Dudster Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også. Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst. Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå... Den har gått 165.000... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Har du ikke mulighet for bytte dette selv? Blir betraktelig billigere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///christian Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Å hvis du bytter alt det selv, så blir det rimeligere, å hvis du eventuelt skal selge så får du mer for bilen da, enn det du får hvis du skal selge den som den står nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Tipper det er deler for rundt 7500,- inkl slitedeler, slipesett og service. Resterende er arbeid. Jeg ville ha søkt etter en alternativ løsning med mekaniker. Bytte av toppakning er faktisk ikke så skremmende vanskelig som mange tror. Man må bare være nøye med at registerreim eller kjede havner i eksakt samme posisjon så skal resten være grei skuring, forutsatt at man har tatt i en fastnøkkel noen ganger før selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Jeg tror heller ikke du sparer noe penger på å selge den som den er. Folk er alltid skeptiske til å kjøpe en bil med feil, og i tillegg trekker man da som regel alltid av det alt ville kostet å få gjort f.eks. hos BMW. Du kan jo gi det er forsøk, men du bør nok forberede deg på å reparere den. Understellsdeler og bremser er bagateller, det kan de fleste ta selv, men med gåen toppakning kan det være vanskelig å få god pris for bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også. Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst. Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå... Den har gått 165.000... Du skriver at du elsker den bilen, men det tror jeg ikke med mindre du nettopp har kjøpt den og ikke visste om alle feilene, da er det forige eier som ikke elsket bilen. Bortsett fra toppakningen som kan ryke på alle biler viser det seg jo at bilen din har hatt nær null vedlikehold, alt av forstilling er jo utslitt,da elsker man ikke bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorstein Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Jeg ville sett etter en brukt motor istedenfor. Det kan bli litt billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudster Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2009 Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også. Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst. Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå... Den har gått 165.000... Du skriver at du elsker den bilen, men det tror jeg ikke med mindre du nettopp har kjøpt den og ikke visste om alle feilene, da er det forige eier som ikke elsket bilen. Bortsett fra toppakningen som kan ryke på alle biler viser det seg jo at bilen din har hatt nær null vedlikehold, alt av forstilling er jo utslitt,da elsker man ikke bilen. Dette må da være tidenes mest unyttige kommentar? Til dere andre, så blir det muligens å reparere bilen. Sjekker rundt for priser nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Om du ikke skrur selv så finner du nok noen her inne som gjør det for litt bensinpenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Enten ville jeg gjort som knut_olestad skriver, fått noen til å hjelpe deg med å skru på bilen din, eller som Thorstein sa. Finne en ny motor (eller en annen type, og ha Z3'n som prosjekt, med større motor? ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Dette må da være tidenes mest unyttige kommentar? Til dere andre, så blir det muligens å reparere bilen. Sjekker rundt for priser nå. Enig med demses der,ihvertfall en overflødig kommentar . Slike overraskelser er deprimerende, særlig når det nærmer seg sommer og z3 skal få komme til sin rett. 25 tusen er mye penger, og avveiingen går vel på hva man evt. kan få for bilen defekt, kontra hva som kan oppnås om den er reparert. Men om du reparerer, så kommer du vel neppe til å selge den med det første. Så spørsmålet blir da om du virkelig synes det er verdt å bruke de pengene på reparasjon, eller om de skal legges sammen med salgssum og heller kjøpe en annen. Det kan jo befri deg for disse bekymringene, men hvem vet hvilke nye som dukker opp. Bruktbil er et sjansespill. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Jeg ville satt inn en motor! Kan ikke tenke meg at M43 er så dyrt? Jobben er vel heller ikke allverdens når det er samme motor det er snakk om? Understellet ordner du selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Kall det gjærne unyttig kommentar for meg, men samler man på feil blir det dyrt til slutt, sånn er det bare Har man slark i et stag eller foring og bare kjører og kjører forplanter belastningene seg og man har tilslutt en komplett ubrukelg forstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kanari87 Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Jeg ville sett etter en brukt motor istedenfor. Det kan bli litt billigere. Er vel noe billigere og lettere og bytte toppakning og vannpumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotax8 Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 hvis mannen ikke kan skrue så blir ves topp pakning sjikfte en hard jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå