Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mottakerenheten for fjernstyrt sentrallås står?

Evt også delenummeret på denne.

Jeg har en sentrallås som virker men, den virker ikke på nøkkelen, Bmw mener at det kan være signal mottakerboksen for nøkkelen som ikke virker.

Har kjøpt ny nøkkel og den virker heller ikke( så problemet ligger mest sannsynlig ikke i nøkkelen).Dette også etter at verkstedet sa at det var feil i nøkkelen.

Dette skjedde etter et strømbrudd i bilen( tom for strøm)

Dette er en 530 D 01 mod stv

håper noen kan hjelpe meg....

Skrevet

Du har vel initialisert nøklene til sentrallåsen? Det er ikke en egen modul som styrer sentrallåsen, den styres av general (grunn) modulen som får signal fra antenne forsterkeren. Har du godt mottak på radio er den trolig i orden. Det som bør prøves er å bytte sikring nr. F53 som er i panelet over batteriet. Antenne forsterkeren er under deksel bak venstre siderute, d.stolpe.

Skrevet

Prøvde å bytte sikring F53 til liten nytte, radio signalene er vel i utgangspunktet så som så med, Jeg har en dodge ram og en opel vectra som jeg synes jeg har bedre radiosignaler med, men de er i utgangspunktet ok på bmw og.

Med tanke på initialisering av nøkklene så er de ok.

Skrevet

De fleste biler har vel bedre radioantene enn e39 men det er vel mulig sentrallås kretsen i forsterkeren er gåen. det er to utgaver av de, med eller uten diversety antenner. Ta av dekselet på bakre vindus stolpen og noter delenr. på den så du kjøper riktig type.

Skrevet

Jeg har samme problemet som deg.

Strandveien auto byttet antenneforsterker, uten hell.

Min bil er nå inne for å bytte grunnmodul, som ligger bak hanskerommet. De mente dette ville korrigere problemet.

Det koster ca. 4500,- for bytte av modulen inkl delen.

Skrevet

Jeg kan jo nå fortelle dere det at min bil har nå fått feilen korrigert.

Det var da altså grunnmodulen som var defekt. Byttet den, kodet den, alt ok.

• 1 month later...
Skrevet

Jeg fikk dette i orden med å bytte antenne modulen. Så en stor takk til tomerikk. Måtte initialisere nøkklene på nytt vel og merke.. :D

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...