Gunnar Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Noen utskjæringstips for hengerfeste i fangeren? Det er sikkert ingen stor vitenskap, men vil ha det skikkelig. Er det bare å borre et hull og bruke f.eks. baufil til å skjære langs strekene på fangeren? Noe spesielt man må huske på for å ikke lage trøbbel når dekselet skal festes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Hvilken bil gjelder dette? Er vel bare diffusoren som må skjæres i. Ville funnet en bil som har hengerfeste fra før og kopiert fra denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Ikke helt det samme men, jeg brukte bare ett baufilblad når jeg skjærte ut hull til bakpotta i orginal fangeren, resultatet kunne sikkert blitt en del bedre, men siden jeg skal bytte til M5 fanger er det ikke så nøye. men når du skal skjære kan du bruke maskeringstape der så du skal skjære for at det skal se bra ut og at det ikke fliser så mye, etterpå går du bare over med pussepapir på kantene så blir det bra vet du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Verksteder borrer bare hull og bruker stikksag. Så bruker du bare ei fil for å pusse vekk det som er flisete på kantene, som også Haug523 nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 Det er på E38. Og det er fangeren det skjæres i. Det er ikke noe diffusor på disse. Fangeren har streker på baksiden av fangeren hvor det skal skjæres, så jeg trenger ikke sammenligne med noen andre, men det hadde vært greit om dekselet faktisk sitter fast etterpå, og at det ser OK ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Som haug sier: bruk bor og baufil, men bruk maskeringsteip så fliser det ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2009 Jeg har ikke dekselet enda, er sporet inni fangeren helt riktig i forhold til det som skal skjæres ut? Det er to linjer, skal det skjæres i mellom de? Siste som gjenstår på hengerfestemonteringen. Skal bli deilig å kunne trekke henger med godbilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 bruk stikksag m. fint blad (f.eks til metall) da river det ikke opp plasten mer enn der du skal skjære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 bruk stikksag m. fint blad (f.eks til metall) da river det ikke opp plasten mer enn der du skal skjære. Fangeren er lett å skjære i, så trenger ikke noe mer enn ett sagblad fra en metall sag, sånn flatt langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 når du får dekselet, legg det oppå, og når du skjærer, skjær med vilje for lite, bedre og jobbe seg utover enn å jobbe seg innover, (lærte det på den harde måten med ei takluke på en amazon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2009 Joa, men det ser ut for at jeg må kjøre med henger i morgen, og dekselet får jeg ikke før tidligst tirsdag. Så hadde vært greit å vite om jeg bare kan skjære langs linjene på innsiden av fangeren og så passer alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Juni 7, 2009 Share Skrevet Juni 7, 2009 I første om gang er det jo bare til å skjære så lite så mulig, sånn at du akkurat får ut kroken og ledningen, så kan du finskjære når du får dekslet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå