halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Ta å vei bilen din så har du en konkret tall å gå etter Hjelper vel ikke det så lenge det er vekta som står i vognkorte som gjelder?? Er ikke det tørrvekta da? De kan da aldri i verden gå etter det. Tørrvekt vil si uten bensin, olje i motor og kjøleveske osv... Ikke tørrvekt, egenvekt med fører som står i vognkortet. Er vist denne dem går etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Vel, så du er HELT sikkert på at vekten på bilen din er 1635kg? Tenkte mer på få et eksakt tall slik at du har noe å jobbe etter. Vis f.eks bilen kun veier 1600kg så har du 35kg mindre du må tenkte på for å fjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Vel, så du er HELT sikkert på at vekten på bilen din er 1635kg? Tenkte mer på få et eksakt tall slik at du har noe å jobbe etter.Vis f.eks bilen kun veier 1600kg så har du 35kg mindre du må tenkte på for å fjerne! Nei, er ikke sikker på vekta på min bil, vet bare det som står i vognkortet, også sjekka jeg vognkorte på en 540. Og da ble det 150kg i forskjell på de to bilene.. Så er egentlig uintresant hva bilen min veier, for det er hva den kommer til og veie ombygd til 540 som teller. Og da kan den ikke veie over 1485kg. Noe den garantert kommer til og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 540n har kanskje dobble vinduer og slikt? el vinduer? kan jo spare litt der ved å ikke montere det kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 540`en jeg hadde sto det 1595 i vognkortet på vekt.. 97 mod med manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 540`en jeg hadde sto det 1595 i vognkortet på vekt.. 97 mod med manuell. okey, var automat jeg sjekka på. den er sikkert tyngre den da.. men vis manuell er 1595kg så begynner vi og nærme oss. Jukser litt med bensinmålern og ordner slik at det blir 4seter så er vi kanskje i mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Hvis du er så helgid å finner noen som ikke følger de nye reglene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 540`en jeg hadde sto det 1595 i vognkortet på vekt.. 97 mod med manuell. okey, var automat jeg sjekka på. den er sikkert tyngre den da.. men vis manuell er 1595kg så begynner vi og nærme oss. Jukser litt med bensinmålern og ordner slik at det blir 4seter så er vi kanskje i mål. Er det fortsatt lov å skrive ned antall sitteplasser?Trodde de hadde slutta med det og derfor så mange som sliter med vekta? Men du vet ikke sånn ca hvor mye dette kommer til å koste?Har litt lust til å gjøre det samme ser du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 540`en jeg hadde sto det 1595 i vognkortet på vekt.. 97 mod med manuell. okey, var automat jeg sjekka på. den er sikkert tyngre den da.. men vis manuell er 1595kg så begynner vi og nærme oss. Jukser litt med bensinmålern og ordner slik at det blir 4seter så er vi kanskje i mål. Er det fortsatt lov å skrive ned antall sitteplasser?Trodde de hadde slutta med det og derfor så mange som sliter med vekta? Men du vet ikke sånn ca hvor mye dette kommer til å koste?Har litt lust til å gjøre det samme ser du Er ikke lov å skrive ned nei, men er ett unntak på bmw, fordi man får vist levert med 2seter baksete til noen modeller.. har ikke fått sjekka dette orntlig. men han på BT sa det. Får en 540i fra tyskland til 50-60tusen. Slepper unna alt av agifter så lenge den andre bilen er registert i norge lengre enn 10år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Hmm.. Tror det er en standard vekt på de bilene her, mener å huske at min veide 1650kg pga mye utstyr men at nesten alle importerte 540 blir skrevet inn som 1595kg i vognkortet. Bruker å være slike standardvekter på enkelte biler uavhengig av hvor tung den egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 Hmm.. Tror det er en standard vekt på de bilene her, mener å huske at min veide 1650kg pga mye utstyr men at nesten alle importerte 540 blir skrevet inn som 1595kg i vognkortet. Bruker å være slike standardvekter på enkelte biler uavhengig av hvor tung den egentlig er. Jaha, nesten alle ja.. Faansmakt dette med vekta altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå