Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bilen min på henger til sverige snart. Har hatt den på henger et par ganger tidligere, og da har vi stroppa i felgene, og travers. Da har det vært felger det ikke har vært farlig med om det kom en ripe/hakk i. Tenkte å ha 18" Zito felgene mine på den turen her, men vil jo ikke skade de opp ved å stroppe i de.

Tenker 2 jekkestropper i travers bak, bakover, og 2 i travers foran framover. Stramme godt, kjøre litt, også etterstramme godt. Hva mener dere om det ?

Hvordan stropper du bilen din når du har den på henger? :)

Skrevet

bilen er tung og burde kunne fjære på hengeren slik at den beveger seg med hompene, så det er ikke så bra å stroppe i chassiet/travers... ta ei stropp over hvert dekk, ikke gjennom felgen, så blir det bra :)

Skrevet

Jeg har stort sett brukt visjen på tralla,pluss 1 stopp i framhjul(som strammes bakover) og en stropp i bakhjul(som strammes fremover).

Kan gjerne legge de som ei "løkke" rundt dekket,så slipper man bekymring for at hjulet skal "spinne" hvis man feks bare fester i hullet på en felg.

Skrevet

Bare husk å se etter om stroppene eller festene er løse under kjøring, det er endel som glemmer å sjekke det. Ikke bra med 50 cm lang stropp som flagrer under fart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...