Gå til innhold

Trist dag...:-(

Dudster
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke for å strø salt i såret, men hvis du snakker om simmerringen på utgående aksel (mot girkasse) og bilen din er gått såpass som den er ville jeg også vurdert å bytte clutch og utløserlager...!

Siden de må av med girkassen for å komme til den.

Men leverer du bilen inn for å bytte toppakkning og simmerring og tar resten selv (understell, bremser og vannpumpe klarer alle) vil du komme betraktelig billigere fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke kan gjøre det meste selv bør du oppsøke et frittstående verksted (eller flere) og få pris på jobben. Vet ikke hvor du har vært nå, men merkeverksted er mye for dyrt til slike jobber. Jeg byttet kamaksling på en 535 for ca 5 år siden, da skulle BMW ha over 16.000 kr inkl deler mens verkstedet jeg brukte tok 11.000 inkl. deler for samme jobb (delene handlet de hos BMW)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett etter en brukt motor istedenfor. Det kan bli litt billigere.

Er vel noe billigere og lettere og bytte toppakning og vannpumpe.

Ja hvis det ikke dukker opp noe mere så. Skulle bare bytte toppakning på min også, men så viste det seg at toppen var skjeiv og blokka sprekt.

Men selvfølgelig er det lettere og bytte pakning og vannpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt her, men om du ikke skal selge den og synes norsk verksted er for dyrt kan du jo ringe og høre med Sverige. De tar halve timeprisen av hva Norge tar, med garanti på jobben. Man kan tollfritt medbringe varer for inntill 6000kr fra utlandet om oppholdet har vart mer enn ett døgn. Men det er ingen hemmelighet at de har null mulighet til å finne det ut om du har reparert for fex 30.000. Samme gjelder f.eks. lakkering. SVINDYRT i Norge, billig i Sverige.

DESSUTEN sparer du på at kursen er god for tiden. Under 80 norske for 100 svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hobbymekaniker som kan fikse problemene dine, eller selg bilen. Men selvfølgelig ser jeg for meg at Z3 med blåst toppakning kan bli tungsolgt. Bruke så mye penger på verksted på en stakkars M43 motor er ille nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo lettere å bytte motor en toppakning.. å bytte motor greier du jo på en dag om du er effektiv ting går tilnermet glatt..

nei, finn noen med løftebukk, ta helgen og gjør det selv om du kan skru litt selv, så vet du og at alt er gjort sjikkelig:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bli dyrt, hvis du har noen som kan hjelpe deg. Har selv skifte topppakning på m43. Fikk lekkasje etter at to av boltene til toppen knakk tvert av. Slipesett, topplokksbolter og vannpumpe koster ca 3000 kr på koed. Ganske grei jobb i og med at du har god plass foran motoren når du bare har 4 sylindre. Eneste vannpumpa er noe dritt på m43. Sitter som støpt i aluminiumen, måtte omtrent knuse den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke M43 motoren lik M42,så og si? i din situasjon ville jeg tatt ut motor og gir i ett. Begynt å demontere og sett hva som dukket opp.

Syns dette er litt rart egentlig. Min M2 er kokt SKIKKELIG minst 3 ganger. Tent rødlyset minst ett dusin ganger. Sist så sto nåla å hamra på rødt uten vann i systemet. Når jeg skulle svinge av i neste rundkjøring så stoppa den av seg sjøl. fyllte på vann,kjørte hjem,bytta radiator og ga gass igjen... Radiator røyk trolig forrige gang den kokte da vannpumpa begynte å lekke mens bilen gikk på tomgang og jeg var borte i ca.30min. :roll:

Disse motorene står for en støyt,så at de tar kveld før 200tkm er veeeldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...