Chris_325iM Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Si meg, er dette en seriøs bilpleier? Ser han vasker bilen med svamp.. Ja han er seriøs, ja det er en svamp som han bruker til å legge på Wet Wax med. Er det noe galt med svamper?
Dr_S Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Si meg, er dette en seriøs bilpleier? Ser han vasker bilen med svamp.. Ja han er seriøs, ja det er en svamp som han bruker til å legge på Wet Wax med. Er det noe galt med svamper? Ok. Jeg trodde han vasket bilen på det bildet, men ser nå at han legger på voks ja Å vaske bilen med svamp er som å be om vaskeriper. Svamp er laget av cellulose (papir) og virker motsatt av mikrofiber. Svampen drar all dritten med seg rundt over lakken, pga skitten blir liggende i overflaten. På mikrofiber så trekkes skitten inn i fibrene og "løfter" vekk urenheter fra lakken.
Chris_325iM Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Ja, er sant det at mikrofiber er mye bedre å vaske med... men så er det jo begrensa hvor mye en ren svamp kan gjøre av skade dersom du spyler bilen godt og bruker mye vann under vask. Hvis man skal være så pirkete så må man jo slutte å bruke bilen, men for all del, ser hva du skal frem til: Mikrofiber er best Bruker selv "hårete" mikrofiber til vask Men, er det av interesse for folk at vi tar et kurs til? type slutten av august tider? De som har spesifike ønsker om hva som er ønskelig å lære litt mer om, utvendig/innvendig kan poste det her inne også kan jeg ta det videre slik at vi får et "program" som dekker alles behov!
Katinka Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Vis man skal være så pirkete så må dere slutte og kjøpe bil trur jeg!
Dr_S Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Vis man skal være så pirkete så må dere slutte og kjøpe bil trur jeg!
carlhaakon Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 når man skal koste på seg en bil er det jo viktig og stelle sikkelig med den. jeg bruker heller 500 kroner på ting som gjør at det blir mindre riper og bedre resultat under vask en krom detaljer og klistrumerker
Christopher Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Kunne godt tenkt meg et kurs litt ut på høsten om hvordan klargjøre bilen for en norsk vinter! Jeg stiller med demobil som er klar for swissvax divine Men fra spøk til alvor! Det synst jeg kunne vært knall å lære. Er mye produkter å velge i og vinteren i norge er tøff!
carlhaakon Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Beste er og rett og slett la bilen stå inne i varmen om vintern
Christopher Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 jah.... noen som har garasje og vinterbil! Skal prøve å leie en carport i nabolaget, men blir nok å stole på en voks i vinter for min del
carlhaakon Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 jah.... noen som har garasje og vinterbil! Skal prøve å leie en carport i nabolaget, men blir nok å stole på en voks i vinter for min del hehe er noe med det. ellers er det bare og vokse får harde livet
Christopher Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 oh yes har lest altfor mye om bilpleie mens bilen har vært til lakkering så jeg føler det skal bli bra Gleder meg bare til sparekontoen viser svarte tall ( er røde nå) så jeg kan handle noen produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå