opeth84 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Jeg vurderer litt på om jeg skal bygge om bilen min fra en 2liter til enten 525,530,535 eller kanskje 540(V8!). Er det noe spesielt jeg må gjøre for at dette skal bli godkjent og at bilen fortsatt er i kjørbar stand? Bremser må vel skiftes tenker jeg?
muskla Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 du må skifte motorfeste og ledningsnett ved ombygging til v8.. og understell og bremser tilpasset motorstørrelsen. når det gjelder godkjenning kan det bli et helvete dersom nazi-biltilsynet har en dårlig dag. de skal ha dokumentasjon på alt og gjør hva de kan for å ødelegge
opeth84 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Seriøst? Må jeg gjøre så pass mye? Hvorfor understell egentlig? Er det noe annet jeg kan gjøre der man ikke trenger nytt understell? Hvis jeg skal bygge om til 530 da, trenger jeg så mye forandringer i chassiet da som nytt understell?
///FredriK.S Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Sikkert på grunn av vekta, en V8'er veier en god del mer enn en 6'er...
muskla Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 på grunn av vekta og påkjenningene fra en motor med mer effekt og moment. er ikke sikker på om du trenger i skifte for- og bakaksling i alle tilfeller, men dempere, fjærer og bremser må skiftes så da kan du likså greit skifte hele greia. og dessuten så må du skifte kasse og diff
muskla Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 huk tak i en donorbil til en billig penge og flytt over delene
opeth84 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Donorbil.. hm.. hvilken bil da i så fall?
muskla Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 det blir jo den bilen du vil bygge om til.. vil du bygge om til f.eks 530 så kjøper du en 530 delebil og flytter over deler dette er som regel billigste og enkleste alternativ
opeth84 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Altså, at jeg flytter over deler til 530 bilen,eller til den bilen jeg har fra før i så fall du tenker på? Antar at en eventuell delebil vil være i dårligere stand enn den bilen man kjører rundt i ellers.
muskla Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 du flytter deler fra delebilen/donorbilen til den bilen du har nå
opeth84 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Ok, men må jeg ikke ha understellet også da siden det er større motor?
muskla Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 jo, du flytter jo over alt fra donorbilen til bilen din understell, bremser, motor, girkasse, ledningsnett, diff
opeth84 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Skrevet Juni 9, 2009 Ok. Høres ut som et stort prosjekt dette. Tror ikke jeg kommer til å klare dette på egenhånd:) Trenger nok en del utstyr da, som sveiseapparat siden jeg må ha sterkere understell?
axor Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 understellet skal jo ikke sveises, men ja du trenger ett sveiseapparat ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå