myrlas Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Hei, Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av BMW for første gang i mitt liv. Jeg har sett meg ut to alternative biler, og jeg sliter litt med å bestemme meg for hva som er "smart" å gå for. Jeg har en makspris på 450k, og alternativene er 520 DAT stasjonsvogn, eller 525 DAT stasjonsvogn. Det skal være en sort eller mørk grå bil, helst med oppgradert anlegg og gjerne M Sport pakke. Det skader ikke at der er noen felger/dekk som ser ok ut, men det er ikke essensielt. Innenfor min prisramme så kan jeg få en 07 mod 520, mens jeg kanskje kan klare å få en 06 mod som er kjørt litt lenger av 525. Jeg planlegger å chippe bilen, uavhengig av hvilken type jeg kjøper. Så...hvilket av disse alternativene ville du rådet meg til å velge...og ikke minst hvorfor? Eksempel på biler jeg har sett på: 525: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17657458 520: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... 913829.jpg Et annet spørsmål er om jeg bør kjøpe via forhandler for å få med 12 eller 24 mnd garanti, eller om jeg bør kjøpe privat for å få presset prisen litt. Bør jeg unngå importerte biler, eller spiller det ingen rolle? Håper på noen svar på dette. Lasse
Jan Tore Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 77000 er jo ikke akkurat mye, og 2 liter diesel er ikke akkurat sprekt. Hadde lett valgt 525.
myrlas Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 Det er jo en evig diskusjon dette: km vs årsmodell. Jeg er litt kilometerfokusert jeg da. Og det er jo uansett ikke mer en 27 hk i forskjell.
Lars89 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Jeg ville gått for 525DAT eller 520DAT med 177hk. 150hk blir litt snaut Import er greit så lenge den har "norsk" spec/utstyr. Er et par ting de "glemmer" nedi Tyskland som er greit å ha i Norge Får 530DAT til den prisen også
myrlas Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 Noen som kjenner til disse bilene? Vil dere anslå at det å ha sportsseter er viktig? Jeg testa en uten, og følte ikke det var perfekt liksom.
M30bXx Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 jeg har kjørt 2stk 525dts dog ikke stasjonsvogn. ene var med comfort seter trur jeg det het, og en med sportssetene, begge var chippet også. disse var vel 05modeller, kan hende jeg blander litt, men trur den ene hadde seter som strammet seg rund, mens sportsetene ikke gjorde det. jeg syntes de går greit jeg ikke noe og utsette på de, jeg eier ingen så feil og mangler vet jeg ikke da jeg bare har prøvd de 1gang hver. jeg ville anbefale deg en med litt utstyr da begge jeg kjørte hadde full pakke. var det opp til meg ville jeg valgt den med seter som strammer seg rundt deg
myrlas Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Skrevet Juni 5, 2009 Finnes der mer en to typer seter til disse bilene? Jeg trodde det var originalseter, eller sportsseter som gjaldt.
Olav Otterlei Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 De har vanlig stoff, vanlig skinn og sportskinn (med den klaffen som kan dras ut på sitteputa) noe som gjør det mye mere behagelig og kjøre p.g.a. at man hviler beina sine mye mere. 520 ville jeg ikke hatt valgt, kommer til å garantert bli en nedtur hvis du liker mest mulig ''drag'':) 525 går faktisk meget godt, hvertfall hvis du atpå til chipper den, har nemlig kjørt en slik utgave noen ganger og da engang imot en orginal 530 DAT som hang så vidt på i draget:) 525 DAT Full M-pakke
sexeren Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 ville gått for 525 Å med chip så skal de gå mye bedre
Eksos Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Standardseter, sportsseter og comfortseter er vell de 3 setenne som du kan velge mellom.. Har lest at comfortsetenne kan gi bedre sidestøtte enn sportssetenne pga. at du kan justere de alle mulige veier
budda1 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Minst sportsseter men comfortseter er best.Jeg ville også helt klart gått for 525 da 520da er 4 sylindret og 525 har mye bedre drag.
Knut O E61 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Jeg vurderte det slik at 520 er ok hvis den har 163 eller 177 hk. Jeg endte til slutt opp med 525 DAT M-sport når jeg kjøpte for 2 måneder siden. Du er i tvil om du skal kjøpe med garanti eller ikke. Det er vel slik at hvis du trimmer så faller garantien bort?? Største ulempen med bruktimport er at du ikke har 5 års reklamasjonsrett. Vær klar over det. Synes denne ser grei ut. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17639541 Her er også panoramasoltaket på plass. Ulempen er at den har de flate standarsetene. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå