tomerikk Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Det skal og MÅ lekke luft til bunndelen når det er statisk trykk i sylinderen. Både stempel og ringer må ha klaring for varmeutvidelse ellers skjærer motoren seg. Når det gjelder nødmodus kommer det sansynligvis fordi att luftmengde verdiene blir høyere enn hva som aksepteres av motorstyringen. Når du har ladetrykk er jo målt luftmengde 50% mer enn "normalen" motorstyring er kalibrert til ved det turtallet.
2fast4u Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Det skal og MÅ lekke luft til bunndelen når det er statisk trykk i sylinderen. Både stempel og ringer må ha klaring for varmeutvidelse ellers skjærer motoren seg. Når det gjelder nødmodus kommer det sansynligvis fordi att luftmengde verdiene blir høyere enn hva som aksepteres av motorstyringen. Når du har ladetrykk er jo målt luftmengde 50% mer enn "normalen" motorstyring er kalibrert til ved det turtallet. har du da en løsning på hva man burde gjøre med det for at lmm skal takle dette?
2fast4u Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Litt O.T. men hvor har du kjøpt det kompressorsettet der? Hva merke er det? merket er powerdyne.. kjøpt fra usa kompressoren.. resten er kjøpt fra forskjellige plasser og laget litt rør selv
2fast4u Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 http://www.patentstorm.us/patents/4457167/fulltext.html er dette et triks da? søkte på "hot air mass meter error" på søkelinja
2fast4u Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 tror ess har den motstanden ifølge det jeg leser i denne tråden om kompressor på 540 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=107110&highlight=motstand ringer dem imorgen;)
tomerikk Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Den eneste fullgode løsningen er vel remapping av motorstyring på dyno. Det er vel tvilsomt om det er mulig å oppdrive ferdig map til den motoren, men forhør deg med forskjellige trimmingfirmaer.
2fast4u Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Den eneste fullgode løsningen er vel remapping av motorstyring på dyno. Det er vel tvilsomt om det er mulig å oppdrive ferdig map til den motoren, men forhør deg med forskjellige trimmingfirmaer. a-dekk som chipet den gangen..sendte ned hjernen.. men blir ikke 100% når man ikke vet akkurat når trykket kommer og hva max er å slik..men er ikke så ille galt. hørte litt omkring den gangen.. skal dette bli 100% må man ha datasprut vettu..men da blir da på 1000vis.. må vel bytte dyser coiler å følere også da..kommer vel ikke langt med 10 000 da flytter seg ganske bra bilen når alt virker.. kjørte uten kompressor i ei uke mens jeg overhalte den(ventet da på lager fra usa) kan si det var som natt og dag i forskjell ja.. hehe..
tomerikk Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 En motstand på lmm er jo en løsning for å lure motorstyring men den burde vere variabel så det ikke var motstand før ladetrykk og økende ved høyere trykk. Tenkte på en turbotrykk giver men den har vel motsatt karakter, altså mindre motstand ved høyere trykk.
2fast4u Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 En motstand på lmm er jo en løsning for å lure motorstyring men den burde vere variabel så det ikke var motstand før ladetrykk og økende ved høyere trykk. Tenkte på en turbotrykk giver men den har vel motsatt karakter, altså mindre motstand ved høyere trykk. ja det har du rett i egentli..får høre hva dem sier.. skal litt til før denne teorien kan la seg gjøre å.hehe..
2fast4u Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 da skal justerbar motstand monteres imorgen.. potmeter fra 0-1000omh skal ligge på 2-300 omh tror jeg.får prøve seg fram
2fast4u Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Potmeter 0-1000omh er montert mellom signalledningen på lmm og hjernen. På min m52b20 (gul ledning) Lufter bare å si at dette fungerer utmerket for den som har problemer med at feilmeldingen "8 hot air mass meter open or short circut" noe i den dur kommer det som skjer er at ved høyt ladetrykk når du maxgrensen volt lmm sender ifra seg. og bilen går i nødprogram Med et potmeter strupes volten ned slik at du legger volten litt under grensen til at den kutter (går i nødprogram) Jeg startet med å legge den på 800omh -kjørte en tur med max utdrag av gir. -leste av feilmelding med carsoft (statur ok på DME) -fortsatte å justerte med 100omh i gangen og testkjørte å leste av diagn Kommer feilmeldingen om lmm opp er det bare å justere litt opp igjen ca 50omh. og prøve seg fram jeg har kommet helt ned i 400omh. og enda ikke kuttet skal gå ned på hver 50omh helt til den kutter imorgen tenkte jeg. men det jeg skal fram til er at metoden fungerer;) dette gjelder dere med turbo/kompressor selvsagt som sliter med feilmeldingen lmm.. Potmeter 0-1000omh kjøpes hos de som holder på med fineletronikk som tv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå