///stian Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Noen her som har brukt det? Kan noen forklare meg hva det går i? Skal kjøpe noen biletter av en fyr, å han vil kun selge via den. Så jeg blir litt skeptisk da jeg er ganske så "grønn" på det felte der.
Deep Dish Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Her står det godt forklart: http://www.finn.no/finn/gojsp/daily/inf ... vertical=5
flonoen Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Det er vel neppe negativt at han vil kjøpe gjennom finn sin betalingsgaranti. Rekner med det medfører sikkerhet for deg òg, mtp falske billetter, at du kan få tilbake pengene da.
miata Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Jeg vil ikke solgt biletter (hvis prisen er over opprinnelig salgspris) med Finns salgsgaranti.. Da kunne jeg feks avtalt å kjøpe biletter til 2500,- pr stk.. (Vanlig pris var feks 700) Så når jeg hadde fått bilettene, hadde jeg klagd på at de er solgt ulovlig og at jeg bare skal betale 700 pr stk.. Å kjøpe skal ikke være noe problem. Pengene står på finns konto til begge parter er enige..
flonoen Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Faktisk ikke tenkt på, men godt poeng ja, miata. Er jo blitt forbudt å ta overpris på billetter, så kan ikke akkurat løpe til politiet og klage på at en har blitt svindlet heller nei.
///stian Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Di er ganske overpriset ja, så er det bare å ta kontakt med politiet etter på da?
Kjennern Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Jeg vil ikke solgt biletter (hvis prisen er over opprinnelig salgspris) med Finns salgsgaranti..Da kunne jeg feks avtalt å kjøpe biletter til 2500,- pr stk.. (Vanlig pris var feks 700) Så når jeg hadde fått bilettene, hadde jeg klagd på at de er solgt ulovlig og at jeg bare skal betale 700 pr stk.. Å kjøpe skal ikke være noe problem. Pengene står på finns konto til begge parter er enige.. Hvor får du at billetter er solgt ulovlig? Om jeg vil selge min ACDC billett til mer en hva jeg betalte for den så er det da ikke ulovlig. Ikke at jeg skal selge den, men brukte den som eksempel. Er da ikke ulovlig å tjene penger!!!! Betalings garanti er at du setter penger for varen du kjøper inn på en konto til FINN. Disse blir låst der til du har mottat varen du kjøpte. Da sier du til Finn at alt er OK og selger får pengene. MYE bedre å bruke dette en forhåndbetaling for eks.
miata Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Hvor får du at billetter er solgt ulovlig? Om jeg vil selge min ACDC billett til mer en hva jeg betalte for den så er det da ikke ulovlig. Ikke at jeg skal selge den, men brukte den som eksempel. Er da ikke ulovlig å tjene penger!!!! Det er ulovlig å tjene penger på vidreformidling av feks konsertbiletter, det har PartyMinistern bestemt.. Kjøper du en overprisa ACDC bilett, kan du faktisk kreve penger tilbake.. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=558699 http://www.lovdata.no/all/hl-20070629-086.html
flonoen Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Er nok (desverre?) blitt sånn nå ja, kjennern, at det er forbudt å tjene penger. Stort sett er jeg positiv til det, synes ikke det er noe særlig kjekt å måtte punge ut dobbel billettpris til spekulanter fordi de har kjøpt opp store parti billetter på utspekulert vis. Men samtidig ser man jo at det ikke fungerer helt, de fleste billetter går fremdeles for blodpris. Det er jo derfor alle billetter på finn.no ligger ute for samme pris som står på billetten, men om du sender en mail og spør om reell pris ligger de fleste på minst dobbelte. Sendte en del mailer på AC/DC-billetter her om dagen, alle lå ute til 685,-, men i svarene jeg fikk varierte det fra 1400,- til 2000,-.
Kjennern Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Jo, men det er jo faktisk "riktig" at billetten da skal koste så mye. Markeds etterspørselen er stor ergo prisen går opp. Men man kan diskutere så mangt om det. Billettservice gjør jo også en slett jobb der sånn sett igjen. Men er jo bare latterilig det at man ikke kan tjene på billetta. Molbo stat!
flonoen Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Synst det er helt greit jeg, bra forslag. Skjønner ikke hvorfor noen skal tjene penger på å være "heldig" og komme først igjennom hos billettservice. Jeg går litt på konserter selv, og synst ikke det er noe særlig kjekt å punge ut dobbel pris fordi jeg ikke kom igjennom på billettservice.no i rushet når billettene ble lagt ut.
Hyggmaister Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Er nok (desverre?) blitt sånn nå ja, kjennern, at det er forbudt å tjene penger.Stort sett er jeg positiv til det, synes ikke det er noe særlig kjekt å måtte punge ut dobbel billettpris til spekulanter fordi de har kjøpt opp store parti billetter på utspekulert vis. Men samtidig ser man jo at det ikke fungerer helt, de fleste billetter går fremdeles for blodpris. Det er jo derfor alle billetter på finn.no ligger ute for samme pris som står på billetten, men om du sender en mail og spør om reell pris ligger de fleste på minst dobbelte. Sendte en del mailer på AC/DC-billetter her om dagen, alle lå ute til 685,-, men i svarene jeg fikk varierte det fra 1400,- til 2000,-. Jeg ble så skuffet når jeg ikke fikk råd til telenor arena billett, at jeg solgte den jeg plutselig fikk til overs til valle (kjøpte en for mye) til innkjøpspris... Kunne lett tatt en god del mer for den, men til forskjell fra vanligvis, var engelen i hodet sterkere enn den røde mannen Er enig i regelen, med bakgrunn i hensikten..Alt for mange som spekulerer i dette, men jeg ser selvsagt at det frister. Lettjente penger
miata Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Systemet til bilettservice funker ikke da.. Korupt er de også.. Oppkjøpere går foran i køen og kjøper mange biletter.. Internettløsninga funker ikke.. Jeg fikk tak i metallica biletter. Men jeg brukte 3 pcer... Var i kø på to pcer, sto i kø fra bilettene ble lagt ut for salg.. Etter 10 min prøvde jeg den 3. pcn.. da kom jeg rett inn og fikk kjøpe biletter.. De to andre pcene sto i kø helt til de var utsolgt...
flonoen Skrevet Mai 30, 2009 Skrevet Mai 30, 2009 Korrupte er jeg nå ikke så sikker på, at de har smutthull som kan utnyttes skal ikke forundre meg nei. Enig i at løsningen deres er bak mål, de har rett og slett ikke forstått etterspørselen etter band/artister som Metallica, AC/DC og Springsteen. Blir like irritert (og overrasket) hver gang jeg skal kjøpe en billett som det er mye oppstyr rundt. Jeg har heldigvis hatt flaks alle gangene jeg har handlet billett though, bortsett fra AC/DC telenor arena, samt Valle Hovin. Meldte meg inn i fanclubben dagen i forveien heldigvis, og fikk kjøpt billetter gjennom den, men bare 2 stk. Ellers når jeg kommer gjennom på Springsteen og sånt, kjøper jeg maks antall tilgjengelig, stort sett 6stk. De jeg får til tar jeg først en runde hos slektninger og kompiser, er det noen som trenger, får de den til prisen på billetten. Har aldri gått så langt at jeg har måtte lagt de ut på finn.no, så skal ikke si at jeg IKKE hadde tatt overpris på de, for å tjene litt kroner, men håper jeg ikke hadde gjort det. Men ja, køsystemet til billettservice er bare tull. Totalt random virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå