Gå til innhold

bmw e30 automote turbo tvilsom racing til salgs

kevine30
 Share

Anbefalte innlegg

du, det gjorde jeg på mitt tidligere motor prosjekt, brukte en sånn liten luftsliper med rundt slipepapir, funket fjell det, hehe

er det ikke lett for at det blir ubalangse i stemple da? eller har det ikke så mye å si siden effekt utakket ikker er så mye? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 570
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ubalansen blir minimal da det er snakk om noen alukorn mindre, men har du en gammel topp liggende så kan du gjøre som en på ppf gjorde, kappet av en bit av en topp,(nesten et forbrenningskammer) lagde noen spor i 1 stk eksos og insugsventil, satte det på blokka og brukte ei batteriborrmaskin på ventilene, må da sette på noe på ventilene som stopper dem når det er tatt ut nok da.skjønner du? du kan søke på ppf for det er bilder på hvordan dem gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ubalansen blir minimal da det er snakk om noen alukorn mindre, men har du en gammel topp liggende så kan du gjøre som en på ppf gjorde, kappet av en bit av en topp,(nesten et forbrenningskammer) lagde noen spor i 1 stk eksos og insugsventil, satte det på blokka og brukte ei batteriborrmaskin på ventilene, må da sette på noe på ventilene som stopper dem når det er tatt ut nok da.skjønner du? du kan søke på ppf for det er bilder på hvordan dem gjorde det.

slipper å lage merker :P pga, at det er merker etter at ventilen tok nedi stempla :P så bare slippe 2 mm nedi stempla da. akkurat så stor merka er sånn sirka, bare litt større. ?? trur om det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg gjorde det sånn i alle fall.

okei :) bilen kommer neste uke som er sakt av lastebil firmaet. så da skal jeg ta av toppen og sjekke om ventilene er fortsatt tett og frese litt i stempla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka dåkker trur om denne turboen? T4 turbine med a/r 0.70 + større kompressor hjul in/ex 70/92.... er denne som står på nå sjø. lurer på om den blir alt for stor eller ka? noen som veit? 350+ - hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

ny film bmw fungere perfekt. kan ikke bli bedre :D ingen tikking ingen ting faktisk:) einast litt uliing, for at register reima tar borti et deksel! liten bagatel. bare legge på ei skive :) ååå grooomast lyden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja, blir sikkert bra nå ja, hva gjorde du med ventiler og stempler?

sjekket om ventilene hadde blitt skadet, men dem var fin som ny :P så freste jeg ut litt i stempla der ventilan tok nedi:) skiftet nye topp bolter og ny topp pakning...mapping snart no så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg stussa på en ting, på bilde nr 4, så har du den brune ledningen som går rett i innsuget, hva er den godt for? Jording? Funker vel dårlig og jorde i aluminium?

Aluminium leder strøm bedre enn stål, så vil tro det er en fordel og gjorde i innsuget da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med oppstart da, va vel godt tenkje i :D kjem utover neste fredag for å hente m5en t krsund, så da må i få tatt me en tur å sjå :)

takk for den du :) va ganske godt ja :D du må komma opp en tur da vettø, gikk nå bra m5 det ska væra heilt sikkert :twisted::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...