Gå til innhold

Trist dag...:-(


Dudster
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også.

Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst.

Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå...:-( Den har gått 165.000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper det er deler for rundt 7500,- inkl slitedeler, slipesett og service. Resterende er arbeid. Jeg ville ha søkt etter en alternativ løsning med mekaniker.

Bytte av toppakning er faktisk ikke så skremmende vanskelig som mange tror. Man må bare være nøye med at registerreim eller kjede havner i eksakt samme posisjon så skal resten være grei skuring, forutsatt at man har tatt i en fastnøkkel noen ganger før selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke du sparer noe penger på å selge den som den er. Folk er alltid skeptiske til å kjøpe en bil med feil, og i tillegg trekker man da som regel alltid av det alt ville kostet å få gjort f.eks. hos BMW.

Du kan jo gi det er forsøk, men du bør nok forberede deg på å reparere den. Understellsdeler og bremser er bagateller, det kan de fleste ta selv, men med gåen toppakning kan det være vanskelig å få god pris for bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også.

Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst.

Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå...:-( Den har gått 165.000...

Du skriver at du elsker den bilen, men det tror jeg ikke med mindre du nettopp har kjøpt den og ikke visste om alle feilene, da er det forige eier som ikke elsket bilen. Bortsett fra toppakningen som kan ryke på alle biler viser det seg jo at bilen din har hatt nær null vedlikehold, alt av forstilling er jo utslitt,da elsker man ikke bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også.

Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst.

Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå...:-( Den har gått 165.000...

Du skriver at du elsker den bilen, men det tror jeg ikke med mindre du nettopp har kjøpt den og ikke visste om alle feilene, da er det forige eier som ikke elsket bilen. Bortsett fra toppakningen som kan ryke på alle biler viser det seg jo at bilen din har hatt nær null vedlikehold, alt av forstilling er jo utslitt,da elsker man ikke bilen.

Dette må da være tidenes mest unyttige kommentar?

:-)

Til dere andre, så blir det muligens å reparere bilen. Sjekker rundt for priser nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være tidenes mest unyttige kommentar?

:-)

Til dere andre, så blir det muligens å reparere bilen. Sjekker rundt for priser nå.

Enig med demses der,ihvertfall en overflødig kommentar :P .

Slike overraskelser er deprimerende, særlig når det nærmer seg sommer og z3 skal få komme til sin rett. 25 tusen er mye penger, og avveiingen går vel på hva man evt. kan få for bilen defekt, kontra hva som kan oppnås om den er reparert. Men om du reparerer, så kommer du vel neppe til å selge den med det første. Så spørsmålet blir da om du virkelig synes det er verdt å bruke de pengene på reparasjon, eller om de skal legges sammen med salgssum og heller kjøpe en annen. Det kan jo befri deg for disse bekymringene, men hvem vet hvilke nye som dukker opp. Bruktbil er et sjansespill. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det gjærne unyttig kommentar for meg, men samler man på feil blir det dyrt til slutt, sånn er det bare :lol: Har man slark i et stag eller foring og bare kjører og kjører forplanter belastningene seg og man har tilslutt en komplett ubrukelg forstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...