TheBirg Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Er det noen som har byttet denne ? Det er snakk om hengsel til delt bakluke. Et for bakluken og et for vinduet i bakluken. Haynes boken anbefaler BMW verksted da det er snakk om et spesialverktøy. Er det sannt, eller klarer man og fikkle det til på egenhånd ? Er det fjøren innover i taket som krever spesialverktøy ? Selve hengselet, som holder både bakluke og bakvindu er jo i samme enhet.... (Noe annet som burde gjøres nør det først er skrudd ifrahverandre ? )
Kjennern Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Bytte begge, er ganske stor jobb etter det jeg ble fortalt når jeg bytta på en E39 jeg hadde. Kosta vel 6000 dengang jeg bytta.
hillmar Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Jeg har bytta det ene på min. Det var en god del knot, og ja, det er demperne innover i taket du "trenger" spesialverktøy til. Den skal trykkes inn over en kule inni der, jeg fikk det til med et stort skrujern og mye banning. En del av knotet kom av at jeg ikke gadd å ta luka av bilen. Jeg tror det vil være mye mere jobb med alt ledningsnettet ol. så vil tippe det er enklest å ta et hengsel av gangen..
TheBirg Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 Jeg har fått knallgode tips for byttingen her. Men et spørsmål til.... Jeg har åpner av bagasjeluke på fjernkontrollen. Skal demperen skyve såpass at luken går opp av seg selv når man trykker på knappen ? Kjerra har gåt 285.000 nå, så hvordan skal det fungere ved km. 000.010 ?
hillmar Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Har du hydraulisk åpning eller bare den vanlige "låse opp funksjonen"?
jojr Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Skal bytte på min også, her virker demperne ok og luka holder seg oppe, om den ikke skal gå opp automatisk når du låser opp da? Men kan ikke luken bare taes av i ytterkant slik at man slipper å rote langt innover?
hillmar Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Luka skal kun åpne seg selv hvis du har hydraulisk åpning ja. Uten det skal den bare låse seg opp... Jeg mener å huske at det ikke var plass til å vri ut hengslene når jeg bare løsna demperne fra selve hengselet, så derfor må du helt ut med de...
TheBirg Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 Jeg har nok bare låse opp funksjon. Men da slipper jeg og surre med demperene da de ikke skal dytte luken opp. Hadde vel vært kjekkt som standard med superharde der, spørsmålet er vel hvordan man skulle fått luken ned igjen på humant vis uten hydraulikk
Kjennern Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Når hengsla er slitte blir dem litt harde. På min så fikk jeg ikke lukket luka skikkelig øverst så det var en åpen glippe. Kom vann og suste no sykt når jeg kjørte.
Bjørner Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Jeg har nok bare låse opp funksjon. Men da slipper jeg og surre med demperene da de ikke skal dytte luken opp.Hadde vel vært kjekkt som standard med superharde der, spørsmålet er vel hvordan man skulle fått luken ned igjen på humant vis uten hydraulikk Selv du ikke har hydraulikk så er det vel fortsatt demperen som holder luke oppe.... ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå