Gå til innhold

Blir varm og kutter ut ein plugg.- E39 -

Joss
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå tatt diagnose på 523ien og det kom 5 feil opp, den ene var veiv sensoren og den andre kam. sens. og tredje var coil 2.. den fjerde var luftmengdemåleren.

Problemet med motoren er at når den kommer opp i arbeidstemp. så kutter den ut den ene tenninga eller coilen og bilen går med ca 50% effekt.

Det jeg har byttet ut er: (fjor sommer) veiv. sensoren og luftmengdemåleren. og her en dagen byttet jeg kam. sensoren + coil 2..

Kjørte opp til verkstedet tok diagnose og slettet feilmeldingen, så kjørte jeg en tur og problemet som nevnt tidligere dukket opp igjen når den kom opp i arbeidstemp. Kjørte så tilbake til verkstedet og slettet feilmld. og tok ny diagnose, der kom det feil melding på coil 2??! og sensor mld igjen.. uff og uff vet ikke heil va jeg skal gjøre nå.. så ivertfall på displayet på diagnosen at det kom opp en ukjent mld. nr 4- unkown error.. på den ene.. noen som kan gi meg et seriøst godt tips :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti samme problemet med en e34 520i, med engang den ble driftsvarm så kuttet den ut 1 coil. Det var på sekundet når nåla stod rett opp.

Tok av batteripolen i 20 min, og vips alt var ok.

Vet ikke hvordan man sletter alt i bilens minne på e39, men mon tro om det hjelper...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...