Gå til innhold

Problemer med MK III


Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med min MK III navigasjons computer :cry: . Da jeg skulle starte bilen, kom ikke menyen opp i monitoren. Jeg ser at det er lys i displayet bare ingen meny. Da jeg sjekket MK III computeren kunne jeg få ut navigasjons cd'en, men "Power lyset" lyste ikke, og kjøleviften gikk heller ikke. Så det virker som selve computeren er død.

Alt annet virker, som radio, cd-spiller og telefon.

Noen som har noen tips hva som kan ha skjedd og hvordan det kan fikses?

En annen ting jeg lurte på å bytte til MK IV hvis MK III'en ikke kan fikses. Er det bare til å kjøpe en MKIV computer og plugge i. Så virker den?

Mvh

Frustret, som snart skal på bilferie uten GPS :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det var jo kjipt. Navi er kjekt å ha på ferie. Du kan sjekke at alle kontakter sitter skikkelig i bak MK3 spillern. Får du ikke bilde foran i det hele tatt eller ikke bilde fra Navi bare?

Om du må bytte enhet bør du gå for en MK4 uten tvil. Er plugNplay når du har MK3 ja. Søk på ebay.co.uk. Er noe rimeligere der en ny i Norge hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen bilde i monitoren. Og jeg har sjekket alle ledningene. Litt kjeipt når jeg ikke kan se f.eks hvilken radiokanal jeg hører på, eller må gjette på hvor vennene mine er lagret i telefonminnet :(

Men hvis den ikke kan fikses så kjøper jeg meg nok en MK4 på ebay. Ser at du kan få de for rundt 600 til 700 dollar. Vesentlig billigere enn i Norge.

Noen som vet om det er en sikring inni selve computeren? Har sjekket alle sikringene i hanskerommet, og alle ser ut til virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke kabel til skjermen foran + kabel inn på radio modul som er bak der også. Disse er koblet sammen. Ofte når NAVI spiller dør så får du et "gammelt" look på menyen. Om du ikke har bilde i det hele tatt kan det være skjermen din foran som er død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...