig bra for rust må jeg si. Fritt for hull, men har bittelitt overflaterust noen få steder som blir pussa og zinkgrunnet før nytt teppe kommer inn! :)

6037_10152726632890341_854153592_n.jpg

Snuser litt på vårværet! :)

541297_10152726633350341_1946011511_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag begynte med dette kaoset:

Virker som det var trukket dobbelt opp med både jord, Acc og +12V til spiller så da var det bare å trekke det ut og få det vekk. Så ble det sydd pent sammen :) Tok dessverre ikke bilde av det..

IMAG0497_zps3a4d9fb0.jpg

Her mangler bare å fjerne sikkerhetsbeltene så er bilen ferdig med å demonteres

IMAG0499_zps681bd72e.jpg

Alt det brune man ser på bildet her er gammelt kontaktlim etter tepper :)

IMAG0501_zps59aecf8c.jpg

Alle bolter og skruer blir lagt i en pent blandet Janitol "såpe" her hjemme kaller vi bare denne vidundersåpa for "gul såpe" tar alt, VIRKELIG alt.. Kjøpes på Proffpartner i 35 liters kanner konsentrert..

IMAG0503_zps48f32896.jpg

Får bare beklage rotete arbeidsbenk, men det ene tok det andre før man tenkte på å rydde...

IMAG0505_zpsed1564d9.jpg

Saken er den at donorbilen var en bil med AC, istedefor oppbevaringrom i midtkonsollen sitter det en dingseboms der istede.. Midtkonsollen er derfor ikke lik! Har tenkt lenge med å bygge om dette. Det gikk greit! Hadde planer først om å flytte over alt fra den gamle midtkonsollen og over på den nye, men det endte med at jeg lekte litt mobeltapetserer og møysommelig fjernet teppene fra konsollene, stiftet det på plass som det skulle være og limte på med kontaktlim tilslutt!

Fra donorbilen til venstre, gammel konsoll til høyre.

IMAG0506_zpsa1afdc03.jpg

Her har teppet fått en ny konsoll å være på, her før liming! :)

47d1e179-50d3-4014-9619-878d1f59071c_zps463e28ed.jpg

Ferdig resultalt!

IMAG0508_zpse2b03f31.jpg

IMAG0509_zps41a583c2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet et godt stykke idag, men ting tar tid! Tilpasninger av sikkerhetsbelter og annet utstyr som må brukes her, som kommer fra donorbilen.. Har idag fått orden på kabelkaoset og måtte derfor sjekke lyden i høytalerne i hattehylla som ble satt inn! "Vintage" spiller som skal få plass her! AUX kan loddes inn så det er noe jeg kommer til å gjøre :) CD er det vel ingen som bruker enda?

Flere bilder av ferdig hattehylle kommer senere!

527633_10152732895345341_1482639473_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...