Gå til innhold

Hvordan teste om lambda funker..? ohme/måle med multimeter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

med motor igang, mål på de to med ulik farge , stikk deg inn på ledningene nær lambdaen. Er den gåen vil du ha konstant spenning hele tiden på varm motor. ca 0,43 volt hadde jeg hvertfall. men er det m3 er det kanskje titan, og da vet jeg ikke

Skrevet
Låner tråden din litt jeg AlXz. Skal prøve å koble ut lambda, men hvor sitter kontakten på andre siden av ledningen? :? Er det den som sitter i girkassa?

Den kontakta skal sitte ca ved høyre dempertårn, og litt ned ca. Den skrur du lett av, og hvis bilen endrer gange/fjusker osv, så er den nok død. Enkelt:)

Skrevet
Låner tråden din litt jeg AlXz. Skal prøve å koble ut lambda, men hvor sitter kontakten på andre siden av ledningen? :? Er det den som sitter i girkassa?

Den kontakta skal sitte ca ved høyre dempertårn, og litt ned ca. Den skrur du lett av, og hvis bilen endrer gange/fjusker osv, så er den nok død. Enkelt:)

Sett fra førersetet eller forran bilen? Må ta en titt på denne :D

Skrevet

På min e30, så er lambda kontakten på passasjersiden. Dette synes jeg jeg husker at gjelder på e36 også. Så er antakelig samme greia. hva slags motor har du? m43? Uansett, så er det bare å sette bilen på bukker, legge seg under, og finne lambdaen på eksosen, før katalysatoren, og følge ledningen til du finner kontakta:)

Skrevet

Er M43B18 motor ja. Må ta en nærmere titt på det.. Når jeg var under dere forrige gang gikk ledningen fra lambda opp til toppen av girkassa, synes det var litt merkelig hvis den skal ligge på høyre side :?

Skrevet

En defekt lamda sonde regulerer ikke.

Viss du har tilgang til eg diagnose verktøy.

Så plugger du bare i det, lar bilen gå..

Finn ut hvor verdiene for lamda sonde er å se om den regulerer fra 0.01-1 volt...

• 5 months later...
Skrevet
Hei.

Du kan ohme de to hvite ledningene.

Skal variere fra 0-16 ohm ettersomden blir varmere :)

Spenningen skal da ligge mellom 0.01-1V

Fikk 22ohm på begge mine når jeg målte og de lå i romtemp??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...