ZhilleN Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Trenger litt hjelp med bakfangeren min på bilen, den skal av, men den sitter i clips.. ser ut som jeg må skru den av, prøvde og bare vippe dem ut, men gikk ikke. Må jeg skru ut disse?? Takker for svar
Superbeetle Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Ta ut diffusoren.. (ett klips på hver side).. Under den sitter to torxbolter vertikalt. Om du skrur ut disse så får du av hele fangeren inkl bjelken som den sitter i. Er også en skru eller to i innerskjermene.
ZhilleN Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 Sitter fire klips på min diffusor, og dem sitter no helt jæævlig..
Superbeetle Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Sitter fire klips på min diffusor, og dem sitter no helt jæævlig.. hm.. på hver side av den sant? Enten skal den delen i midten av klipsen dras ut med en tang og så kan du deretter dra ut resten av klipset, eller så skal du slå inn midten med en dor(slik som klipsene som fester fangerene til bjelken..) Evt gå amokk og kjøpe nye..
ZhilleN Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 tja dem sitter sånn ca :diffusoren-> ( * * * * ) hvis du skjønner.. Skjønner ikke hvorfor dem skal sitte så jævlig.. Kunne bare hatt skruer i steden..
ZhilleN Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 Men må jeg ut med hele diffusoren alltså? dem sitter jo bare i bakfangeren, må ikke heller nappe ut alle de klipsa der lista rundt hele sitter da?..
Racingdude Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 bare å slå inn de proppene som sitter midt i klipsa det:P så kan du vippe ut klipse=)
bård Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Ut med klipsa på hver side av diffusor, så bare napper du den av. Da vil du kunne skru ut 2 torx bolter som står vertikalt, legg deg ned og kikk opp i fangeren når diffusoren er vekk. Så er det bare et par skruer i innerskjærmene igjen. Ikke vits å ta ut alle de små klipsa du snakker om:)
ZhilleN Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 Ok, skal prøve.. Ingen som har en tegning av en m3 bakfanger med montering..? Er så redd for og ødelegge, er jo bare plast detta her..
///Mysild Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 er det frontfanger eller bakfanger du sliter med? bak er et letteste å løsne festene INNI bagasjerommet... 4 muttere to til hver innerstag... og evt sskruene til innerskjermene... så tar du av fanger med bjelken og alt frontfanger kan du jo bare løsne med å ta av listene og skru ut de 4 mutterne, og evt diverse plast under som henger i innerskjermene...
Olelink Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 For å komme til de fire muttrene innenfra til bakfangeren tar du først ut bagasjeroms matta, så skrur du løs de to sorte plast dekslene (nr7 og nr21), da kommer du til de 4 muttrene som holder bakfangeren. Disse bruker du en 13mm kopp på. Det er også en eller to skruer i hver hjulbue som må ut, disse bruker du 8mm kopp/fastnøkkel på. Da skal det være bare å dra fangeren rett bak og av. Den kan (om det er leeenge siden den sist var av) sitte litt.
ZhilleN Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Skrevet Juni 5, 2009 Tusen takk! Der kom det jeg var ute etter! nå er bakfangern av! Tusen hjertlig
Olelink Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Bare hyggelig btw, for andre som leser dette, om du har pdc så kan det være noen ledninger du må plugge av som går ut til sensorene men bakfangeren skal det fortsatt være bare å trekke rett bak og ta av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå