Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meguiars er et "billig" merke når du snakker om detailing hehe Det sies nesten aldri noe negativt om Meguiars, men det finnes alltid noe bedre...

Men Sondre, du har nok gjort feil på en ting når det gjelder guiden. Man må legge NXT voksen før Carnubaen, da NXT 2.0 regnes som en sealer, og den skal under Carnuba voks. Eller får ikke NXT noe heft på underlaget. Dessuten, som du skriver tidligere, er den også en polish, så effekten av carnuba først forsvinner dersom du går over med NXT etterpå:wink:

Når det gjelder å legge på flere lag og så vente 12-24timer mellom hvert lag er dette hovedsaklig når man bruker en sealer (NXT 2.0). Du bør altså vente en stund før du legger flere lag, evnt legger voks over NXT 2.0. Det er fordi den trenger litt tid for å herde. En carnuba voks derimot har ikke samme behovet for å herde, så den kan man legge et nytt lag over etter mye kortere tid. Man kan eventuelt bruke en kaldtvanns wipedown, og så legge på et nytt lag etter bare en time. Det er selvfølgelig ikke dumt å vente litt, men behovet er større ovenfor en sealer enn en ren voks (Carnuba)

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Uff, det der har jeg ikke tålmodighet til.. :(

for dårlig øyvind, men du har jo ikke tid til annet enn å skru :-P

Nei, og jeg ser for meg at du kommer inn i bildet når det skal poleres :P

Skrevet
Uff, det der har jeg ikke tålmodighet til.. :(

for dårlig øyvind, men du har jo ikke tid til annet enn å skru :-P

Nei, og jeg ser for meg at du kommer inn i bildet når det skal poleres :P

hehe... ja, bare å si ifra ;-) er ferdig på skolen i morra (siste eksamen) så da er det bare å bestille time :-P ^^

Skrevet

Du får ta min metode du da, Øyvind.L. Jeg håndvasker bilen (med whatever såpe, som regel Biltema-såpe), bruker som oftest microfibervott som selges på Jernia/OBS osv. til 79,-. Så bruker jeg polergarn til å legge på Meguiars Cleaner Wax eller hva den nå heter - den som er både rens og polish i en og samme operasjon. Litt etter temperatur må man ta en og en eller to og to flater f.eks., så er det bare å begynne å gni av med polergarn, og polere litt for hånd selv etter at all voksen er borte. Tar ikke lang tid, ser bra ut og vannet preller av, hvilket er det viktigste for meg. :)

Skrevet
Du får ta min metode du da, Øyvind.L. Jeg håndvasker bilen (med whatever såpe, som regel Biltema-såpe), bruker som oftest microfibervott som selges på Jernia/OBS osv. til 79,-. Så bruker jeg polergarn til å legge på Meguiars Cleaner Wax eller hva den nå heter - den som er både rens og polish i en og samme operasjon. Litt etter temperatur må man ta en og en eller to og to flater f.eks., så er det bare å begynne å gni av med polergarn, og polere litt for hånd selv etter at all voksen er borte. Tar ikke lang tid, ser bra ut og vannet preller av, hvilket er det viktigste for meg. :)

:lol:

Skrevet

Jeg er veødig flink til å vaske og holde den ren, det er viktig.. Vasker ofte 2 ganger i uken, men når det kommer til poering da sliter jeg.. Det synes jeg er møkk kjedelig, men jeg pleier å gjøre det.. Har brukt Autoglym ifjord og det ble ikke bra, så skal teste Meguiars i år. Har god erfaring med det ifra andre biler, men når jeg ser at de går over bilen 2-3 ganger da melder jeg meg ut. Jeg holder på å dø av kjedsomhet når jeg er ferdig med panseret. :wink:

Jeg vasker med Meguiars vaske vott og Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner og tørker med Autoglym sitt pusseskinn. Det blir som regel bra.

Virker som er grei metode du hadde der Gunnar, men i år skal Mysil trø til så da blir det enkelt... og bra tipper jeg :)

Skrevet
hehe ^^ ja, du må bare ikke avlyse (som vanlig) hehe... men vi skal nok få orden på den...

Nei nei, neste gang blir det garantert ingen avlysning.. ;)

Skrevet

" hehe... ja, bare å si ifra ;-) er ferdig på skolen i morra (siste eksamen) så da er det bare å bestille time :-P "

Bare skrike ut hvis du har lyst til å kjøre denne rutina på e46 M3 cab altså!

(bestiller time :wink: )

Skal nok kjøpe inn en haug med Meguiars produkter nå..

Trenger en plass å stå og poleringsmaskin, og en som kan lære meg å polere. :oops:

Send meg en PM om du har lyst til å trå inn som lærer. :D

Skrevet

hehe,

du får bare sende en PM når du har mulighet, skal være hjemme frem til juli, men er nok bortreist samtlige helger. :?

Skal tro at jeg har fri hele dagen samtlige dager, men det kommer ann på om det er noe å gjøre på jobben.

Har du poleringsmaskin og plass å stå:?:

Hvis du er interessert så er det bare å skrike, så stiller jeg opp med bil. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...