Omre Service Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 holder på å putte e39 m5 motor i en e30. trenger hjelp til å låse vanosen og blokerings lokk.. skal kjøre på gatebil i helga.... å evntuelt hjelp til å koble Autronic Sm4 Hadde vært super med noen tips eller hjelp til å gjøre dette fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 holder på å putte e39 m5 motor i en e30.trenger hjelp til å låse vanosen og blokerings lokk.. skal kjøre på gatebil i helga.... å evntuelt hjelp til å koble Autronic Sm4 Hadde vært super med noen tips eller hjelp til å gjøre dette fort.. http://store.nexternal.com/shared/Store ... otors&All= Kit for vanosen iaf. Limmet i Sverige kan vel komme med tips om montering av sprut. Ellers er det vel en her inne som jobber med å putte S62 nedi en e34 med Autronic SM4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omre Service Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 takk for det... men trenger å få fikset det i morgen egentlig... skal bremse på torsdag håper jeg eller fredags morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Dæven... det hørtes optimistisk ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30TurboTouring Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 http://www.kohlerracing.se/produkter_bmw_motor.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omre Service Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 ja var nok litt for optimistisk, ser ut som det ikke går... må bestille vanos blocker fra vac tenker jeg... motoren blir koblet ferdig i morgen i hvertfall =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 I følge PPF i Sverige låser vanos seg i "høyt turtall" stilling om du bare napper av kontakten. Dette gjelder M50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 I følge PPF i Sverige låser vanos seg i "høyt turtall" stilling om du bare napper av kontakten. Dette gjelder M50 Har m50 vanos? TRodde m50 hoppa over tü og gikk rett til m52 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 I følge PPF i Sverige låser vanos seg i "høyt turtall" stilling om du bare napper av kontakten. Dette gjelder M50 Har m50 vanos? Ja? Det har den vel. Skille i 93 eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 De kom ved vanos ja. Men ikke TÜ. Det er dobbel vanos. M5 motoren har det, så vet ikke om det virker på den motoren. Ikke M50 heller for den saks skyld, quota fra PPF det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 De kom ved vanos ja. Men ikke TÜ. Det er dobbel vanos. M5 motoren har det, så vet ikke om det virker på den motoren. Ikke M50 heller for den saks skyld, quota fra PPF det her Stemmer det Vanos kom i 93, da heter den m50tü. Er den lik som m52 utseende messig? den kan jo ikke være lik m50, da vil det jo ikke være plass til vanosen. M52tü er dobbel vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 den er lik med unntak av lokket foran kamdreva. Der sitter nemlig vanosen. Selvsagt små forskjeller som oljeuttak osv. til vanos på oljefilterhus f.eks. Innvendig samt innsug og eksos vet jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omre Service Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2009 har bestilt vanos blocker i dag.. må ha det alikevel for å få bremset den optimalt å få ut mest effekt.. Gleder meg til delene kommer så jeg kan få starta=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 OT Nå er det jo ikke lik vanos på m og s motorer... M motorer (f.eks. m50 vanos) har en veldig enkel utgave av vanos, vanosen har vel egentlig bare to trinn som er av og på. S motorer derimot (f.eks s50) har multivanos, altså trinnløs vanos som justerer seg trinnløst etter turtall. Er en grunn til at vanos enheten til S motorer koster 4-5 ganger så mye som vanos enhet til m50/m52 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå