Ad|oS Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 hehe... ser egentlgi ikek helt vitsen med foam gun... holder mer enn nok med å spyle bilen først, løpe over med nxten i ei dyse, og så ha såpevann i tillegg... til foam guns må du ha egen foam, slik at det foamer... zalo kan jo brukes? haha nei da! men du må nok ha en slik såpe som er beregnet til det... nxten skummer ikke så mye syntes jeg... Man bør bruke spesiell foamlance som lager mye mer skum enn hva en vanlig høytryksspyler klarer når du bare fyller på såpe der. Har man en bil som sjeldent er skitten, og når den først er det blir den vasket med en gang har man ikke så mye behov for det nei. Derimot, når man vaske biler som ikke så ofte blir vasket, er det greit å la såpen ha litt tid til å ligge på skitten å løse den opp før man går på med washmitt. Da slipper man å dra så mye dritt rundt om NXT såpen kan lage bra med skum den også. Her er resultatet av den med en foamlance hehe... clay, step 1, scratchX, step2, step 3, så venter du over natta og legger på step 3 for hånd en siste gang yellow waxen kan du bruke istedenfor step 3... pasten (voksen) bør du legge på for hånd... men den tror jeg ikke du trenger Du bør nok bruke ScratchX før Step1 til Meguiars. Er ikke sikker, men 1-2-3 serien har vel muligens litt filler i seg, så derfor er det lurt å ta ScratchX'en først. Bruker du en DA maskin kan du legge på voksen med den, men det er jo egentlig ikke så mye vits. Trenger ikke jobbe den så mye inn i lakken. NXT voksen kan nok med fordel jobbes litt mer inn i lakken, da den fungerer som polish også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Her er maskinen fra Biltema som kom godt ut i testen til bladet Motor. Må bare komme med en kommentar til dette. Denne testen er for virkelig billige maskiner, og har prøvd den ene som kom på delt tredjeplass i den testen. Uten noe belastning i det hele tatt klarte den å gå rundt med ganske treg hastighet, og med bittelitt belastning klarte den ikke engang å gå rundt. Den bare stod å ristet. Maskinen klarte ikke å spre produktet skikkelig, hverken med eller uten belastning. Og når det gjelder å bearbeide produktene var det ikke en sjanse. Brukte den i 1 minutt før jeg kastet den og gikk over til å jobbe for hånd i stedetfor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 mysild har bruker vell Biltema sin... du klare vell legge litt belastning på den og den går rundt ennu? svar på den du ;O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 hmmm... mitt tok minus helga 4 dager... bestilte torsdag, det kom onsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 så du ikke jeg brukte den i dag halvard? funket jo fint det... dro rundt som bare heia... ang scratchX er jeg litt usikker... men jeg føler det er bedre å rense lakken før man fjerner riper... men det er jo litt ettersom man jobber... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Han bruker Biltema sin ja, og den fungerer forsåvidt greit nok. Problemet med den er at turtallet på den minsker veldig med litt belastning. Han har jo ikke noe problem med å bruke den på sin egen bil da den ikke har noe særlig riper å fjerne, bare lette swirls grunnet vasking. Skal du derimot ta litt grovere riper og lakk som er litt hardere angrepet av swirls/riper er det nok en fordel med litt kraftigere maskin. Har selv denne tohodete maskinen til BT, men den går i søpla om et par dager når en ny maskin blir bestilt :D Med en litt dyrere maskin har man automatisk hastighetsregulering som automatisk øker kraften når maskinen får litt motstand, slik at turtall hele tiden holdes konstant. Edit: Svar til Sondre Jo, så du brukte maskinen ja, men til å legge på glaze/voks skal man jo ikke bruke så mye belastning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 min mors ble også nice, ikke strøken, da den lakken er ekkel, men funker fint med de putene ser du ;-)dessuten, koster jo den maskinen din litt mer ^^ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Honda har veldig myk lakk, så skal ikke like mye til for å korrigere den som hard tyskerlakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Honda har veldig myk lakk, så skal ikke like mye til for å korrigere den som hard tyskerlakk denne er ikke hard engang, den er bare ekkel! men forsvar astra lakk da? min tantes bil ble meget pen i lakken etter litt shine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 10, 2009 Share Skrevet Juni 10, 2009 Hehe, det er bra. Men er nok ikke uten grunn at en person som jobber med bilpleie på heltid bruker en maskin til 5tusen i stedet for en på 200kr Men synes du maskinen din fungerer helt 100 skal jeg ikke si noe på det. Jeg gikk lei den, og vil nå oppgradere litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 10, 2009 Share Skrevet Juni 10, 2009 joa, men basicen er jo å lære seg å beherske maskiner hehe... men seff, skal nok oppgradere etterhvert, men ATM funker denne mer en bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 bruk først denne til lakkrensing etchttp://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... ucts_id=74 så kan du bruke denne på poleringen http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... ucts_id=77 og avslutte med denne på voksen http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... ucts_id=76 evt en siste finpuss med denne http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=225 kan man bruke disse putene om igjen etter en polering så lenge man hvet hva som er brukt på hver pute? eller må man kjøpe nye? evt. går det ann og vaske disse? og med hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 vask 60 grader hehe... kan brukes i mange år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen89 Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 makita er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 7, 2009 Share Skrevet August 7, 2009 vask 60 grader hehe... kan brukes i mange år slik som man vasker tøy? med vaske pulver og tøymykner? takk for svar i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå