Jump to content

Recommended Posts

Posted

Får ikke opp bagasjelokket. Når jeg presser inn knappen,høres elmotoren(bilen har sentrallås) som går og går. Men den griper ikke fatt i låsemekanismen. Noen tips her?

Posted

Har du prøvd å låse opp med nøkkel? Litt lirking. Det var slik jeg fikk opp min da jeg ikke hadde strøm :)

Posted
Har du prøvd å låse opp med nøkkel? Litt lirking. Det var slik jeg fikk opp min da jeg ikke hadde strøm :)

Ja,jeg har prøvd å lirke med nøkkel. Intet skjer.

Når jeg trykker på utløsermekanisme,så går elmotor i ca 3 sek. Men ingenting skjer i selve låsemekanismen. Tyder det på at forbindelsen mellom låse-"motor" og selve låsen er brutt?

Bilen skal på verksted neste uke for å få på seg et hengerfeste. Må verkstedet oppi bagasjerom for å montere festet?

Og en ting til:

Hva om jeg kobler fra strømmen? Vil låsen da gå over til manuell funksjon?

Og ennå en ting:

Hvordan kobler jeg vekk strøm, når jeg ikke klarer å ta meg frem til batteriet(som jo ligger i kofferten.... :? )

Posted

Du er ikke første med dette problemet. Søk på forumet. Løsningen innebærer å borret ett hull bak skiltet en plass..

Posted
Du er ikke første med dette problemet. Søk på forumet. Løsningen innebærer å borret ett hull bak skiltet en plass..

BORRE i BMWèn min??

Posted

BORRE i BMWèn min??

Noen som kan peke meg til en tråd hvor dette er diskutert tidligere. Finner ikke noe ved søk....

Posted

Ved å vri nøkkelen helt til venstre, og så vri ennå litt til,forbi hardere motstand, så gikk lokket opp. Uten å borre :)

Takk for alle tips.

Nå må jeg finne ut hva som er galt. Motoren virker. Og låsen virker. Hver for seg,men altså ikke sammen...

• 1 year later...
Posted

Akkurat likt som på min, jeg åpnet den elektriske motoren og fant en plastskrue som var knekt, limte den sammen og det har funket gull, når den ryker (for jeg tviler på det holder i lengden) så må jeg vel kjøpe ny motor, den koster en tusenlapp.

Brukte maks en halvtime på dette her.