Beivakongen Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Låner denne. Hvilket utslag vill en gåen lambda gi? Har to stk på min eg har fått opp på diagnose at den ene er gåen.
jensemann23 Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 med motor igang, mål på de to med ulik farge , stikk deg inn på ledningene nær lambdaen. Er den gåen vil du ha konstant spenning hele tiden på varm motor. ca 0,43 volt hadde jeg hvertfall. men er det m3 er det kanskje titan, og da vet jeg ikke
AlXz Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 Mener jeg ikke fikk noe tallverdi på den som var def her når jeg målte med multimeter..
Hauso Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Låner tråden din litt jeg AlXz. Skal prøve å koble ut lambda, men hvor sitter kontakten på andre siden av ledningen? Er det den som sitter i girkassa? Den kontakta skal sitte ca ved høyre dempertårn, og litt ned ca. Den skrur du lett av, og hvis bilen endrer gange/fjusker osv, så er den nok død. Enkelt:)
Rannem Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Låner tråden din litt jeg AlXz. Skal prøve å koble ut lambda, men hvor sitter kontakten på andre siden av ledningen? Er det den som sitter i girkassa? Den kontakta skal sitte ca ved høyre dempertårn, og litt ned ca. Den skrur du lett av, og hvis bilen endrer gange/fjusker osv, så er den nok død. Enkelt:) Sett fra førersetet eller forran bilen? Må ta en titt på denne
Hauso Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 På min e30, så er lambda kontakten på passasjersiden. Dette synes jeg jeg husker at gjelder på e36 også. Så er antakelig samme greia. hva slags motor har du? m43? Uansett, så er det bare å sette bilen på bukker, legge seg under, og finne lambdaen på eksosen, før katalysatoren, og følge ledningen til du finner kontakta:)
Rannem Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Er M43B18 motor ja. Må ta en nærmere titt på det.. Når jeg var under dere forrige gang gikk ledningen fra lambda opp til toppen av girkassa, synes det var litt merkelig hvis den skal ligge på høyre side
Hauso Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 sier ikke at den ligger der den gjør på min.. synes det er rart om den går inn i kassa:p men se etter da vel:)
sexeren Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 En defekt lamda sonde regulerer ikke. Viss du har tilgang til eg diagnose verktøy. Så plugger du bare i det, lar bilen gå.. Finn ut hvor verdiene for lamda sonde er å se om den regulerer fra 0.01-1 volt...
Beivakongen Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 Hei.Du kan ohme de to hvite ledningene. Skal variere fra 0-16 ohm ettersomden blir varmere Spenningen skal da ligge mellom 0.01-1V Fikk 22ohm på begge mine når jeg målte og de lå i romtemp??
Sir Hofstad Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 viewtopic.php?f=1&t=67887&hilit=Tekniske+linker&start=90 Last ned en av BMW AG verkstedshåndbøker, står det rimelig klart hvordan det gjøres. Evt kan jeg legge ut en grei anvisning.
Beivakongen Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=67887&hilit=Tekniske+linker&start=90Last ned en av BMW AG verkstedshåndbøker, står det rimelig klart hvordan det gjøres. Evt kan jeg legge ut en grei anvisning. Fant bare denne jeg og http://pdftown.com/PDF-BMW-3-Series-E36 ... anual.html her må jeg ha et passord?
ubulence Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 Passordet står rett under "Download linken", altså: pdftown.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå