winchester Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Hehe, om du har andre tips så gjerne kom med de angående styling. Chromen på hjulbuene skal fjernes, om du leser litt opp her så ser du at jeg skal bestille nye hjulbuer samt bakskjermkanter, da under chromen finnes det nesten ikke skjerm igjen, hehe. Har ikke tatt den av ennå, da det ser bedre ut med chrome hjulbuelister enn en opprustet bakskjermkant. Jo, den er veldig bra i lakken, men det er noen få punkter hvor forrige eier har fjernet rust og ikke lakket opp igjen skikkelig, men dette skal fikses når resten av grunnarbeidet er gjort. Tror jeg skal vaske bilen utvendig i kveld og eventuelt vurdere en skikkelig polering til helgen. Skal også kjøpe inn grunning og lakk, slik at jeg kan få lakket chromelistene svart, pusses først med 400 kornings sandpapir. Så regner med at bilder kommer om 2-3 timer!
316 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Hvis du skal ha en annen front på bilen, kanskje selge frontfangeren til meg? Kunne jeg tenke meg. PM om du vil kvitte deg med den "fæle" chrommen.
winchester Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Skal sende deg en PM om frontfangeren blir til salgs Skal ut og pusse chromelistene på utsiden og innsiden nå, de over hjulbuene skal fjernes. Hvilke var det du var interessert i?
Eksos Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Etter det jeg har lest er det vell en framfanger i strøken tilstand han er ute etter.. Hvorfor ikke gå for mtech 1? Ikke så altfor altfor mange som har dette.. Men dersom du skal ha plast, er vell seidl flash ganske greit? Liker ikke ræva men..
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Jo, skulle ha en facelift framfanger, slik at jeg fikk på Rieger Infinity stylingen, men nå er jeg usikker. Kan jo alltids vurdere orginal M-tech 2 styling, men dette blir da litt dyrere, så må vurdere det ut ifra fremtidige lønninger, hehe. Infinity er rundt 10 000 kr og M-tech 2 er rundt 20 000,- ; er jo så absolutt verdt det, så nå ble jeg veldig usikker. Men stylingen kan jeg fundere på senere, først skal jeg inn med nye hjulbuer og bakskjermkanter.
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Skal bytte olje på bilen i løpet av uken tenkte jeg, så jeg lurte på hvilken olje folket anbefaler til en godt behandlet E30 320i?
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Noen her som har montert på M-Tech II styling på en preface E30? Leser at bakfangeren blir for lang, skjørtene blir for korte osv. Noen som har noen innspill?
Eksos Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Du får kjøpt bakfanger som er tilpasset prefacelift, mener koed har dette.. Ang sideskjørt er jeg ikke helt sikker..
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Hm, finner ikke noe annet enn facelift deler av M-Tech II på koed..
danielo Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 syns du skal gå for m-tech 2 etterhvert bare husk og oppdatere ofte hær med masse bilder!
Glenn-Andre Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 skal du ha på facelift framfanger må du vel ha facelift frontplate også ?
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Skal gå får M-Tech II etterhvert Daniel, men først må jeg fikse hjulbuene etc. Jo, stemmer det Glenn-Andre, men dette bestilles orginalt via koed.no Frontfangeren derimot var ganske stiv i prisen orginal synes jeg, så velger å prøve å finne en decent en brukt. Edit: Vurderer å ta M-Tech II fronten, sideskjørt som passer og en bakfanger som står i stil til M-Tech II fronten (M-Tech II bakfanger blir for lang). Skal også ha bakrutesenker og øyelokk.
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 I dag maskerte jeg rundt chromelistene som skal lakkes svart, pusset de ned og gjorde de klar for lakking. Det hele endte opp med at jeg tok av hjulbuelistene både fremme og bake, noe som på en måte ga meg mye mindre motivasjon til å fortsette, heh. Blir en del dyrere enn jeg hadde forventet å fikse opp bilen, men får vel bare jobbe mer for at økonomien skal strekke til. Har også pusset ned speilene og rengjort de, så de er også klar for lakking. Har også byttet ut alle vakumslanger i motorrom, da de forrige var vel utslitt. Bilder kommer straks.
winchester Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Speilene klar til lakking Skjermkanter Må nesten vurdere nye fremskjermer også, da disse faktisk var rustet - noe de ikke var ifølge forrige eier.
Eksos Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Aaahh, kjedelige greier, koster gjerne en del å få det fikset også :S Får glede deg over at når det er fullført, har du hjulbuer som er rustfrie i mange år fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå