Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

folk sierså mye... noen never VOKSING kan du gjøre asap, men andresier du bør vente 2-4 uker... andre mener du ikke engang skal vaske bilen før etter 2 uker... bla bla bla... vent to uker med vask, sett den inn med voks etterpå og ut å krus ;-)

Skrevet

Høres fornuftig ut så tror jeg drøyer litt med å gå løs på lakken! Har du lest en guide fra et volvo forum? En kompis som viste meg og tror til og med du hadde lært et triks eller to ;)

Kan finne link vist du har lyst, men er volvo da :(

Skrevet
Har just kjøpt en godvoks med 53% carnauba.... Kan nesten ikke vente på en anledning til å teste den! :D

åssen da? :-D

Chemical Guys Petes 53. Har handla endel CG hos Scandicshine nå og må si at jeg har vært kjempefornøyd med alt sålangt.

Skrevet

jøss... merkelig at den er SÅ billig da! :-s

dne til svisswax med 50% carnuba koster 19000 ^^ hehe... men den er sikkert litt bedre på andre måter... ellers så jo 5050 også fristende ut :-D

Skrevet

Eg bruker CG Exstreme Shine Ez-Cream Glaze, CG Jetseal 109 (x2) og so CG 5050.

Er kjempefornøyd med disse produkta! Jetseal (lakkforsegling) varer lenge, og passer fint på vinteren. (eg bruker den om sommeren og)

Skrevet

CG 5050 er vel hakket vassere enn Pete's?

Forøvrig må jeg nevne at jeg har lært at man ikke skal vokse bilen før det har gått MINIMUM 3 uker whatsoever, og heller ikke vaske bilen med midler som "forsegler" lakken før tiden er gått ut.. Det er fordi man da kan risikere å stenge "inne" løsemidler o.l. og da vil løsemidlene trekke innover og i værste fall løse opp lakken fra underlaget..

Grei regel å forholde seg til.. Jeg vokset lakken på leppa samme dagen den ble lakkert, og steinspruten på den flaker av i 5 mm store sår.. Så jeg har erfart det er noe i det..

Skrevet
CG 5050 er vel hakket vassere enn Pete's?

Forøvrig må jeg nevne at jeg har lært at man ikke skal vokse bilen før det har gått MINIMUM 3 uker whatsoever, og heller ikke vaske bilen med midler som "forsegler" lakken før tiden er gått ut.. Det er fordi man da kan risikere å stenge "inne" løsemidler o.l. og da vil løsemidlene trekke innover og i værste fall løse opp lakken fra underlaget..

Grei regel å forholde seg til.. Jeg vokset lakken på leppa samme dagen den ble lakkert, og steinspruten på den flaker av i 5 mm store sår.. Så jeg har erfart det er noe i det..

Trodde først du mente at vi måtte vente med voksing etter polering, men tok poenget ditt på andre gjennomlesing... :)

Jo 5050 skal være råere enn Petes. Den er i allefall dobbelt så dyr. I sin prisklasse får Petes glimrende kritikk. Kjøpte også Jetseal i samme slengen. Regner med det blir et stort løft fra Meguiars-produktene jeg bruker nå.

Anbefaler forøvrig Grime Reaper som er en utrolig effektiv og kostnadsbesparende avfetting. En gallon (3,7 liter) til 425,- gir 5 ganger så mye produkt når det er blandet til anbefalt dosering. Altså nesten 20 liter avfetting til 425 oljedaler! Den er i tillegg mye bedre enn alt det andre miljømerkede pisset de selger på bensinstasjoner og rekvisitabutikker.

Citrus Was & Gloss er den råeste såpa jeg har prøvd. Sterk og effektiv selv ved svak dosering. 400,- for en gallon.

Skrevet

Lite nytt her :wink:

Men reagerer litt på punktet med motorvask. Ja, det kan være en fordel med litt varm motor så vann på uønskede steder skal fordampe, men en del motorvask og lignende har veldig lavt flammepunkt og derfor skal man ikke ha så varm motor at det gjør noe. Eksosen blir fort veldig veldig varm, og med flammepunkt på 6-70 grader kan man få problemer hehe

Skrevet

hehe... Han sier jo også at det ikke må være for varmt ;) Men har di skikkelige vaskemidler så skal det vel gå ganske fint.

Men det er en ganske så omfattende guide med et bra resultat. Bare synd å sløse så mye tid på en volvo :P

Skrevet

Han med S60 glemte jo å vaske dekkene. Her er Amazing Roll-off en bra dekkrens. Hvis ikke, sitter ikke den dekkglansen han dro på særlig lenge.

Dessuten, en skikkelig avfetting f.eks Prikkbort eller GrimeReaper anbefales før vask hvis det er en stund siden bilen ble vasket.

Prikkbort'en kan faktisk ta så mye piggstøv og asfalt i lakken at clay ikke trengs ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...