Ullsokk Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Skal ha bilen min på henger til sverige snart. Har hatt den på henger et par ganger tidligere, og da har vi stroppa i felgene, og travers. Da har det vært felger det ikke har vært farlig med om det kom en ripe/hakk i. Tenkte å ha 18" Zito felgene mine på den turen her, men vil jo ikke skade de opp ved å stroppe i de. Tenker 2 jekkestropper i travers bak, bakover, og 2 i travers foran framover. Stramme godt, kjøre litt, også etterstramme godt. Hva mener dere om det ? Hvordan stropper du bilen din når du har den på henger?
T16 Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 bilen er tung og burde kunne fjære på hengeren slik at den beveger seg med hompene, så det er ikke så bra å stroppe i chassiet/travers... ta ei stropp over hvert dekk, ikke gjennom felgen, så blir det bra
NiFtY Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 stropper alltid min e36 over dekka når den må på henger:)
Yngvejos Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Hvis du har planer om å gjøre hengerkjøring til en vane, kan du kjøpe disse som du fester i jekkfestene. http://www.tunnellracing.com/thookTN.html Jeg har også sett løsninger hvor du bytter ut skiva på bolten til bakdemperen i et øye som du kan feste stroppa i. Da får bilen fjære på hengeren. Forran kan du gjerne stroppe i bærearmene.
336mik Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Jeg har stort sett brukt visjen på tralla,pluss 1 stopp i framhjul(som strammes bakover) og en stropp i bakhjul(som strammes fremover). Kan gjerne legge de som ei "løkke" rundt dekket,så slipper man bekymring for at hjulet skal "spinne" hvis man feks bare fester i hullet på en felg.
AuroraDriver Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Bare husk å se etter om stroppene eller festene er løse under kjøring, det er endel som glemmer å sjekke det. Ikke bra med 50 cm lang stropp som flagrer under fart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå