Gå til innhold

Polerings maskin?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser det er en del spørsmål her så tenkte og slenge på med litt info ang polering. (hvertfall det lille jeg kan)

Produktene rangeres med CUT, altså kutt. det betyr hvor mye slipemiddel det er i produktet.

Samme med puter, Desto grovere desto mer CUT.

HUSK at ikke alle produkter er laget for roterende maskin. Roterende skaper mye varme og de fleste mannen i gata produktene er beregnet for hånd bruk, men kan fint brukes meg en DA maskin. Også har du det omvendte, noen produkter er laget for roterende fordi de trenger mere varme for å brytes ned, derfor er det viktig å lese nøye på hva som kan brukes med hvilken type maskin.

De fleste som liker å ta vare på bilen sin bruker Meguiars forbruker serien, har selv litt erfaring med det. knall produkter.

Når du skal polere bilen din så MÅ du vaske den grundig så ikke du drar dritten i lakken rundt over hele bilem mens du polerer.

Hvis nødvendig kan det være kjekt med avfetting på bilen, men pass på at den ikke er helt "syre"

Vask med en sterk såpe som for eksempel Meguiars NXT Generation Car wash, dette er en sterk såpe som vil fjerne mye dritt.

Så tørker du bilen din og går over med Clay, Du kan da bruke Meguiars Quick Clay System. Der får du med en klump clay og Quick detailer som fungerer som et glidemiddel. pass på å spray rikelig med gli mens du holder på ellers blir det helt håpløst.

Etter du er ferdig med clay er det klart for lakkrens, også kalt Step 1. Jobb på 1 panel om gangen og tørk av, Jeg foretrekker personlig å begynne på panseret.

Hvis du har mye vaskeriper kan du bruke Swirls X fra meguiars, denne har litt mer CUT enn Step 1. Er usikker på om denne skal brukes føre eller etter Step 1, men logikken sier meg at du burde bruke den etter du har tatt en lakkrens for å ikke dra forurensing videre ned i lakken.

Step 2, altså polish. Dette er et viktig steg, her skal det bli blankt. Jobb også på 1 panel om gangen med dette produktet.

Step 3, Voks. Denne skal Beskytte bilen din. Uten denne vil poleringen være borte etter 1 uke med dårlig vær. Hvis jeg husker riktig så kan du legge på denne over hele bilen føre du tørker den vekk, gjerne la den sitte litt ekstra lenge på så den får herdet.

Sånn til senere vedlike hold kan du bruke resten av Quick detaileren som du fikk med Clay kittet til å vedlikeholde voksen, pass også på at du ikke bruker en sterk såpe da denne vil fjerne voksen. Meguiars soft wash gel er fin til dette.

Disse produktene kan brukes med DA maskin.

Angående Step 3 så har jeg hørt at noen bruker Meguiars NXT generation liquid wax istedenfor step 3 flasken, den skal vist sitte lengre på lakken.

håper dette hjalp litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god forklaring for de som vil ha det inn med teskje :-P hehe

forbrukerserien til MEG er basert på håndpåføring, så å bruke en roterende (som jeg har sagt før) kan skade lakken, hvis man ikke vet hva man gjør... derfor er en DA maskin mye mer idiotsikker og kan brukes på håndprodukter ;-)

scratchX evt swirl x skal brukes ETTER lakkrens

step 3, kan og hvis du vil ha ekstra blankhet, legges på med 12-24 timers mellomherding for et ekstra god resultat ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bruke disse på biltema sin DA maskin? er ikke der 95mm og disse 85mm pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til det jeg spurte om i denne tråden. Jeg burde altså kjøpe DA maskinen fremfor den til 499 ? fordi DA maskinen er lettere å bruke for en nybegynnr?

vil nesten tru det e det han mener. samt vist du bruke den til 499 så må du ha poleringmiddel som er ment til roterende maskin.

DA maskin kan man bruke "vanlig" polering som er ment før å påføres med hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

putene passer rett på ;-) de går faktisk litt over kanten... så noen må ha målt feil :-P hehe...

mitt svar er:

kjøp begge ;-) hehe... men DA tohoderen er enklere å lære seg å bruke... roterende lager fort kjørespor og slikt, og DET er kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis en DA maskin gir samme effekt som å smøre på / ta av for hånd så er det vel liten vits i å kjøpe en slik DA maskin..? er jo ute etter en skikkelig wow opplevelse da jeg aldri har polert med maskin før (men ikke helt grønn alikevell) og jeg har jo tenkt å kjøpe nye produkter som er tilpasset en slik poleringsmaskin (tenker jeg går for den til 499,- som bursdagsgave fra kjæresten min)...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjell på en DA maskin og DA tohoder... en DA kan se ut som en "vinkelsliper" den også... men når jeg sier samme effekt, så tenker jeg på bevegelsene, men ikke fa** at du klarer å jobbe så fort med hendene... :-P hehe... etter å ha polert en halv bil på 1 time for hånd, kan du ha tatt bilen 3 ganger med maskinen, så setter du opp samme tiden, kan du ta bilen 3 ganger, og da er alle riper og alt vekk... da får du en skikkelig WOW!

pris betyr ikke alt ;-)

men som jeg har sagt, og sier igjen, det er PUTENE du må innvestere penger i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...