Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har en bmw 316 var på 3 felts igår tenkte bare å teste hvor fort den ville gå. når jeg nærmet meg ca 160km/t så dauet den ut virket som den bare gikk på 2 sylindre mindre, kommer sånn rar lyd også vil den ikke mer.. noen andre ganger så hender den gjør litt mere i fart.. ikke at den 316 skal gå så fordømt fort men sku vel tro den gjør mer enn 160 km/t ? :?

Takker for svar :)

Skrevet
Noe gale er det hvertfall. Hvilken årsmodell er bilen?

nermet seg 5tusen omr tror jeg.. er en 93 mod. har du noe erfaring med dette?

Skrevet
Klarer du å dra motoren til sperra i de lave girene? F.eks. 2. og 3.?

ja 1 og 2 klarer den det med er noen ganger er den sånn i 3 gir også hvis jeg skal forbi en bil så vil den ikke så mye over 5tusen omr . er veldig iriterende egentlig er dette noe kjent feil ? :?

Skrevet

Eg hadde noe lignendes 2 ganger med min 320i.

Ene gangen var det ett lite hull i en luftledning, som befinner seg på toppen av motoren.

Andre gangen var det pga tennpluggene var ødelagte, måtte byttes. :)

Skrevet
Hiver meg på de som sier slitt kam, tikker motoren mye?

bilen tikker ikke som jeg vet . værstefall veldig lite. ok kanskje jeg skal prøve å bytte tennplugger?

Skrevet

ja 1 og 2 klarer den det med er noen ganger er den sånn i 3 gir også hvis jeg skal forbi en bil så vil den ikke så mye over 5tusen omr . er veldig iriterende egentlig er dette noe kjent feil ? :?

Da er det nok en fare for at du har en M40-motor med sliten kamaksel. Vanlig feil på disse. Så spørs det jo om det er en slik motor du har da, tror det var i '93 den gikk ut.

Skrevet

Da er det nok en fare for at du har en M40-motor med sliten kamaksel. Vanlig feil på disse. Så spørs det jo om det er en slik motor du har da, tror det var i '93 den gikk ut.

ja er nok redd for det. den med reg reim:( samme kan det være. skal ikke ha den bilen så mye lenger tror jeg:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...