fredriko Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Jeg har per dagsdato konidempere fremme på min e34 540 touring, de er pungtert og jeg skal ha nye, hvilket merke skal jeg gå for og hvilken type dempere (med tanke på "korte" eller vanlige dempere osv" har 50 eller 55mm senk fremme. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 anbefaler Bilstein sprint, dem har mye tykkere stempel enn koni, men er ikke justerbar.. må ha kortere dempere ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Bilstein B8, kan kjøpes rimelig hos Koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Ang. bilstein så har de vel ikke tykkere stempel. Sånn som jeg har forstått det så bruker de opp ned teknologi så den "tykke delen" er øverst. Men for all del, bilstein er av det bedre. B8 demperne dems er også progresive så de stiver seg opp når du gir på, så tro ikke du vil savne justeringen til koni... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 men det er 100% sikkert at jeg trenger "korte" dempere, pga min senk sant? er b8 og sprint "korte" dempere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 kommer demperne levert slik: eller slik: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 på E34 kommer den nok som på siste bildet. B8 og sprint er det samme. mener eg. og dem er beregnet for senkefjører ja. eg sjekket tykkelsen på stemplene mine, hadde koni og byttet ut med B8, der var stempelet tykkere oppe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 jaok takk for hjelpen:) Men er det mye arbeid og demontere/montere demperne i fjærbenet? Jeg har koni nå og de er gått 34.000km og begge er pungtert, riktignok har jeg bare kjørt 14.000km av de 34, så jeg vet ikke hvordan forrige eier har behandlet bilen heller, men sitter ikke igjenn med et bra intrykk av Koni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 på E34 kommer den nok som på siste bildet.B8 og sprint er det samme. mener eg. og dem er beregnet for senkefjører ja. eg sjekket tykkelsen på stemplene mine, hadde koni og byttet ut med B8, der var stempelet tykkere oppe.. Kommer sånn til E39 også. Bilstein Sprint er B8 ja mens B6 Er Sport og B4 er vanlig standard dempere. Sprint er litt kortere enn standard mens Sport er like lange som standard dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 på E34 kommer den nok som på siste bildet.B8 og sprint er det samme. mener eg. og dem er beregnet for senkefjører ja. eg sjekket tykkelsen på stemplene mine, hadde koni og byttet ut med B8, der var stempelet tykkere oppe.. Kommer sånn til E39 også. Bilstein Sprint er B8 ja mens B6 Er Sport og B4 er vanlig standard dempere. Sprint er litt kortere enn standard mens Sport er like lange som standard dempere. Takk for svaret, men hva er maks senk før jeg må ha "korte" dempere? er det ikke rundt 50mm en plass:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 det som kan bli køddet, er å få av mutteren som holder demperen fast inni fjørbeinet, denne er bare til å kappe opp i biter FORSIKTIG så gjengene ikke ryker. det følger med nye muttere i demperene anbefaler at du trenger dette: Stålbørste, koste vekk dritt rundt arbeidsområdet. Vinkelkutter til å kappe mutteren. hammer og meisel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 det som kan bli køddet, er å få av mutteren som holder demperen fast inni fjørbeinet, denne er bare til å kappe opp i biter FORSIKTIG så gjengene ikke ryker. det følger med nye muttere i demperene anbefaler at du trenger dette: Stålbørste, koste vekk dritt rundt arbeidsområdet. Vinkelkutter til å kappe mutteren. hammer og meisel. ok, takker for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Tror at maks senk på std dempere ikke bør være mer enn 30mm, fikk nemlig fint på Eibach fjærene på Bilstein demperne uten fjærverktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Tror at maks senk på std dempere ikke bør være mer enn 30mm, fikk nemlig fint på Eibach fjærene på Bilstein demperne uten fjærverktøy. Hehe, da vil jo dette gå som en lek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå