Opticus Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2009 ok, da har det blitt en utsettelse på et døgn, silicon tørker sakte tydeligvis, jeg trodde det tørket fort, har laget spacer til den ene kassa og fjernet silicon den er laget av en gammel fotskammel fra ikea, mdf plate, har tettet rundt spacer med silicon og laget en tynn liten stripe med silicon som tettningsmiddel oppå spacer, nå skal dette få tørke i fred så blir det sikkert bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet Juni 10, 2009 Share Skrevet Juni 10, 2009 liker at du gjør det så stilreint så mulig lurer på der du monterte forsterkern, under matta- brukte du kun borr og karosseriskruer? vil den òg få nok kjøling under der? -vurderer den plassen jeg også ser du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2009 liker at du gjør det så stilreint så mulig lurer på der du monterte forsterkern, under matta- brukte du kun borr og karosseriskruer? vil den òg få nok kjøling under der? -vurderer den plassen jeg også ser du under matta der bruke jeg faktisk bare isopor og dobbelsidig teip, den skal tåle null lufting, derfor jeg monterte den der, andre har også montert den der, det har noe med at den er klasse D, derfor den kan monteres der, vet bmw også monterer forsterkerene sine der til slike bra anlegg i bilene. brukte isopor som støttebein så den hvertfall har litt lufting rundt seg her er den nye bassen montert i eksisterende kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Juni 10, 2009 Share Skrevet Juni 10, 2009 Ser veldig bra ut! Hold oss oppdatert. Veldig int i å høre hvordan forsterkeren egentlig fungerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2009 har satt inn et element under passasjersiden, med lowpass og skrudd opp følsomheten endel siden jeg testet elementet(kassa) i friluft først, det dundra noe helt vanvittig, hørtes ut som jeg satt i en rånebil med mongodigert anlegg og dama trodde det var en rånebil utafor her.. skal skru ned følsomheten igjen så tenker jeg dette blir helt sjukt bra lyd. merket samtidig som det dundret at mellomtone og diskant faktisk ikke var helt vekk, men med en deilig lyd.. skal satte igang med førersiden nå, da skal jeg komme med mer bilder og si hvordan det ble med nye elementer, men kan med en gang si at dette kommer til å bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2009 Her subinstallasjon fra start til slutt, hørte når jeg satte inn elementet og skrudde opp endel at det må kuttes i matten under setet, elementet slår oppi og lager en veldig skurrende ulyd, jeg er temmelig var på ulyder og dårlig lyd i anlegg generelt og dette blir godkjent av meg hvertfall. Spiller overraskende langt ned samtidig som det dekker spekteret hele veien opp. Er ikke helt overbevist over de høyeste tonene og det føles noen ganger som om noe mangler i mellomtonesegmentet, jeg skal la anlegget spille noe timer så skal jeg si hva jeg mener da! neste blir nå å kutte høl i gulvmattene evt å lage noe som presser dem opp, men da tror jeg jeg får problemer med å festet setet igjen, vi får se hva det blir til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2009 nå! nå burde denne lyden tilfredsstille et ganske sært øre, enten man hører på rock, klassisk, rnb eller techno. Kapping av mattene slik jeg har gjort her gjør at seteskinna fungerer som beskyttelse for den biten jeg har kappet av, samt at jeg har kappet vekk endel isolasjon under matta så elementet får bevege seg fritt. Lager man en spacer til kassa som bygger opp så elementet blir stødig i kassa bil elementet ligge og hvile på isolasjon så det er ikke rart jeg synes lyden var litt merkelig igår, nå idag derimot er lyden helt fantastisk, man kan skru opp høyt eller ha lyden relativt lavt på, jeg synes hvertfall denne kobinasjonen med dls i dørene, blaupunkt forsterker og sws subber gir et godt lydbilde som går langt opp, dekker mellomtone og dype toner, høres ikke ut som det mangler noe i det heletatt. Originalanlegget gir jeg 3 av 6 mulige Oppgradringen gir jeg 6 av 6 mulige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Flott arbeid, montert etter samme filosofi som jeg har hatt da jeg monterte! Vær forresten obs på at strømkabelen trolig går på samme side av bilen som du har trukket signalkablene. Kan føre til støy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Sikkert ufattelige dumme spørsmål, men jeg prøver meg likevell! Når du kobler på denne forsterkeren koblet du den på det orginale ledningsnettet bak CDspilleren ved hjelp av kontakt tilpasset BMW. Strøm hentet du natuligvis fra batteriet. Hvordan blir det med høytalerkabler fra forsterkeren? Går det på det orginale høytalerkablene? Er det kun 1 sett med kabel som trengs for å koble dette på? Hvis man har navi (MKIV), kobler man seg fortsatt på fra CDspilleren forand? Er dette en god nok forsterker til å drive et større frontsett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 Sikkert ufattelige dumme spørsmål, men jeg prøver meg likevell!Når du kobler på denne forsterkeren koblet du den på det orginale ledningsnettet bak CDspilleren ved hjelp av kontakt tilpasset BMW. Strøm hentet du natuligvis fra batteriet. Hvordan blir det med høytalerkabler fra forsterkeren? Går det på det orginale høytalerkablene? Er det kun 1 sett med kabel som trengs for å koble dette på? Hvis man har navi (MKIV), kobler man seg fortsatt på fra CDspilleren forand? Er dette en god nok forsterker til å drive et større frontsett? Jeg svarer på det jeg kan sorry sent svar, men har vært borte noen dager! ja, denne er tilkoblet ved hjelp av adapter tilpasset forsterkeren og bmw(blaupunkt som lager) man trenger et sett kabler enten 2,5 meter eller 5,5 meter alt ettersom hvor man har tenkt til å plassere forsterkeren. også trenger man adapteret som også er en liten kabelbunt. strøm kan du enten bruke ledningsbunten som man kjøper ved sidenav forsterkeren eller så legger man opp kabel til strøm selv, blaupunkt anbefaler sistnevnte. Ja, jeg bruker det eksisterende kabelnettet, bare nye kabler til subbene. hadde jeg satt inn denne saken nå som jeg har gjort det en gang før hadde det sikkert ikke tatt meg en time engang jeg har ikke peiling på navi forsterkeren burde kunne drive større høyttalere enn det jeg har satt inn, men jeg ser ikke helt poenget med det siden jeg ikke klarer forstå hvordan lyden skal kunne bli bedre nå. håper det var litt oppklarende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2009 Nå etter endel timers spilling er anlegget om mulig blitt enda bedre, har fintunet forsterkeren i en halvtime/times tid også Har litt problemer med at grillene til dls'ene spretter av så jeg må finne på noe der, har ikke forsterket festet til dlsene så festeanordningen blir litt skakk når jeg skrur dem inn, mulig jeg kryper til korset og lager en mdf ring til de også. Har man tid og råd til å gjøre denne oppgraderingen samt et sett ører som setter pris på god lyd så er det absolutt å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rostad Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Ser ut som det er greie lydløsninger i E91. Men får du ikke mye dynamostøy når du legger adapterkablene sammen med strømkablene til batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Det er god plass langs med siden, trenger ikke legge kablene inntil hverandre EDIT: dvs nei, ingen støy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjerkis Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 hei. driver å monterer litt anlegg i bilen min. vet du hvilken farge er det på pluss ledningene på høytalerene i bilen. ser det er felles at en av ledningene har en brun strek på hver høytaler. tenkte jeg kunne slippe å ta av dørtrekka hvist du husker det. hva bruker du som remote ledning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet August 2, 2009 Forfatter Share Skrevet August 2, 2009 hei. driver å monterer litt anlegg i bilen min. vet du hvilken farge er det på pluss ledningene på høytalerene i bilen. ser det er felles at en av ledningene har en brun strek på hver høytaler. tenkte jeg kunne slippe å ta av dørtrekka hvist du husker det. hva bruker du som remote ledning? Trenger ikke remote dersom man bruker blaupunkt sin PnP serie, de skrur seg av når de ikke får signal fra noe og på når man skrur på noe som sender signal til den(jeg har sjekket at den faktisk gjør det også og det gjør den) vanlig stereo L7 ledninger med beskrivelser skulle gjerne skrevet kredit til den som postet dette på et eller annet engelsk forum et eller annet sted i verden, men jeg husker ikke hvor jeg fikk disse diagrammene og bildene ifra, men de er hvertfall korrekt, det er dette jeg brukte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå