Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er et kjent fenomen. Spray tynn olje over alle foringer og dempere både topp og bunn. Knirkingen kommer nok av at foringer etc er tørre.

Skrevet

Har hørt om mange som har bytta disse selv så du får det nok til. Men de sitter vistnok rimlig godt, så noe banning må du regne med...

Og Danse: smøring av foringene er vel en veldig midlertidig løsning som ikke reparerer noe...

Skrevet

Bildet hillmar linker til forteller det meste.

- Du har den foringen nede på spindelen, nr 2.

- "Brua" del nr 14 har to foringer som meg bekjent ikke kan byttes og skiftes i helhet

- Koblingen til stabstag del nr 4.

- De to stagene del nr 6 og 10.

- 4 stk traversforinger som ikke vises på bildet.

Totalt skulle det bli 14 deler, pluss støtdemperene om du vil ta de også. Kompliserte bakstillinger dette... :)

Skrevet

Selv har jeg bare smurt disse foringene for 2,5 år siden og det har ikke vært et knirk siden!

Var ment som en midlertidig løsning, men foringene kjennes stramme og fine ut, og den gikk gjennom EU uten anmerkning på de for 6 mnd. siden.

Skrevet

Foringene kommer du til uten å jekke opp bilen en gang!

Jeg brukte en veldig klissete sykkelkjedespray fra Biltema. Er flytende når du sprayer, for så å bli veldig seig etterpå. Tok 1-2 uker før den hadde jobbet seg nok inn til å fjerne all knirking.

Skrevet
Foringene kommer du til uten å jekke opp bilen en gang!

Jeg brukte en veldig klissete sykkelkjedespray fra Biltema. Er flytende når du sprayer, for så å bli veldig seig etterpå. Tok 1-2 uker før den hadde jobbet seg nok inn til å fjerne all knirking.

Denne hørtes jo veldig interesant ut.. skal se om jeg ikke finner kjede spray :)

Skrevet
Vil WD-40 funke på dette. Har hatt knirkingen lenge, men har ikke fått gjort noe med det :oops:

Vil tro det at wd-40 forsvinner fortere enn kjede olje da den er veldig tynn.. men du kan jo altids prøve! :)

Jeg hater ulyder! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...