Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har faktisk vurdert å se på den selv.

Minusene slik jeg ser det er automatisk giring og uorginal farge (basert på bildene av baksiden på panseret og bagasjerommet). Ut ifra bildene av reservehjulsbrønnen, ville jeg ha sjekket støtdempertårnene bak ekstra nøye. Gitt at bildene og beskrivelsen stemmer, er nok ikke det et dumt eksemplar ellers.

:)

Skrevet

Egentlig lite lurt å legge sånn ut i ett forum spør du meg, du har ikke førsterett på bilen, så hvem som helst kan snappe dette opp rett foran nesen din å kjøpe den.

Nei tror ikke prisen var så værst og at det var feil farge å automat er jo ikke umulig å gjøre noe med heller, setter man en sånn i stand så bør man uansett ha litt cash til lakk å diverse andre ting.

Skrevet

regner med at folk tråler finn ganske hyppig uansett... jeg har nok ikke tid og penger til å begynne med noe slikt nå uansett desverre, men har jævlig lyst. Tror nok han kan få både det dobbelte og tredobbelte for den vogna om han vil.. er det brokatrot metallic forresten?

Skrevet
kan noen fortelle meg litt om disse motorene? kjede eller reim? 6-er regner jeg med..

Samtlige av bilene i New Six-serien har sekssylindret motor, derav navnet. Bilen over tilhører denne serien, noe for øvrig e9 kupéen gjør også.Motoren deburte i denne serien og var med Bmw helt til e34 forsvant i 1994. Om du har kjennskap til e34, vil du kjenne deg igjen i den du ser på. Samtlige av bilene har kjeder som er konstruert for å vare like lenge som selve motoren.

Denne motoren ble levert med både forgasser- og innsprøytnings-system. Bilen du ser på har forgasser.

Ulempene begrenser seg stort sett til mangelfull kjøling. Kjører du i mye tett trafikk eller under andre forhold med dårlig luftgjennomstrømning, kan du oppleve at bilen går varm. Ellers fungrer det stort sett.

Skrevet
Tror nok han kan få både det dobbelte og tredobbelte for den vogna om han vil.. er det brokatrot metallic forresten?

Dessverre så tror du nok tar feil her. Bmw e3 (som er chassiskoden til modellen) er ikke spesielt høyt verdsatt; Verken innad i bmw-miljøet eller blandt de som liker klassiske biler. For dem gjelder e9, 2002 eller andre klassiske bmw-modeller.

:)

Skrevet
og den drar greit?Ser den har 180 gamp, hvordan drar den, og ikke minst, hvordan er lyden i forhold til m50b25 325i? kan tenke meg at lyden er grommere:D

Selv om ikke tallene er veldig imponerende for modellen, tilbyr den mer av såkalt "fartsfølelse" enn sine moderne søsken. Ifølge manualen som fulgte med min bil, skal den klare 0 til 100 på 8,4 sekunder (jeg er usikker på om det er med manuelt eller automatisk gir). Toppfart med automat ligger på 198 kilometer i timen. Innsprøytningsbilen greier 0-100 på 7.8.

;)

Skrevet
Er det vanskelig å få fått i deler til disse bilene da? dyre deler?

Tatt alderen på bilen i betrakning, er det svært lett. Bmw leverer fortsatt mange av delene, siden e9-kupeen har såpass med tilhengere er det lett å finne deler for modifisering, samt at mye av menanikken ble brukt i alle Bmws modeller til midten av 90-tallet. Skal du først ha en gammel bil, er dette en av greiere å eie. Bmw-Marianne på forumet her burde også ha mulighet til å skaffe en del deler. Selv har jeg også noe.

hva synes du selv om typen Galro?

Vel, jeg eier jo en. Jeg synes bilene er fine, men foretrekker det listeløse utseendet til en del modeller før 1971 - det er litt mer 60-tallsfølelse, og ikke så 70-tall. Det samme kan sies om rattet.

3489156952_42bf42c1e9.jpg

verdt å satse på som vinterprosjekt?

Ja, det synes jeg så absolutt. Om du er i markedet for en såpass gammel bil, er gamle Bmw-modeller blant de lettere å jobbe med. Konvensjonell mekanikk og god deletilgang gjør det til en ideell bil for hjemmemekanikere. Den største fienden er egentlig rust.

:wink:

Skrevet

Om du fortsatt vurderer bilen, fant jeg en side med noen tips hva du burde sjekke ved et eventuelt kjøp. Utenom det dårlige designet på (forrige oppdatering var i 1998, så det er kanskje ikke så rart?), så virker det meste troverdig og stemmer bra med mine egne erfaringer. Kort oppsumert er det største problemet rust.

Her er listen over områder som er spesielt utsatt for rust. Resten av oversikten finner du på linken under.

The "rust-free" E3 is a myth. With enough probing, you can find some on any car. First, you need to know where to look, then the trick is to know what rust is important, and what isn't. All of this rust is at least kind of repairable, but if the car is rusted through in more than three or four of the BAD areas, and you're not a hobbyist welder, go find another. A poke with a srewdriver can reveal a very rusty piece that looked fine from the outside. If the seller is a big guy with tattoos, perform this test discreetly.

BAD Rust Places:

# Front shock towers. Inspect from the engine bay, and under the fenders.

# Rear Shock towers. Remove the covers (if fitted) from the wheel humps in the trunk. Usually, a horizontal line of spot welds rusts through here.

# Firewall. There is a rust trap at the back of the strut tower horizontal brace, where it meets the firewall. From in the fender well, inspect the firewall where it meets the rear-upper edge of the plate that surrounds the strut/spring assembly. From inside the car: Open the glovebox, remove the plastic shield at the back, and look for rust. If you see clean spot welds, good. On the driver's side, see what you can past the fuse box.

# Floor pans. Mainly the front ones go at the outside corners, above the jacking points. This is relatively easy to repair.

# Chassis legs. Especially on the driver's side, the box section rusts out, possibly from battery acid and/or brake fluid. Mine rusted from the back of the driver's floor pan to about 6 inches before the first suspension mounting. Patchable.

# Rocker panels. You can only really check these from outside. Inspect the whole length.

# C-Pillars. Cars with sun roofs are especially prone to rust around the vents on the outside of the C-pillars if the sunroof drain tubes are blocked. Nasty.

# Around gas tank. BMW used a spongy water-retaining gasket to seal the gas tank to the body. Inspect from the trunk: remove the right-hand trunk-floor panel.

Not-So-Bad Rust Places:

# Front fenders. In a vertical line parallel to the front door edge. Also around the turn signals. Fenders are a bolt-on fix. Not too tricky.

# Rear quarter panels. Behind the rear wheels. Can usually be patched OK.

# Spare tire well. If the drain holes have been blocked, this might even have standing water in it. Unless it has big rust holes!

# Door bottoms. Rear corners of the door skins are a rust-friendly design.

# Front-edge of hood. Clogged drain holes will quickly cause rust here too. Inspect from the engine bay.

Like other BMWs of the early 70s, E3s can develop rust on just about any spot, so the above list is by no means exhaustive, but points out the "classic" rusty bits.

http://www.geocities.com/MotorCity/Down ... guide.html

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...