andreastrones Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Vi har nå en helrå Drømmebil for salg!! V10-motoren med fem liter slagvolum gjør BMW M5 til en kjøreopplevelse av de sjeldne, og yter 507 hestekrefter ved 7.750 omdreininger i minuttet. Har du da fortsatt ikke fått nok, stopper ikke turtallsstigningen før du har nådd 8.250 omdreininger i minuttet. Maksimalt dreiemomentet ligger på 520 newtonmeter ved 6.100 omdreininger. Selv om dette er en motor som er svært sprek på høyt turtall, er hele 450 newtonmeter tilgjengelig fra 3.500 omdreininger. I tillegg er 80 prosent av maksimalt dreiemoment tilgjengelig over et spekter på 5.500 omdreininger. Det burde med andre ord være litt å boltre seg på her. På grunn av dette blir ytelsene gode. 0 til 100 kilometer i timen går unna på 4,7 sekunder og toppfarten er som vanlig elektronisk sperret på 250 km/t. Uten sperre makter den 330km/t - noe som burde være rimelig akseptabelt for en "familiesedan" på 1755kg! Og hva som skal opp, må ned; Bremsene står absolutt ikke tilbake for motoren, og bilen klarer 100-0km/t på 36 meter - helt på nivå med mange mye lettere sportsbiler! Ellers er bilen stappfull av tekniske finesser, hvor en av dem er at bilen har tre ulike motorprogrammer - ett hvor motoren yter 400hk og forvandler bilen til en komfortabel bykjøring, ett hvor motoren yter 500 hk, og ett hvor den yter 507hk. Den elektroniske støtdemperkontrollen kan også justeres innenfra bilen, hvor man kan velge mellom komfort, normal og sport. Alt dette gjør bilen til en meget praktisk sportssbil! Av utstyrsmessige tilleggsvalg nevnes blandt annet den omfattende skinnpakken, hvor dørtrekk, midtkonsoll og dasjbord er trukket skinn. Til og med taktrekket er trukket i sort Alcantaraskinn! Ellers nevnes M Sportsseter med dynamiske sidevanger, Elektrisk Soltak, Navi Professional og Head-Up Display med M visning og HiFi Høytalersystem. Det som skiller ut bilen ut fra resterende, er denne omfattende Hartge ombyggingen. Bilen har fått påmontert følgende Hartge-deler: - Hartge spoilerleppe foran - Harte bakfanger - Hartge rustfri eksos - Hartge aluminiumspedaller - Hartge fothviler - 20" Hartge Classic II med 255 / 285 dekk For spesifikk info om utstyrsvalg og historikk, se følgende link: http://drommebil.no/biler_for_salg/06_BMW_M5_h_safrisort.html Ring for nærmere info om bil og leveringstid. Vi ordner gunstig forsikring, transport og finansiering via BMW Financial Services' datterselskap, Alphera Financial Services! ----------------------------------------------- Med forbehold om feil i annonsen. ----------------------------------------------- Km-stand: 34.900 Omregistr. Eksklusiv (12.338,-) Årsavgift: Inklusive (2.740,-) Pris: 1.095.000,- Detaljert utstyrsliste: ( Kan lastes ned her: http://drommebil.no/pdf_utstyrslister/06_BMW_M5_H.pdf ) Farge: 475 - Safirsort metallic Interiør: X3B1 - Fullskinn av type Merino i farge Portland Naturbrun XXX - 20" Hartge Classic II aluminiumsfelger med 255 / 285 mm sommerdekk 737 - Interiørlister av type aluminium, type børstet utførelse 216 - Servotronic 302 - Alarm 403 - Soltak i glass 423 - Gulvmatter i velour 428 - Varseltrekant og førstehjelpssett 431 - Automatisk avblendbart innvendig speil 442 - Koppholdere for fører og forsetepassasjer 459 - Elektrisk setejustering 473 - Midtarmlene foran 494 - Oppvarmbare forseter 4MA - M Multifunksjonsseter for forseter 4MF - Dynamiske sidevanger for forseter med valgfrie justeringer 502 - Lyktespylersystem 508 - Park Distance Control (PDC) 522 - Xenon for nær- og fjernlys 524 - Adaptive kjørelys 534 - Klimaautomatikk med utvidet omfang 540 - Cruise control 563 - Lyspakke 609 - Navigasjonssystem Professional 610 - Head-Up Display 676 - Hi-Fi-høyttalersystem 754 - M hekkspoiler 776 - BMW Individual Antrasitt taktrekk i Alcantara Ved interesse, send mail til post@drommebil.no , eller ring oss på 410 70 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Absolutt nydelig bil. Hvordan stiller Hartge sin eksos seg i forhold til standard eksos? Er det stor forskjell? Er denne fremdeles limitert til 250 km/h? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 fytterakkern for ei kjerre.....blir helt dårlig av å se slikt. faen at ikke viking lottoen slo inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Strøkent dette ja! Men jeg lurer på èn ting; jeg hadde nesten tatt det som en selvfølge at "sjefen" av 5-serien kom med den største lydpakken, altså Logic 7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Hærlig bil Hadde slått til med engang om pengene var der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Må innrømme at jeg sjekka nettopp lottokupongen etter å ha sett denne ja.. Dessverre holdt det lite med bare 4 rette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 Nå er det ikke lenge siden jeg hadde inne en standard M5. Dermed har jeg denne ganske klart i minne, om både inntrykk og tilstand. Og en ting må sies; jeg forstår nesten ikke hvorfor ikke alle ettermonterer et rustfritt sportseksosanlegg. For hvilken lyd! Og hvilken opplevelse det er å kjøre denne galskapen her! Hadde nesten "håpet" på å ikke få selge denne på et par måneders tid, men nå ser det forsyne meg ut som om det kan gå korte tid enn hva jeg regnet med! Når det gjelder Pro Logic 7 anlegget, så var dette tilleggsutstyr. I denne bilen er det omtrent kun lagt vekt på de kjøremessige hensyn. Så det får være opp til hver enkelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Hehe skjønner det, er nok bare jeg, (som er hifi-gal), som er litt kresen ang. lyd i bil! Denne bilen + ettermontere det nye bmw individual high end audio systemet hadde vært knall for min del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Kunne ikke vært mer enig skillbill. Har du erfaring med Individual-anlegget? Selv syns jeg Logic7 er aldeles utmerket, men det kunne selvsagt vært litt kraftigere bass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 Nå er også jeg absolutt en av dem som verdsetter et anlegg med "trøkk" i. Derfor spør jeg deg; har du hørt HiFi Professional Pro Logic 7 kontra BMW Individual High-End Audi System i sammenlignbare biler? Når det forresten gjelder en evt sperre på 250 km/t, så er jeg meget usikker hvordan dette er håndtert på denne bilen. Det som hadde vært interessant, var å kjørt bilen gjennom en dynotest... Men er redd det ikke blir tid til det. Men skulle det mot formodning bli tid til overs, er det noen som vet om dynobenker i Bergensområdet, som hadde tålt denne bilen? Og evt pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Jeg antar en dynotest er en grei måte å finne ut hvor raskt den kan gå. En standard M5 har vel turtallsperre på 6 og 7. gir. Jeg tenkte kanskje Deres bil var delimitert pga Hartge-utstyret. For de fleste spiller det kanskje ikke så stor rolle, men sikkert moro å ligge i 330 på autobahn om man skal den veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Er det slik å forstå at dere muligens har en kjøper på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 http://www.pollymotorsport.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 det var polly jeg tenkte med en gang og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreastrones Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 Nå har vi så mange seriøse interessenter at vi regner med bilen selges til en av disse. Dermed ser det dessverre ut til at jeg ikke får ha denne inne til prøvekjøring så lenge som jeg håpet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg