Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vil si litt om omfanget og kanskje kan vise til en DIY?

Fikk ikke skru på verkstedet på mekkekvelden i dag etter at værksmesteren hadde kikket litt under bilen. Du blir ikke ferdig til kl 21 var dommen og da må jeg ut i skauen på bukker. Boka sier 4,5 timer på bytte. Ser at eksos, starter, deksler og mellomaksel må ned og regner da med en 5 til 6 timer med fikling på bakken. Lettere å hive ut maskinisten?

Noen som har gjort dette nylig eller for jævla lenge siden for den sak skyld, men som husker det :?:

Glad for svar da dette er den eneste bilen min med skilt for tiden :oops:

Pedro

Skrevet

enklest å ta det på en bukk, men det går ann å ligge under. ned med eksosen, av med mellemakslen, når du løsner girkasse traversen kan du vippe motor såpass at du kan komme til å løsne girkassen, ned med girkassen og bytte clutchen... enkelt.. på bukk bruker du ca 3 timer annen gang :-)

Skrevet

ofte ett eller annet som går galt første gang man bytte noe som er litt omfangene, jeg ville regna med en dag om du skal ligge under og gjøre det, har du alt verktøy du trenger osv ?

jeg brukte selve gearkassa til og sentrere lamellen med pga jeg ikke hadde sentrerings verktøy liggende

Skrevet

Om du vet hvordan du bytter clutch og begynner kl fire så er du ferdig før ni iallefall! E36 er vel ingen vanskelig bil å komme til eller å bytte på..

Jeg ville brukt 3 lange forlengere og en muttertrekker til å skru av kassen..

• 3 weeks later...
Skrevet

He he Hvis dette var en lett bil å komme til på er det sikkert en vrien jævel du har skrudd på før. Jeg brukte sikkert 6 timer minst og starteren var den største jævelen. :evil::evil: Veldig trangt selv for mine små frøkenhender. Mekonomen leverte også feil clutch til bilen og kunne ikke skaffe riktig.

Nytt problem oppstått.

Skruene til det framre Eksosskjoldet/dekselet knakk av. Disse er poppet nestet på karosseriet. Hva pokker gjør jeg med det? Setter inn karosseriskruer?? Forlenger stumpene eller sliper rent og sveiser på nytt?? IDEER?

Dessuten gikk varmeskjoldet under potta istykker ved de to bakre festene Det revnet da jeg måtte jekke bilen i bakkant og det hang nede

Noen som har reparert disse på en grei måte før :?: Avrivningene er litt for store til å bruke vanlig stor skive Ca 20 krone størrelse på begge hullene.

Neste gang ringer jeg deg KIM siden du fikser det på tre. Skal heller spandere en berdre middag og et glass.

Pedro

• 4 months later...
Skrevet

Ville bare kjørt inn karosseriskruer og beskytta det med no tectyl eller zink etc etterpå...

For at detta ikke skal skje fler

BRUK LUSTLØSENDE/SMØRENDE MIDDEL, ELLER SÅ KNEKKER MAN ET ELLER ANNET MED EN GANG!

Skrevet

hei

Ja om jeg bare hadde osv,

Fortsatt lite lyst på karrosseriskruer gjennom dørken. Blir endel hull da :roll:

Men er vel ikke helt ufarlig å sveise på nye skruer heller ettersom en ikke kommer til under teppet så lett med tecktyl. Kjører uten dekslene nå, men det bråker endel.

Pedro

Skrevet

morn igjen

Nei ikke bruk plastmuttere da.. det er et varmeskjold hehe :lol:

Forborre og få på rustbeskyttende før du skrur inn skrua da har du jo tilgang.. Tror neppe du vil møte det store rustproblemet inne i coupèen heller med mindre du bruker bilen til å transportere snø ;)

Ja det er også en mulighet, men hold øye med teppet da.. Det er ikke akkurat egna som brannsikker drakt......... :P

Iceybear

Skrevet

Aha DO MENA PLASTICEN SMELTA? DO VÆRA SCMART, PEDRO VÆRA DUM

Mente rustfri syrefast med litt kobberfett på sef :oops:

Noen som vet om det finnes kit til el vinduer bak?

Min E36 sedan har ikke el vinduer bak, men jeg har disse fra en delebil å ønske å flytte over En DIY noe sted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...