halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Saken er den at jeg tenker å bygge om min 520I til en 540I, Men jeg kan ikke overstige orginalvekta på 520I. Som er 1485kg, mens 540I er 1635kg. Så skal jeg få dette godkjent må jeg finne plasser og spare til sammen 150kg. Er det mulig og spare så mye vekt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Må da være flere enn meg som har bygget om til 540I, og fått det godkjent?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 vanskelig det ja, nå er det best for deg om du har mest mulig utstyr du kan plukke ut under godkjenning som autoklima å takluke osv... om du har alt i din 520 originalt, samt at du plukekr ut div isolasjon osv skal det være mulig å hente ut en del, men 150 kg er mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 burde hvertfall være mulig å spare en 20-30kg på å bytte ut eksosen! carbon panser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 hmm, ja.. Eksos må jo da isåfall være tuv godkjent og alt det der.. Carbon panser er ikke lov. Da skal det fremligge papirer på at det er like sikkert under en kollisjon som vanlig panser. Tenker litt på å ta ut alt av høytalere, forsterkere, AC pumpa. Og kanskje jukse med bensinmålern. Men trenger flere innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 glassfiber dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 glassfiber dører. Er vel heller ikke lovlig uten papirer på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 ja, da får han iallefall ta ut all innmaten i dørene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Takk for innspill gutter.. Skal ta enda en tlf til BT og høre om hvor nøye vekta er. Om det er akuratt på grammet eller om det er noen kg å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Hva kan man egentlig plukke ut av bilen?og lette vekten med 150kg?uten karbon panser,bakluke,pluss fjerne baksete og div trekk.men det blir ikke godkjent av "våres Kjære BT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 asfaltmatter,takluke,reservehjul,vedlig lite bensin på tank,klima osv.. alt går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amgondal Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Var i kontakt med bil tilsynet og tollvesenet anngående det samme for ca 1 mnd siden (i Oslo). Ingen hos BT fortalte meg om dette. Har en 99 mod E39, 520 som jeg skal bygge om til 540 til høsten/ vinteren. Planen er å hente en 540 fra tyskland som delebil og så overføre alt til min bil. I følge tollvesenet var dette greit, og det skal heller ikke betales noe til statskassa i henhold til avgifter når den opprinnelige bilen er eldere enn 10 År. Men skal ta kontakte BT en gang til tror jeg, for å finne ut om det med vekt. det kan bli et problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Ta å vei bilen din så har du en konkret tall å gå etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Ta å vei bilen din så har du en konkret tall å gå etter Hjelper vel ikke det så lenge det er vekta som står i vognkorte som gjelder?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Ta å vei bilen din så har du en konkret tall å gå etter Hjelper vel ikke det så lenge det er vekta som står i vognkorte som gjelder?? Er ikke det tørrvekta da? De kan da aldri i verden gå etter det. Tørrvekt vil si uten bensin, olje i motor og kjøleveske osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå