Gå til innhold

Solgt: E60 '06 M5 Hartge


andreastrones
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har nå en helrå Drømmebil for salg!!

V10-motoren med fem liter slagvolum gjør BMW M5 til en kjøreopplevelse av de sjeldne, og yter 507 hestekrefter ved 7.750 omdreininger i minuttet. Har du da fortsatt ikke fått nok, stopper ikke turtallsstigningen før du har nådd 8.250 omdreininger i minuttet. Maksimalt dreiemomentet ligger på 520 newtonmeter ved 6.100 omdreininger. Selv om dette er en motor som er svært sprek på høyt turtall, er hele 450 newtonmeter tilgjengelig fra 3.500 omdreininger. I tillegg er 80 prosent av maksimalt dreiemoment tilgjengelig over et spekter på 5.500 omdreininger. Det burde med andre ord være litt å boltre seg på her.

På grunn av dette blir ytelsene gode. 0 til 100 kilometer i timen går unna på 4,7 sekunder og toppfarten er som vanlig elektronisk sperret på 250 km/t. Uten sperre makter den 330km/t - noe som burde være rimelig akseptabelt for en "familiesedan" på 1755kg! Og hva som skal opp, må ned; Bremsene står absolutt ikke tilbake for motoren, og bilen klarer 100-0km/t på 36 meter - helt på nivå med mange mye lettere sportsbiler!

Ellers er bilen stappfull av tekniske finesser, hvor en av dem er at bilen har tre ulike motorprogrammer - ett hvor motoren yter 400hk og forvandler bilen til en komfortabel bykjøring, ett hvor motoren yter 500 hk, og ett hvor den yter 507hk. Den elektroniske støtdemperkontrollen kan også justeres innenfra bilen, hvor man kan velge mellom komfort, normal og sport. Alt dette gjør bilen til en meget praktisk sportssbil!

Av utstyrsmessige tilleggsvalg nevnes blandt annet den omfattende skinnpakken, hvor dørtrekk, midtkonsoll og dasjbord er trukket skinn. Til og med taktrekket er trukket i sort Alcantaraskinn! Ellers nevnes M Sportsseter med dynamiske sidevanger, Elektrisk Soltak, Navi Professional og Head-Up Display med M visning og HiFi Høytalersystem.

Det som skiller ut bilen ut fra resterende, er denne omfattende Hartge ombyggingen. Bilen har fått påmontert følgende Hartge-deler:

- Hartge spoilerleppe foran

- Harte bakfanger

- Hartge rustfri eksos

- Hartge aluminiumspedaller

- Hartge fothviler

- 20" Hartge Classic II med 255 / 285 dekk

For spesifikk info om utstyrsvalg og historikk, se følgende link: http://drommebil.no/biler_for_salg/06_BMW_M5_h_safrisort.html

Ring for nærmere info om bil og leveringstid.

Vi ordner gunstig forsikring, transport og finansiering via BMW Financial Services' datterselskap, Alphera Financial Services!

-----------------------------------------------

Med forbehold om feil i annonsen.

-----------------------------------------------

Km-stand: 34.900

Omregistr. Eksklusiv (12.338,-)

Årsavgift: Inklusive (2.740,-)

Pris: 1.095.000,-

Detaljert utstyrsliste:

( Kan lastes ned her: http://drommebil.no/pdf_utstyrslister/06_BMW_M5_H.pdf )

Farge: 475 - Safirsort metallic

Interiør: X3B1 - Fullskinn av type Merino i farge Portland Naturbrun

XXX - 20" Hartge Classic II aluminiumsfelger med 255 / 285 mm sommerdekk

737 - Interiørlister av type aluminium, type børstet utførelse

216 - Servotronic

302 - Alarm

403 - Soltak i glass

423 - Gulvmatter i velour

428 - Varseltrekant og førstehjelpssett

431 - Automatisk avblendbart innvendig speil

442 - Koppholdere for fører og forsetepassasjer

459 - Elektrisk setejustering

473 - Midtarmlene foran

494 - Oppvarmbare forseter

4MA - M Multifunksjonsseter for forseter

4MF - Dynamiske sidevanger for forseter med valgfrie justeringer

502 - Lyktespylersystem

508 - Park Distance Control (PDC)

522 - Xenon for nær- og fjernlys

524 - Adaptive kjørelys

534 - Klimaautomatikk med utvidet omfang

540 - Cruise control

563 - Lyspakke

609 - Navigasjonssystem Professional

610 - Head-Up Display

676 - Hi-Fi-høyttalersystem

754 - M hekkspoiler

776 - BMW Individual Antrasitt taktrekk i Alcantara

Ved interesse, send mail til post@drommebil.no , eller ring oss på 410 70 000.

d2tx8h16bw82awh5xzyg.jpg

25sy0ay92yttwmdpksed.jpg

zlql2fbq69gq2yflete6.jpg

8kh0uses31gb9edgxx2y.jpg

9cbepyyg134xfifu1foe.jpg

vx5liuaxhqkry6shqj0i.jpg

56gifb60btsgw18ojgde.jpg

s6r9mtj1vwicrhpl9o4p.jpg

hnm3g5vnnr3aelh1qjod.jpg

mi05gwr7k3gqcutb4ppp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge siden jeg hadde inne en standard M5. Dermed har jeg denne ganske klart i minne, om både inntrykk og tilstand.

Og en ting må sies; jeg forstår nesten ikke hvorfor ikke alle ettermonterer et rustfritt sportseksosanlegg. For hvilken lyd! Og hvilken opplevelse det er å kjøre denne galskapen her!

Hadde nesten "håpet" på å ikke få selge denne på et par måneders tid, men nå ser det forsyne meg ut som om det kan gå korte tid enn hva jeg regnet med!

Når det gjelder Pro Logic 7 anlegget, så var dette tilleggsutstyr. I denne bilen er det omtrent kun lagt vekt på de kjøremessige hensyn. Så det får være opp til hver enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er også jeg absolutt en av dem som verdsetter et anlegg med "trøkk" i.

Derfor spør jeg deg; har du hørt HiFi Professional Pro Logic 7 kontra BMW Individual High-End Audi System i sammenlignbare biler?

Når det forresten gjelder en evt sperre på 250 km/t, så er jeg meget usikker hvordan dette er håndtert på denne bilen.

Det som hadde vært interessant, var å kjørt bilen gjennom en dynotest... Men er redd det ikke blir tid til det.

Men skulle det mot formodning bli tid til overs, er det noen som vet om dynobenker i Bergensområdet, som hadde tålt denne bilen? Og evt pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar en dynotest er en grei måte å finne ut hvor raskt den kan gå. En standard M5 har vel turtallsperre på 6 og 7. gir. Jeg tenkte kanskje Deres bil var delimitert pga Hartge-utstyret.

For de fleste spiller det kanskje ikke så stor rolle, men sikkert moro å ligge i 330 på autobahn om man skal den veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...