kevine30 Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 noen som har tips til olje? som er best egnet til denne motor! når det står at æ ska spenne ARP boltene med 190psi kor my e det i moment? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30no Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 5 - 50 fungerer, men jeg kjører med 10 - 60 castrol nå for å få mer oljetrykk på tomgang. Prøvde med 10-40 en gang og da mistet jeg trykket på rundt 1200 o/min så det er ikke å anbefale. Den gangen hadde jeg en vannavkjølt T3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 5 - 50 fungerer, men jeg kjører med 10 - 60 castrol nå for å få mer oljetrykk på tomgang. Prøvde med 10-40 en gang og da mistet jeg trykket på rundt 1200 o/min så det er ikke å anbefale. Den gangen hadde jeg en vannavkjølt T3. okei var 10-60 æ tenkt på, men vila hør ka turbogutta vile anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Castrol TWS 10w-60 eller EDGE 10w-60 bruker jeg på min turbomotor og det fungerer fint. Tror det er samme olje hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30no Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 jeg fant en såkalt converter på nettet og tastet inn 190psi og fikk ut ikke mer enn 1310003.88570388 NM. Jeg er rimlig sikker på at det er feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Jeg kjører 20w50 valvoline sin. Hadde gått for tykkere enn red ol. Orginalt går m20 på 15w Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 takker for svara men trur æ kjem te å bruke castrol Edge 10-60 olje e30no: hehe trukke det stemme heilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 har hørt rykte at æ må ha olje filter flytter!? har kina manifold, kan æ ikke bare bruke orginale olje filter holder som er på facelift motor? for da er olje filtere på siden ikke rett ut som den pro-face har! eller kan æ ikke brukke den sia æ ska ha olje kjøller og turbo? har ikke sjekke om ta sjø, er i england på jobb så får ikke sjekka det! men sjekt vist nånn som har erfaringa me ta som kan svara på ta, ka dem har gjort ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 orginalkjølern holder nok fint arp kan du dra 85nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 orginalkjølern holder nok fintarp kan du dra 85nm okei men ska brukk større oljekjøler siden æ har kjøpt ein. men kan æ bruk orginale oljefilter holder, eller ka det heite eller må æ ha olje filter flytter. æ har sånn sandwich greier som æ fikk me når æ kjøpt olje kjøler å diverse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 bruk den du har du. den har termostat og det hele Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 bruk den du har du.den har termostat og det hele okei, det va det æ lurt på om æ kan bruk den gammle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 ARP skal dras til med 82nm med ARP fett. Husk å løsne og stramme 1 etter 1 bolt når motoren har gått 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 ARP skal dras til med 82nm med ARP fett. Husk å løsne og stramme 1 etter 1 bolt når motoren har gått 1 time. okei;) takker for det tipse a-dekk sa at dem skal dras til med 40-60-90nm. så ka som e mest opptimalt ? når æ har O-ring? 82nm eller 90? sikkert litt dumt spørsmål, men det e første turbo bygg ska æ har tomgangsregulator på? eller ikke! synst æ ser på bilder at nånn har det og noen andre ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå