Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veldig stor interesse for e34 M5 nå om dagen :D Og har egentlig råd til å kjøre pluss å kjøpe enn sånn bil..men da kommer spørsmålet, er det umulig få forsikret denne på meg for en overkommlig pris?

Har en av første dagene tenkt å ta meg en tur innom Gjensidige forsikring bare for å ha hørt med de. Har 4 forsikringer hos de fra før, og har aldrig brukt de, har bare betalt for å si det sånn :P Vet og hørt at Gjensidige skal vere av de billigste å forsikre Bmw hos, men har dere andre tips så kom med de! Regner med at jeg må ha full-kasko siden jeg må låne noe penger til bilen...

Så har du meninger, tips, erfaring osv med forsikring på e34 M5 så spytt ut :D Kan også komme med meninger om å vere 21 år å kjøre M5 også..

Takker for svar :)

ozlb8oxpqhqghrxdsghd.jpg

7ulzyt572nqj99mm3oxx.jpg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette kan nok dessverre fort bli stygg dyrt, selv hos BMW "vennlige" Gjensidige. Er du heldig så har du en medgjørlig far eller mor som bilen kan stå på, da sparer du nok noen titalls tusen i året på forsikring. Jo eldre forsikrings "takeren" er jo bedre(opp til rundt 65 år da). En kamerat på 19 år ville forsikre en 528I på seg selv hos Gjensidige, det kom på 110 000 kr i året, men på faren på 48 år kom det på 12 000 kr i året.

Skrevet

Ring gjensidige og postbanken :) Der tror jeg du får de beste svarene :P

Også er det ett pluss å være over den lave magiske grense på 23år :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor relevant sammenligningen er, men en kamerat av meg hadde en audi s6 1996 modell forsikra på seg som 19åring. Tror forsikringa havna under 15000 delkasko. Men de krevde at han hadde TrackGuard. Desverre husker jeg ikke hvilket forsikringselskap det var, mener det var enten gjensidige eller if...

Skrevet
Jeg betalte 12.000kr 5000km og full kasko på min m5 touring i gjensidige.. jeg var 22 når jeg kjøpte den.

Ellers er det bare og bruke hue og følge fartsgrensa :D

Det var jo ikke verst :D Kan det vere foskjell mellom sedan og touring tro??

Skrevet

jeg lurer akkuratt på det samme! Har over lengre tid tenkt mer og mer på en e34 M5. Bilen jeg har nå er en e39 528 som er forsikret hos if faktisk, der fikk jeg den halvparten så billig enn hos gjensidige. så jeg ville hvertfall ha sjekket med if og hvis jeg var deg:-)

Skrevet

Broren min på 19 kjører s4 for 5-6000 i året med delfjasko i gjensidige. Tror du bare kan glemme full kasko. Lån penger uten sikkerhet i bilen, få delkasko og IKKE kræsj:)

Skrevet

sparte 3000 kr i året på min bmw jeg også oss if.. men du må melde deg inn i norsk jegerklubb, da får du 25% på alle forsikringer du har i if. å inn meldingen kosta meg 100 kr :)

Skrevet

Betaler selv nesten 10k i året men da med 75% bonus og tottalkunde hos if på min m5. dette er full kasko og 20k i kjørelengde.

Bilen er forøvrig til salgs;P

Skrevet

Kjøpte min M5 når jeg var 21. Hadde da 70% bonus. Bruker Vital forsikring. Har full kasko. Betaler 14000 i året. Har kun alarm på bilen. Var ingen problem med forsikring for meg. Men bruker kun bilen på sommeren så betaler jo bare rundt 7-8 i året på den. Men jeg har ikke lån på bilen.

Skrevet
Jeg betaler ca 14.000 på en 740ia. På meg selv 20% bonus og 8000 km i året. Delkasko vel og merke.

Samme som jeg (22) gir på min 750 med 40% bonus, m5 er kanskje noe mer ulykkesutsatt, tipper delkasko vil havne på 15k og full på rundt 23k.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...