-Anders- Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Snakka litt med en bekjent som driver med dragracing(sykkel). Han hadde noe racefuel til overs, tror det var 102 oktan eller mer. Er det skadelig å ha dette på tanken og farte rundt med eller? Vært kult å testa det hvis det er merkbar effektøkning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Du får vel ikke så mye effektøkning med dette uten å justere tenninga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 du vil få merkbar effekt jo, men det tar ikke lange tiden før motoren sier takk og farvel regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 du vil få merkbar effekt jo, men det tar ikke lange tiden før motoren sier takk og farvel regner jeg med For det at? Jeg har ikke noe annet å sammenligne med enn at meg og en kompis prøvde slik oktanbooster på hans M20B25 som var portet/299graders kam/planet/chippet/grenrør.. Sammen med 98oktan bensin så skulle vi da få 101oktan.. Kan ikke si at det utgjorde noe særlig forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 du vil få merkbar effekt jo, men det tar ikke lange tiden før motoren sier takk og farvel regner jeg med For det at? Jeg har ikke noe annet å sammenligne med enn at meg og en kompis prøvde slik oktanbooster på hans M20B25 som var portet/299graders kam/planet/chippet/grenrør.. Sammen med 98oktan bensin så skulle vi da få 101oktan.. Kan ikke si at det utgjorde noe særlig forskjell. Nei det er fordi du ikke justerte "fram" tenninga. Med høyre oktantall kan du justere fram tenninga mer uten å få tenningsbank og derfor får du mer effekt. Gjør du ikke det så vill ikke høyoktanbensin gjøre no særlig... I moderende biler vil jo hjernen styre tenninga til en viss grad, men jeg tror det er mer for å trekke tenninga tilbake hvis den oppdager tenningsbank. Og vanlige motorer er jo ikke lagd for å gå på mer enn 98, så jeg ser det usannsynelig at de har programert motoren til å "prøve" å justere tenninga lengre fram enn det du kan med 98. axor: hvorfor mener du det? Er racingfuel "tørrere", dvs. smører mindre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Hvis du ikke har komp til å få noe glede av høyoktan bensin, vil du sannsynligvis få lavere effekt. Høyoktan brenner vanligvis saktere enn lavoktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 Ok! Takk for svar. Da er det poengløst, og bare wasted! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå