Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du forklare litt hva jeg må gjøre med understell? Blir det ikke så at jeg må skjære ut understell fra en eventuell delebil og sette over til bilen man skal ombygge? Eller blir det på en annen måte?

(har mekket mest på mc, så har ikke den største kompetansen her..)

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

understellet vil si forhjulsstilling og bakhjulsstilling med dempere og div.

Du er ikke sikkert du trenger å sveise no i det hele tatt, men kan være greit å ha et sveiseapparat for hånd hvis du må sveise nye fester på eksos eller noe sånt.

Donorbiler kan du finne i utlandet også, eller på høggeren, å disse trenger slettes ikke å være i dårlig stand, du skal jo uansett bare ha motor og drivverk.

Det man gjør er å finne ut hva som er likt og ulikt på bilene, å så flytter man over de delene man trenger.

Men å få et sånt bygg godkjent er en annen sak, da bør du nesten kontakte biltilsynet å høre med dem.

Skrevet

Ah, jeg såg for meg den jobben med understellet, og det skremte meg litt.

Men du nevner forhjulsstilling og bakhjulsstilling med dempere og div.

Er ikke dempene man har på en original e34 520i gode nok til ombygging med større motor?

Vet du om hva mer som må gjøres for at man kan ha i en så pass stor motor med større krefter enn 520i 24v 150hk ?

Forhjulstilling og bakhulstilling - mener du at man må justere det man har,eller kjøpe sterkere fra for eks. en m5 eller noe?

Skrevet

Du nevnte også at man kan finne donorbiler i utlandet. Vet du om noen sider man kan sjekke etter slike biler?

Skrevet

er det ikke så at ombygging til V8 knapt er mulig å få godkjent pga de nye reglene om vekt?

535i er enklere, men jeg hadde gått for 525i, den er lettere, billigere i drift, og går nesten like godt som 535i.

Delebil finner du i sverige, kan skaffe deg kontakt med en som kan hente opp bil til deg.

Bygger du om til 525i er det stort sett bare bremser og diff som må endres for å kunne få det godkjent.

Dempere og fjær er de samme som du allerede har.

Ledningsnettet er plug and play, så i praksis bygger du om på ei lita helg med litt hjelp.

Skrevet

Hm...... du sier virkelig noe her, knut_olestad!

Hvilken effekt har en 525 motor da, og dette er 24v antar jeg?

Hva går den på milen,om du vet?

Vil jeg trenge delebil siden det er bare bremser og diff jeg må ha tak i i så fall?

Er en her inne på forumet som har tilbudt seg å hjelpe meg (snille bimmer sjeler:D).

Eventuelt kan det jo være aktuelt med en delebil hvor jeg tar de delene jeg trenger, og selger resten av delene.

Men har en mistanke om at det ikke blir så populært for nabolaget jeg bor i;)

Skrevet

Er vel 192 hk, mot 211/218 i 535i.

Et vennepar av meg har både 525i og 535i og i følge dem ligger 525i ca 0.3 under på småkjøringog 0.1-0.2 på langkjøring.

Skrevet

Såg et greit potensiale til 6000kr. 525 i fin stand. Men hadde vært greit med en litt billigere egentlig,siden jeg kun trenger smådeler av den.

Skrevet

Ok. Vet du hvor mye dette kan koste meg for å få en 525 klar på veien , og hvilke deler jeg trenger?

Skrevet

du trenger vel stort sett bare bremser, motor og diff ved en slik ombygging tror jeg. alle disse delene kan du lete opp her inne på bimmers, veldig mange som selger deler fra E34 delebiler.

pris er alt etter hvor du handler delene fra. men du må nok over 5000kr uansett. det kan i mange tilfeller lønne seg å selge den bilen man har og kjøpe den bilen man tenkte å bygge om til faktisk :)

Skrevet

Altså, dersom man har lyst på en 535, så kan det lønne seg å nettopp kjøpe en slik istedenfor å bygge om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...